leg extension

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• leg extension

ik heb een vraagje over deze oefening,

in de sportschool gebruik ik zoiets met 140 kg:

TECHNOGYM - Leg Extension

nu wil ik voor thuis ook deze oefening kunnen doen naast het squaten

ik heb het volgende op internet gevonden:

Powertec leg lift accessoire - Fitness Seller

nu vraag ik mij af of 90kg belastbaarheid voldoende is doordat het veel zwaarder aanvoelt door het ontbreken van katrollen en het gewicht echt op je schenen ligt

zoja hoeveel zou dat dan bij een legextension machine zijn ongerekend, als de gewichten hetzelfde aanvoelen houd ik het bij het squaten of kennen jullie betaalbare homegym apparaten met een hogere belastbaarheid?

Heb je wel een workbench om dat ding op aan te sluiten?

Als je in de sportschool 140 doet, dan denk ik dat 90 kg met dit apparaat niet genoeg is voor je. Of het is in de nabije toekomst niet genoeg voor je als je benen steeds sterker worden.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Heb je wel een workbench om dat ding op aan te sluiten?

Als je in de sportschool 140 doet, dan denk ik dat 90 kg met dit apparaat niet genoeg is voor je. Of het is in de nabije toekomst niet genoeg voor je als je benen steeds sterker worden.
      Dat ding van Technogym heeft een paar katrollen dus die 140kg doet hij lang niet allemaal zelf
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
        Dat ding van Technogym heeft een paar katrollen dus die 140kg doet hij lang niet allemaal zelf
        idd dat denk ik dus ook niet ook al is de katrol overbrenging 1:1.

iemand op het forum die beide soorten apparaten gebruikt en er wat uit ervaring over kwijt kan?

alvast dank

Comment

Is extra ingeschoren, 100 is al gauw 50 kilo, is een kut merk dat technogym.
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
            Is extra ingeschoren, 100 is al gauw 50 kilo, is een kut merk dat technogym.
            Zeker. Bij mijn gym hebben ze alleen die troep, de bankjes bestaan uit vier delen
            Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
              Zeker. Bij mijn gym hebben ze alleen die troep, de bankjes bestaan uit vier delen
              Wat dat betreft ben ik wel tevreden met de spullekes in mijn healthcenter van Sygnum. Zal wel onbekend zijn maar allemaal degelijke, lompe shit. Mja, betaal ook wel de hoofdprijs
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik heb zelf de powertec optie. Je kunt prima de oefening met 1 been doen, dus daar kan je al een tijdje mee vooruit.

Het nadeel is wel dat deze niet verstelbaar is. Ikzelf zit met dat ding tegen mijn schenen aan te werken.
                "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                  Story of my life.

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                    Ik heb zelf de powertec optie. Je kunt prima de oefening met 1 been doen, dus daar kan je al een tijdje mee vooruit.

Het nadeel is wel dat deze niet verstelbaar is. Ikzelf zit met dat ding tegen mijn schenen aan te werken.
                    dankjewel (dom dat ik daar zelf niet aangedacht heb, met 1 been doen). goed dat je zegt dat hij niet afstelbaar is. maar dan ga ik voor een eenvoudig bankje zonder de optie en spaar ik even door voor de Barbarian Leg Extension / Leg Curl - Barbarian Line - Toestellen - Krachtapparatuur - Fitness Seller in de tussentijd nog een maandje in de sportschool deze oefening doen

Comment

Hou er wel rekening mee dat een eenvoudig bankje inlevert op stabiliteit (als je eenvoudig vertaald als goedkoper) en als je de optie niet hebt het een probleem is met decline press (je glijd van het bankje af), daarnaast gebruik ik de optie ook voor crunches en back extentions.
                      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                        Hou er wel rekening mee dat een eenvoudig bankje inlevert op stabiliteit (als je eenvoudig vertaald als goedkoper) en als je de optie niet hebt het een probleem is met decline press (je glijd van het bankje af), daarnaast gebruik ik de optie ook voor crunches en back extentions.
                        nee met eenvoudig bedoelde ik recht toe recht aan. deze is het geworden:
                        Barbarian Multi Bench PRO - Fitness Seller

ik was bang dat de powertech bench door de belastbaarheid binnen een jaar met in- of decline een probleem zou kunnen worden, dit in combinatie met 1 been trainen en beperkte afstelbaarheid heeft me doen besluiten 2 apparaten te kopen, aangezien benchen op een legcurl machine me ook geen goed idee leek

Comment

Als ik jou was zou ik de powertec been optie nemen en dan een apart apparaat voor de benen met een zittende leg curl.

Dan heb je
                          a. De mogelijkheid om decline te benchen, de back extention te doen op de powertec
                          b. Twee oefeningen voor de leg curl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X