Om te starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om te starten

Ik ben begonnen met krachtoefeningen. Van mijn instructeur een schema gekregen waarbij ik per toestel een serie achter elkaaar doe.
    Bij mijn armoefeningen lukt het mij net aan om die serie te halen. Nu heb ik gemerkt dat als ik een lager gewicht doe ik natuurlijk makkerlijker die serie maak, maar ook veel langer door ga. Ik kom in een soort ritme.

Wat is nu beter? Een korte serie waarin ik veel kracht moet zetten of een (veel) langere serie waarbij ik minder kracht hoef te gebruiken?

Als je een beginner bent is het het beste om meer herhalingen te doen rond de 15, 4 setjes.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
      Als je een beginner bent is het het beste om meer herhalingen te doen rond de 15, 4 setjes.
      Dat hangt af van oefening tot oefening. Ik raad beginners liever 5-8 reps aan met 1-3 sets, al hoelang ze progressie boeken op hun beweging.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Ik train zelf tussen de 8 en de 11 herhalingen, 3 sets. Als ik iets 3x11 kan verhoog ik het gewicht en ga ik naar 3x8 en bouw ik het weer uit naar 3x11.
        Train hard or go hormone

Comment

Hier een onderzoekje, er zijn intotaal 4 parts, je kan ze vinden rechts in het midden.
          Veel leesplezier

Beginning Weight Training Part 1 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Duidelijk, Bedankt voor de reacties

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X