Tips voor gripkracht ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor gripkracht ?

Ik vroeg me af of er bepaalde oefeningen waren op mijn gripkracht te verbeteren?
    Als ik oefeningen met dumbells krijg ik hier toch na 3 / 4 oefeningen al een aardige verzuring in mijn handen/onderarm.
    Direct gevolg hier is dat ik minder gewicht ga pakken terwijl ik eigenlijk zwaarder kan met de spiergroep van die oefening.

Bijv: Bij lunges kunnen mijn benen het gewicht prima aan maar doordat mijn hand het niet meer aankan moet ik het gewicht lostlaten/zelfde met deadlifts op zwaarder gewicht.

Met lunges heb je toch geen grip nodig?Of doe je walking lunges?
    Die ouderwetse grippers werke nog prima als toevoeging, en evt geen straps dragen als dat nog niet nodig is.
    Ik heb overigens ook geen knijpkracht maar door wristcurl etc toe te voegen kreeg ik dat wel wat meer.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

veel deadliften, shruggen, pullups (bw of weighted als je kan) doen allemaal zonder straps
      trekt vanzelf bij
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Heb bij mijzelf gemerkt dat gebrek aan knijpkracht de oorzaak heeft van onderontwikkelde onderarmen. Grippers deden niks voor mij. Die krengen krijg ik dicht, maar deadliften met 200+ kilo kan ik niet meer dan 3-4 reps voor het uit me handen glijd.

Wat mij hielp is gebruik van magnesium. Wristcurls. DB Hammer Curls. Farmer Walks. Rack Pulls met zware lading. Zolang mogelijk met overhandse grip trainen en zo laat mogelijk overstappen op mixed grip.

Verder gewoong eduld hebben.

Comment

@Robbie,
          Ik doe step out lunges of walking, nu weet ik dat ik gewoon een stang in me nek kan liggen maar ivm. Drukte in de sportschool heb ik daar niet altijd de ruimte voor. Straps wil ik liever niet aan beginnen. Ik heb thuis nog wel zo’n gripper liggen maar gebruik hem amper tot nooit, ik zal hem is wat vaker oppakken in de hoop op verbetering.

@Falstyr
          Probleem ligt hem denk ik ook gedeeltelijk bij mijn onderontwikkelde onderarm, kleine polsjes haha.

Ik ga de volgende oefeningen in mijn schema gooien:
          -Rack pulls
          -wrist curls
          -hammer curl

In combinatie met welke spiertraining zou ik deze het best erbij kunnen doen ?

Comment

wrist en hammer curl zou ik op de dagen doen dat je borst training doet en niet bij de rug dag.

Rack pulls als 1 van de eerste oefeningen op een rug dag. Je doet dat van kniehoogte alleen de bovenste helft van de deadlift ROM. Kun je meer gewicht pakken en je grip dus trainen. Veel prettiger dan shrugs waarbij ik altijd steken in de achterkant van me schedel krijg. En net zo goed voor ontwikkeling traps terwijl je toch de gehele bovenrug en hamstrings mee blijft pakken.

Comment

Alright ga ik doen, thanks for de tips heren.

Comment

Je moet een onderscheid maken tussen kracht in de zin van wat kan je maximaal knijpen en kracht in de zin van hoelang kan je iets vasthouden. (Hele sterke handen hebben wat het eerste betreft wil nog niet zeggen dat je iets lichters lang vast kan houden. Iets lichters lang vast houden zegt weinig over hoeveel je maximaal kan knijpen).

Je zult dus beide moeten trainen
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be Ā©3XL Ā®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

lang vasthouden, kan je dat eigenlijk nog op een bepaalde manier trainen?

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                    lang vasthouden, kan je dat eigenlijk nog op een bepaalde manier trainen?
                    Gewoon met BW of extra gewicht zo lang mogelijk aan een chin bar gaan hangen.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be Ā©3XL Ā®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Waar koop je magnesium (Belgiƫ)?

Comment

Niemand?

Comment

Originally posted by Mateusz View Post
                          Niemand?
                          goodlift heb ik het gekocht
                          Goodlift
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

choice of champions anders
                            Groeten

Comment

Magnesium grip chalk, verzenden ook naar belgie.

Of anders bij decathlon, hebben in belgie ook vestigingen.
                              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                              There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X