Squat vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als mensen eens gaan leren dat er geen "heilige" oefeningen bestaan en dat onze spieraanzet allemaal anders is zoudrn we allemaal wat wijzer worden mbt oefeningen en uitvoering, voor het gros werkt een bepaalde manier, maar er zijn er ook die net ff anders moeten trainen.
    En zo is er ook dus geen "heilige" uitvoering, binnen het standaard kader van oefeningen heb je tig verschillende uitvoeringen waar je bepaalde delen meer kan betrekken ipv maar gelijk een andere standaard oefening te gaan doen omdat het zo door iemand is verteld dat het moet, beyond built is een andere denkwijze in de BB.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik vind squatten in de Smith helemaal niets. Doe het alleen als het echt niet anders kan, geeft bij mij echt een andere drukverdeling in mijn lichaam, waar ik mijn voeten dan ook neerzet.
      Daarbij zou ik als beginner zeker proberen om vrij te sqautten indien mogelijk. Goede oefening voor stabiliteit en coordinatie, heb je bij veel oefeningen profijt van. Bulgarian en lunges zijn ook prima alternatieven trouwens, zoals Tal al aangeeft.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
        Ik vind squatten in de Smith helemaal niets. Doe het alleen als het echt niet anders kan, geeft bij mij echt een andere drukverdeling in mijn lichaam, waar ik mijn voeten dan ook neerzet.
        Daarbij zou ik als beginner zeker proberen om vrij te sqautten indien mogelijk. Goede oefening voor stabiliteit en coordinatie, heb je bij veel oefeningen profijt van. Bulgarian en lunges zijn ook prima alternatieven trouwens, zoals Tal al aangeeft.
        Die vind k in de smith dan weer wel lekkerder Maargoed, persoonlijke voorkeur is zo divers en behoorlijk nutteloos denk k
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Die vind k in de smith dan weer wel lekkerder Maargoed, persoonlijke voorkeur is zo divers en behoorlijk nutteloos denk k
          Persoonlijke ervaringen zij volgens mij vaak best interessant, net als meningen mits onderbouwd.
          Wat jij aangeeft met de Bulgarian zou ik nooit doen omdat ik de balans die je moet houden tijdens de oefening belangrijk vind. Maar komt ook uit 1 van mijn doelen voort. De coordinatie die je nodig hebt om de oefening los goed te doen is een MM controle die je bij alle oefeningen goed kunt gebruiken. Daarom vind ik dat een beginner gebaat is bij los trainen.
          Gevorderden is een ander verhaal.

Comment

Bulgarian squat?wtf is dat nou weer?Een squat is een squat, je hebt toch ook geen Donald Duck squat als je voeten naar buiten staan?

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
              Bulgarian squat?wtf is dat nou weer?Een squat is een squat, je hebt toch ook geen Donald Duck squat als je voeten naar buiten staan?
              Katrien Duck dan?
              Die sport vast ook op roze schoenen
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Persoonlijke ervaringen zij volgens mij vaak best interessant, net als meningen mits onderbouwd.
                Wat jij aangeeft met de Bulgarian zou ik nooit doen omdat ik de balans die je moet houden tijdens de oefening belangrijk vind. Maar komt ook uit 1 van mijn doelen voort. De coordinatie die je nodig hebt om de oefening los goed te doen is een MM controle die je bij alle oefeningen goed kunt gebruiken. Daarom vind ik dat een beginner gebaat is bij los trainen.
                Gevorderden is een ander verhaal.
                Een beginner moet eerst op kracht trainen en zo spiergevoel te krijgen, na 4-6 weken los omdat dan de coordinatie makkelijker te beheersen is doordat de spieren meer kracht en zo ook weten waaruit ze de kracht moeten halen, tis een oud en simpel gegeven wat elke beetje fitness trainer hoort te weten, kan er niet meer bij dat mensen dit deel maar gemakzuchtig overslaan.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Katrien Duck dan?
                  Die sport vast ook op roze schoenen
                  Je hebt nog gelijk ook dwerg

Comment

Een beginner moet eerst op kracht trainen en zo spiergevoel te krijgen, na 4-6 weken los omdat dan de coordinatie makkelijker te beheersen is doordat de spieren meer kracht en zo ook weten waaruit ze de kracht moeten halen, tis een oud en simpel gegeven wat elke beetje fitness trainer hoort te weten, kan er niet meer bij dat mensen dit deel maar gemakzuchtig overslaan.
                    Ben ik het deels mee eens. Of je eerst moet gaan bouwen met je kracht hangt naar mijn idee af van het uitgangspunt. Met een redelijke basis en coordinatie is het naar mijn idee niet noodzakelijk. Maar misschien hangt het af van wat je een beginner noemt.
                    En een beetje respect voor de Bulgarian squat hè, die oefening doet zeer!

Comment

You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ben ik het deels mee eens. Of je eerst moet gaan bouwen met je kracht hangt naar mijn idee af van het uitgangspunt. Met een redelijke basis en coordinatie is het naar mijn idee niet noodzakelijk. Maar misschien hangt het af van wat je een beginner noemt.
                        En een beetje respect voor de Bulgarian squat hè, die oefening doet zeer!
                        Al zou iemand een goeie coordinatie hebben, wat de meeste beginners niet hebben(laat ze maar gelijk banken bijv) dan nog is de squat geen natuurlijke beweging, dat we die beweging is wat anders dan de oefening doen.
                        Ik vind dat je door de kracht je evt coordinatie verlies snel kan bijsturen waar de andere zonder kracht gelijk door ze gaat of misstapt met omhoog komen.
                        Zowiezo wil je als sportschooleigenaar niet het gezeik dat je het iemand niet goed hebt uitgelegd
                        Weet nog steeds niet wat Bulgarian squat nou is :s

Comment

Split squat?

Comment

ach ik zie het, gewoon een one legged squat, zie daar nou niks bulgaars in, wat een rare spirt is het met al die veranderende namen :s
                            Ik doe hem weleens zonder bankje, vind dat iets leuker dan met een been rustend op een bankje.

Comment

ach ik zie het, gewoon een one legged squat, zie daar nou niks bulgaars in, wat een rare spirt is het met al die veranderende namen :s
                              Ik doe hem weleens zonder bankje, vind dat iets leuker dan met een been rustend op een bankje.

Comment

Originally posted by Knijpvuist View Post
                                Split squat?
                                WTF is dat dan weer?Squaten vanuit spagaat?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X