Welke oefeningen voor minder goede rug ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke oefeningen voor minder goede rug ?

Hallo
    Op mijn schema heb ik voor rug oefeningen het volgende:
    Lat pulley 1x15a20
    bent over db row 3x8
    reverse bb row 3x8
    front lat pull down 3x8
    hyper extension 3x12

Nu is de bent over en de extension niet echt goed voor mijn rug denk ik en durf die nie te doen,heb een holle rug,de andere vallen goed mee.
    Welke oefeningen kan ik doen ter vervanging van deze 2 ,ik ga naar healthcity dus meschien een ander toestel daar ?Een dead lift kan ik jammer ook niet doen,dus kan ik wel goede rugspieren krijgen als ik die extreme oefeningen niet kan doen ?

En en dan nog in kort hoe verdeel je de sets, er staat wel 3x8 maar andere zeggen bv 12 ,10 en dan 8 x en dan telkens iets zwaarder?

Wat is er precies mis met je rug/onderrug?

Ik denk dat je rustig moet opbouwen qua gewichten en de setjes zelf even kijken wat jij het prettigste vind.
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

holle rug is niet zo erg hoor, heb ik zelf ook. (qua flexibiliteit)
      Als je houding hol is dan moet je daaraan werken.
      Of bedoel je iets anders?
      Bol is juist slecht.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
        Wat is er precies mis met je rug/onderrug?

Ik denk dat je rustig moet opbouwen qua gewichten en de setjes zelf even kijken wat jij het prettigste vind.
        Hog dacht de wervel die ietsiepietsie schuin is ofzo en heb een holle rug,toen ik nog jong was kreeg ik al rugmassage met warme lapjes en electrische shokjes.Buiten de hollle rug valt het goed mee hoor maar de rug zwaar belasten kan me paar dagen rugpijn geven.Sommige toestellen belasten mijn rug wel minder merk ik .
        Dus welke oefeningen zijn goede rugtrainer en kan ik als alternatief nemen,werk graag met toestellen maar die zijn niet zo effectief als met gewichten trainen zeker?

Comment

Originally posted by krisdk View Post
          Hog dacht de wervel die ietsiepietsie schuin is ofzo en heb een holle rug,toen ik nog jong was kreeg ik al rugmassage met warme lapjes en electrische shokjes.Buiten de hollle rug valt het goed mee hoor maar de rug zwaar belasten kan me paar dagen rugpijn geven.Sommige toestellen belasten mijn rug wel minder merk ik .
          Dus welke oefeningen zijn goede rugtrainer en kan ik als alternatief nemen,werk graag met toestellen maar die zijn niet zo effectief als met gewichten trainen zeker?
          aha, zo.

Oke, dan weet ik het niet.

Ik ken namelijk geen anatomie.
          Als die rugpijn komt mwille van een zwakke rug dan moet je die trainen.
          Ik het feitelijk een "aandoening" die je pijn geeft dan zou ik uitkijken.

Misschien dat anderen hier daar uitleg over kunnen geven.

Comment

Aangezien ik geen fysiotherapeut ben of dergelijk durf ik het niet te zeggen.
            Misschien een optie om fysiotherapeut te vragen? Die zal er een goede kijk op hebben (Mits hij niet alles afraad.)
            Of je moet zelf even kijken op deze site http://forum.bodynet.nl/oefeningen/3...otos-tips.html En alles licht uit proberen en voelen wat het beste bij jou werkt/past.

Pas wel op want je hebt dus wel een 'afwijking'
            Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
              Aangezien ik geen fysiotherapeut ben of dergelijk durf ik het niet te zeggen.
              Misschien een optie om fysiotherapeut te vragen? Die zal er een goede kijk op hebben (Mits hij niet alles afraad.)
              Of je moet zelf even kijken op deze site http://forum.bodynet.nl/oefeningen/3...otos-tips.html En alles licht uit proberen en voelen wat het beste bij jou werkt/past.

Pas wel op want je hebt dus wel een 'afwijking'
              Dan moet je wel letten op welke fysiotherapeut.
              Er zijn er die denken dat deadlifts enz. slecht zijn (altijd), naar zo iemand is het dus niet slim om te gaan.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                Dan moet je wel letten op welke fysiotherapeut.
                Er zijn er die denken dat deadlifts enz. slecht zijn (altijd), naar zo iemand is het dus niet slim om te gaan.
                Welke oefenigen zijn zijn dan goede rug workouts ?

Comment

Waarom kun je geen deadlifts doen als ik vragen mag?

Ik heb namelijk zelf ook een tijdje last van mijn onderrug gehad. De laatste tijd gaat het gelukkig beter en deadlift helpt mij mijn onderrug sterker te maken.

Als db row een probleem is, kun je misschien cable rows als vervanging doen.

Comment

Ik weet het niet omdat ik geen fysiotherapeut ben.

Maar zelf heb ik scoliose. (een kromme rug, er zit een S-vorm in mijn rug)
                    Een kinesist raadde me aan om niet zwaar te trainen (geen squats, deadlifts, whatever).
                    Ik luisterde niet naar hem. Waarom? Het was bullshitadvies.

Andere kinesisten raadden me juist wel aan om te trainen.

Dat bedoel ik, je moet naar een niet-bevooroordeelde kinesist/fysiotherapeut gaan.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                      Ik weet het niet omdat ik geen fysiotherapeut ben.

Maar zelf heb ik scoliose. (een kromme rug, er zit een S-vorm in mijn rug)
                      Een kinesist raadde me aan om niet zwaar te trainen (geen squats, deadlifts, whatever).
                      Ik luisterde niet naar hem. Waarom? Het was bullshitadvies.

Andere kinesisten raadden me juist wel aan om te trainen.

Dat bedoel ik, je moet naar een niet-bevooroordeelde kinesist/fysiotherapeut gaan.
                      Bedoel welke andere oefeningen trainen de rugspieren goed ,of het te zwaar is kan ik dan nog zien

Comment

Supermans/Pelvis lifts/Hoover/ Alles met een exercise ball

Comment

Bedoel welke andere oefeningen trainen de rugspieren goed ,of het te zwaar is kan ik dan nog zien
                          - deadlift en varianten (onderrug)
                          - back extensions (lichter dan deadlift, onderrug)
                          - pull-ups (lats)
                          - rows en varianten (lats)
                          - good mornings (onderrug)
                          - olympische oefeningen mits je een trainer/trainingspartner hebt die ze kent (trapezius)
                          - shrugs (trapezius)

En dan nog de lichtere stretchoefeningen (zie post hierboven)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X