Linkerschouder oefeningen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Linkerschouder oefeningen.

Hoi iedereen,

Ik train nu al een half jaartje en merk al een tijdje dat mn linkerschouder lang niet zo gespierd is als de rechter. Nu probeer ik wel meer te focussen op mn linker spieren tijdens mn training. maar het lijkt niet veel te helpen (of niet snel/effectief genoeg )

Nu vroeg ik me het volgende af.

Zijn er effectieve oefeningen/ aandachts punten ( met dumbells wellicht?)
    Om alleen je linker schouder spieren te trainen?

ben je toevallig linkshandig? kan zijn dat je het overbelast/overtraint
    tevens is lichaam vrijwel nooit symetrisch.

Comment

Je rukt teveel
      success trains failure complaints!
      BP:1x105 DL:165
      Lengte: 182cm KG: 75

Comment

Post eens een foto. Ik geloof niet dat je na een half jaar al een dusdanige achterstand kan oplopen dat je het kan zien
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Natuurlijk kan dat wel, maar dan was die schouder ws al minder sterk. Ik begon superscheef maar dat wordt steeds minder, door kt. Gewoon doortrainen, zorgen dat je vorm goed is zodat je niet met Ă©Ă©n kant meer inspanning levert.

Zelf heb ik het idee dat bepaalde oefeningen (squat, deadlift, seated rows) 'correctief' werken voor je houding waardoor die beter wordt en waardoor je schouderoefeningen een meer gelijke inspanning van beide schouders vragen. Misschien dat iemand hierover onderbouwde informatie heeft?

Comment

Originally posted by Kurk View Post
            Natuurlijk kan dat wel, maar dan was die schouder ws al minder sterk. Ik begon superscheef maar dat wordt steeds minder, door kt. Gewoon doortrainen, zorgen dat je vorm goed is zodat je niet met Ă©Ă©n kant meer inspanning levert.

Zelf heb ik het idee dat bepaalde oefeningen (squat, deadlift, seated rows) 'correctief' werken voor je houding waardoor die beter wordt en waardoor je schouderoefeningen een meer gelijke inspanning van beide schouders vragen. Misschien dat iemand hierover onderbouwde informatie heeft?

Laat je zwakste kant de leidraad zijn voor het gewicht waarmee je traint.
            Probeer zo mogelijk met dumbbells te trainen.
            Het trekt wel bij na verloop van tijd. Niemand is helemaal gelijk.

Comment

Ok bedankt

Ik weet dat je nooit helemaal symmetrisch er uit zal zien omdat je of links of rechts bent ( in mijn geval is mn rechter kant dominant) maar ik merk wel een duidelijk verschil tissen mn linker en rechter arm en dan voornamelijk de schouders. rechts is gewoon meer ontwikkeld dan de linker kant.

De linkerkant de leidraad te laten zijn dat heb ik dus de afgelope 4 training sessies al gedaan.

Er zitten in iedergeval wel een paar handige tips bij.
              Mischien dat ik nog wel een foto maak, maar ik zal eerst de tips gebruiken om te zien of er verbetering in komt.

Comment

als je met losse dumbbells traint kunt ge aan de linker kant met b.v.b 2kg meer trainen dan aan de rechterkant

Comment

Bij mij is rechts ook sterker. Ik zorg dat ik oefeningen doe waarbij ik zeker weet dat ik ze beiden evenveel belast, Ăłf ik begin een oefening met links en doe daarna met rechts hetzelfde.
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Montri View Post
                    als je met losse dumbbells traint kunt ge aan de linker kant met b.v.b 2kg meer trainen dan aan de rechterkant
                    domste wat je kan doen in mijn ogen.

Comment

Originally posted by Montri View Post
                      Zou ik zelf ook NIET doen ..

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                        Ik denk, wat jij zegt

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                          is ook wat ik in de tijd gehoord heb van een ervaren bodybuilder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X