Last van heup met squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van heup met squat

Hallo allemaal,

Zoals onderwerp al zegt... Ik heb last van mijn heupen met de squat en ook de Legpress met name rechterkant.
    Het is niet echt een helse pijn maar een hele vervelende pijn. Nu heb ik begin dit jaar een rug blessure gehad welke kwam vanuit mijn heup / hamstring ( tekort ). De hamstring was een kwestie van rek oefeningen doen. Ook was er een groot verschil in kracht in mijn buikspieren en rugspieren, buikspieren trainde ik niet goed. Ik heb dus tijdje rustig aan moeten doen en oefeningen gedaan die volgens de fysio dit zouden moeten verhelpen.

Nu is mijn vraag of iemand hier ook wel eens last van heeft gehad en hoe je dit heb opgelost. Ik kan nu namelijk wel weer rustig aan gaan doen, maar wanneer ik dan weer ga trainen krijg ik er misschien weer last van... Omschrijving van de pijn is een stekend gevoel.

Ik squat high bar, misschien heeft dit invloed hierop? En de pijn komt vooral als ik onder parallel ga. En met de legpress vooral wanneer mijn benen mijn kant opkomen ( tja hoe moet ik anders verwoorden xD?)

Misschien iets met flexibiliteit? Hoe kan ik mijn heupen flexibeler maken?

Hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel, het is best lastig te omschrijven...

Mrloaded

Kan je het de plaats van de pijn niet verduidelijken met een afbeelding van op het internet?
    I'm not special, but not the same as you.
    Because I do things you will never do.
    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Zoek eens op Butt Wink. Starting Strength wiki zegt het volgende: Lower Back RoundingEdit

This is the infamous "butt wink," This stems from hamstring tightness pulling your lumbar spine at the bottom position. Weak spinal erectors and tight hamstrings are the most frequent culprits. It's actually not a huge issue unless it is severe and will often be present to some extent in all trainees. It's worth noting that butt wink is more severe when there is less weight on the bar rather than more. In other words, just because you are witnessing major butt winking when you do a bodyweight squat, does not mean it's the same when expressed under a loaded barbell.
      Recovery and RehabEdit

Things you can do to reduce butt wink:
      1. Work on calf and hamstring flexibility
      2. Do NOT go up on your tiptoes
      3. Stretch your hamstrings.
      4. Warm-up sufficiently
      5. Stretch your hamstrings.
      bodyguide.nl
      facebook.com/bodyguidenl
      twitter.com/BodyGuideNL

Comment

Ik heb het zelf laatste tijd in de 'sartorius', echter wel helemaal boven in bij de lies, zou ook de 'tensor faciae latae' kunnen zijn misschien.. in ieder geval daar ergens in de buurt en ook inderdaad als ik voorbij parralel ga.

Ik heb hier zelf geen oplossing voor.. maar misschien kan je zo duidelijker aangeven waar het probleem ligt
        Last edited by Wessle; 06-05-2013, 10:46.
        Broomstick_bodybuilding op insta
        F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Wessle View Post

Ik heb het zelf laatste tijd in de 'sartorius', echter wel helemaal boven in bij de lies, zou ook de 'tensor faciae latae' kunnen zijn misschien.. in ieder geval daar ergens in de buurt en ook inderdaad als ik voorbij parralel ga.

Ik heb hier zelf geen oplossing voor.. maar misschien kan je zo duidelijker aangeven waar het probleem ligt
          Daar heb ik het ook al gehad, gaat bij mij vanzelf over, is denk ik eerder een soort 'spierpijn' maar is inderdaad wel vrij irritant.
          Gewoon blijven squaten zou ik zeggen als dat het probleem is.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Traps is vervelend, gebruik je een handdoek, heb er nooit last van gehad omdat me teaps ontwikkelt zijn en ach beetje druk op je bult wanneer een stang buigt is een kick, hoort erbij.
            "You are what you eat..."
            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Wessle View Post

Het zou idd best de, 'tensor faciae latae' of de "Gluteus Medius" kunnen zijn. Tensor faciae latae lijkt meer naar voorkant van de quad te gaan, maar zit echt in de zijkant van de heup/bil.

Spierpijn gevoel is het niet echt, en door blijven squaten vind ik persoonlijk wat gevaarlijk gezien ik dus ook weer last begin te krijgen van mijn rug. En om dan maar gewoon door te gaan vind ik te link. Straks zit ik met een te grote blessure.

Werken aan de Calf en Hamstring flexibiliteit kan zoiezo geen kwaad denk dus dit zoiezo maar proberen. Ook train ik 4 dagen Ub/Lb dus kan ik misschien een 5de dag besteden aan core balance en rekken enzo

Comment

Ik heb de afgelopen maanden ook last gehad van mijn hip flexor. Ik denk dat dit komt door overbelasting, zeker weet ik het niet.

Hoe is het weggegaan? Geen idee, heb een paar maanden mijn benen niet tot minimaal getraind. Geen squats, presses of extensions gedaan maar enkel hamstring isolatie oefeningen en calves. Ik had namelijk ook dat als ik onder parallel kwam, er een kutsteek kwam in mijn flexor. Wel deed ik barbell hack squats omdat ik dan geen last had.

Ik adviseer je om naar de fysio te gaan, zij kunnen je waarschijnlijk beter helpen.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                  Ik heb de afgelopen maanden ook last gehad van mijn hip flexor. Ik denk dat dit komt door overbelasting, zeker weet ik het niet.

Hoe is het weggegaan? Geen idee, heb een paar maanden mijn benen niet tot minimaal getraind. Geen squats, presses of extensions gedaan maar enkel hamstring isolatie oefeningen en calves. Ik had namelijk ook dat als ik onder parallel kwam, er een kutsteek kwam in mijn flexor. Wel deed ik barbell hack squats omdat ik dan geen last had.

Ik adviseer je om naar de fysio te gaan, zij kunnen je waarschijnlijk beter helpen.
                  Ja idd zo'n soort pijn is het.

Hoe zit het met je kracht herstel? Zijn je benen minder sterk na die tijd? Of ben je nog opbouwend in kracht nadat je last had?

Bij mij is namelijk ook weggegaan na rust, maar komt nu weer terug, Klinkt idd als overbelasting gezien ik nu wel zwaarder squat als eerst.

Fysio probeer ik nog even te vermijden gezien de kosten die dat met zich meebrengt.

Comment

Ben om dezelfde reden ook niet naar de fysio gegaan hehehe. Kan nu ongeveer een maandje weer squaten en mijn benen lijken veel sterker dan eerst.

Heb ongeveer twee of drie maanden rust genomen.

Maar dit is based on broscience he.
                    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik hebook misschien hetzelfde, pijnlijke steken bijde hip flexor. maar niet tijdens het squatten. Ik ga gewoon Door met squatten en focus op perfecte uitvoering. het wordt langzamerhand minder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X