Thuis trainen op lichaamsgewicht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis trainen op lichaamsgewicht.

Ik ben lid van een sportschool, maar wil weer eens wat anders gaan proberen.
    Met het mooie weer in aantocht ga ik weer meerhardlopen buiten voor de cardio.
    Verder wil ik graag thuis gaan trainen op lichaamsgewicht.
    Oefenigen die ik in gedachte heb zijn:
    - normale push ups
    - push ups met handen op verhoging
    - push ups met voeten op verhoging
    - oefeningen voor rechte buik
    - oefeningen voor schuine buik
    - oefeningen voor onderbuik
    - squaten
    - hurksprongen
    - lunges
    - calfraises op trap

Is er iemand die ervaring heeft met trainen zonder gewichten en apparaten?
    Nog tips voor bepaalde oefeningen?

Voor het opdrukken zou ik een rugzak met flink wat boeken/spullen erin om het te verzwaren,zelfde geld voor squatten lunges calf raises.
    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Ja het is de bedoeling dat ik begin zonder gewicht en 3 setjes doe. Waarvan de eerste 2 setjes 8 tot 12 herhalingen en de 3e set maximaal herhalingen.

Comment

Originally posted by peter1984 View Post
        Ja het is de bedoeling dat ik begin zonder gewicht en 3 setjes doe. Waarvan de eerste 2 setjes 8 tot 12 herhalingen en de 3e set maximaal herhalingen.

Heb je niet meer motivatie in de sportschool? Ik zou gewoon lekker naar de sportschool gaan maar het is jouw keus.
        17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
          Heb je niet meer motivatie in de sportschool? Ik zou gewoon lekker naar de sportschool gaan maar het is jouw keus.
          Inderdaad weinig motivatie om naar de sportschool te gaan. Te druk op de dagen dat ik train en wil wel weer eens iets anders proberen dan apparaten en dumbells.

Comment

Inderdaad weinig motivatie om naar de sportschool te gaan. Te druk op de dagen dat ik train en wil wel weer eens iets anders proberen dan apparaten en dumbells.
            Haha je leest het verkeerd, ik bedoel, als je naar de sportschool gaat ben je dan niet beter gemotiveerd?
            En daar kan je ook wel wat anders doen als apparaten en dumbells
            17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Nee mijn motivatie gaat momenteel juist omlaag als ik de sportschool binnen loop.
              Te veel afleiding.

Comment

thuis trainen met lichaamsgewicht kan prima.
                Informatie kun je o.a. vinden in de boeken Overcoming Gravity, Convict Conditioning, Infinite Intensity, Never Gymless, The Naked Warrior.
                Ik zie overigens niet in waarom je geen gewichten zou gebruiken, een combinatie van gewichten en lichaamsgewicht lijkt me het beste.
                Veel oefeningen staan beschreven in die bovenstaande boeken, maar veel van die oefeningen zijn te moeilijk voor beginners.
                Oefeningen: pull ups, dips, one arm push ups, back & front levers, handstand, leg raises, pistols/one legged squat, en nog veel meer, en daar ook allerlei variaties van.

over: Overcoming Gravity
                A Beginner?s Guide to Overcoming Gravity | Eat. Move. Improve.
                The Fundamentals of Bodyweight Strength Training | Eat. Move. Improve.
                Last edited by novium; 14-05-2013, 16:25.

Comment

Ik denk dat het ergens wel verstandig is om eerst bodyweight oefeningen te doen..op die manier leer je imo je lichaam goed te gebruiken. Ik zou dan overigens wel een pull up stang aanschaffen voor chinups, pullups en je abs oefeningen

Comment

Wat heb je er voor doel bij? Want hierbij moet ik als 1e aan crossfit denken, wellicht dat dat iets voor je is? Daar heb je zoveel verschillende vormen van, dat er vast wel wat tussen zit wat je leuk vindt. Maar of het aansluit op je doelen is een ander verhaal

Train je tussen 7 en 8? Want dan hebben de meeste sportscholen een piek, na 8 uur wordt het vaak rustiger. En om 5 uur is het overal vaak ook rustiger.

Mocht je dat lastig vinden omdat je inkakt na het avondeten, dan is het misschien een tip om te schuiven met je huidige voeding. Kan veel verschil maken
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Wat heb je er voor doel bij? Want hierbij moet ik als 1e aan crossfit denken, wellicht dat dat iets voor je is? Daar heb je zoveel verschillende vormen van, dat er vast wel wat tussen zit wat je leuk vindt. Maar of het aansluit op je doelen is een ander verhaal
                      Denk idd ook dat dit iets voor TS is.
                      Sowieso wel leuk crossfit als je het goed doet en niet met barbells gaat overgooien enzo

Comment

Hier is nog een website over trainen met lichaamsgewicht:

Al Kavadlo ? We're Working Out! | We're Working Out!
                        Mastering Your Body Weight

Comment

Originally posted by aktito View Post
                          Denk idd ook dat dit iets voor TS is.
                          Sowieso wel leuk crossfit als je het goed doet en niet met barbells gaat overgooien enzo
                          Ja of je enkels breken omdat je gaat squatten op een bal haha... er zitten best leuke en nuttige dingen tussen
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Zoek op Urban Fitness valt zat te doen outdoor, sportschool is ook soms saai enmoet je dat ergens mee doorbreken, zeker in dit mooie en zonnige nederlandse weer.
                            "You are what you eat..."
                            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X