Blauwe schenen na deadliften

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blauwe schenen na deadliften

Vandaag voor de 8e week op rij swoensdags wakker geworden met knalblauwe schenen, op het moment-supreme merk ik niks door de adrenaline maar zodra ik mn dumbbell rows ga doen voel ik het al, mn schenen zijn weer flink geraakt door de stang..

Iemand tips m.b.t. uitvoering, ik overweeg serieus scheenbeschermers te dragen tijdens m'n deadlifts want dit wordt inmiddels vrij vervelend..

Zal komende week m'n DL vidden en hier plaatsen als het probleem nog niet is opgelost, dan kan ik misschien beter geholpen worden..

Is soms vervelend, maar het wordt langzaam minder. Ik liep voorheen altijd met minstens 1 wondje op mijn schenen, maar nu heb ik daar bijna geen last meer van.

Gladde jogginsbroek kan ook helpen. Die van de wibra zijn daar perfect voor.

Comment

raar, nog nooit echt last van gehad, enkel zo eens lichtjes overschuren soms maar zeker niet elke rep
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Heb zo vaak een rode streep op me schenen na het deadliften.
        keep the focus going!

Comment

Doe zelf SumoDL en daarmee schraap je volgens mij nog sneller langs je schenen/knie. Paar weken terug zelfs bloed op de barbell Ik let tijdens de oefening nu echt op mijn techniek om dat te verminderen. Denk dat het sowieso goed is om je hoofd erbij te houden om blessures te voorkomen.
          Train hard or go hormone

Comment

Lange kousen
            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Nog nooit meegemaakt bij het deadliften..

Kan je er niet voor zorgen dat je gewoon een beetje van je benen weg blijft?

Ook al zit je aan die stang te trekken als een gek, beetje botsen kan mss maar er echt over schuren? wtf..

Comment

Zelf heb ik ook vrij veel pijn, ik heb daar altijd wel een wondje. Rode strepen over mijn schenen. En veel haar heb ik ook niet meer op die plaats. (ik heb er nog haar maar niet veel).
                Lange kousen, lange broek of vermannen .
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

als je je voeten goed zet kan je best zonder schaafwonden erdoor komen.benen wat breder zetten en je techniek wat controleren lukt mij inmiddels al goed
                  Strength Within, Pride Throughout

Comment

Het is voor goede techniek net optimaal dat je langs je benen schuurt.. Hoe dichter bij het lichaam hoe beter de hefboom, hoe meer gewicht je kan tillen volgens mij...
                    Dus het advies van "op je techniek letten of die aanpassen" gaat hier niet op...

Gewoon lange kousen + vermannen
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                      Het is voor goede techniek net optimaal dat je langs je benen schuurt.. Hoe dichter bij het lichaam hoe beter de hefboom, hoe meer gewicht je kan tillen volgens mij...
                      Dus het advies van "op je techniek letten of die aanpassen" gaat hier niet op...

Gewoon lange kousen + vermannen
                      dit kan wel wat scheuren ja maar tot je schenen er blauw van staan?mijn schenen slaan rood uit na mijn setjes maar toch niet blauw...in het begin had ik dit wel en heb mijn benen wat aangepast en nu schuurt het lichtjes.
                      Strength Within, Pride Throughout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X