thuis trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• thuis trainen

Ik naast de sportschool ook thuis wat willen trainen. Ik heb geen plaats voor grote apparaten, maar gewoon wat basics is prima. Zodat ik na het hardlopen wat spieren kan trainen.

Wat kan ik het beste aanschaffen?? Met name de vrouwelijke probleemgebieden moeten strakker / gespierder worden. (binnenkant bovenbenen / bovenarmen / buik)

Ik was al wel zover dat ik zowieso dumbbells moet hebben maar verder dan dat kom ik niet.. (tja beginner he..)

Alvast bedankt voor de reacties

stang, dumbelstang, gewichten, iets om de stang in te zetten ivm squat/bp of een rack, bankje.

Comment

2 kettlebells van 12 en 16 kilo.
      Kettlebellswings en gobletsquats zijn geweldig voor de vrouwelijke probleemgebieden.
      “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Originally posted by BelowZero View Post
        2 kettlebells van 12 en 16 kilo.
        Kettlebellswings en gobletsquats zijn geweldig voor de vrouwelijke probleemgebieden.
        blijft mijn inventaris dan ook heel met zo'n kettlebell

Comment

Je moet ze wel goed vasthouden
          Maar een voor een bankje en een squatrek heb je meer ruimte nodig.
          “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Ok na de zomer komt er een slaapkamer vrij hier, dan heb ik wat meer ruimte.. Manlief zag het plan daar een train"hok" van te maken ook wel zitten

Maar een kettlebell moet wel ergens passen

Comment

Barbells/dumbells/verstelbare bank, evt platform met weerstandsbanden en squatsteunen.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Squatrek, bench, barbell(s) + schijven, dumbbells.

Comment

inmiddels ben ik wat websites aan het doorploeteren met diverse spullen.. Wat betreft de bench.. Verstelbaar of gewoon een platte?? Gebruik nu op de sportschool een verstelbare, dat bevalt me prima, maar die zit aan het krachtstation vast.. is een losse verstelbare wel zo stabiel?

Comment

Ligt eraan die van 25 euro niet, nou is duurder natuur lijk niet perse beter.

Comment

Met dumbbells + oefeningen met lichaamsgewicht kun je al flink wat bereiken.
                      - dumbbells
                      - pull up stang of plaats waar je pull ups kunt doen

Ik zou niet meteen veel geld gaan uitgeven als beginner. Eerst maar eens kijken welke oefeningen je wil doen, wat je precies wil bereiken en hoeveel je in de sportschool traint.
                      Met weinig middelen kun je prima trainen, in ieder geval wel als je gevorderd bent. Je kunt als gevorderde dan oefeningen doen als:
                      - voor benen: single-leg squats/pistols
                      - voor rug: pull ups, reverse hyper
                      - voor armen: dips, chin ups, push ups
                      - voor borst: push ups/one-arm-push ups
                      - voor schouders: dumbbell press, lateral raises
                      - voor buik: leg raises, L-pull ups, ab roll outs met dumbbells, one-arm-push ups
                      en ga zo maar door.

Als beginner kun niet al deze oefeningen doen maar moet je beginners-oefeningen doen Je kunt dus thuis prima trainen met weinig middelen. Check anders ook bijv. bodyrock.tv (zie google) misschien dat die nog wat nuttigs te melden hebben.

Comment

Voorlopig is er ook nog niet veel plaats beschikbaar. Mijn kantoor gaat in september naar een andere ruimte dan kan ik wat meer kwijt. Inmiddels ook wat overleg gehad met de sportschool, voorlopig zal het bij dumbbells en een exercise ball blijven. En een stuk of 20 a4 vellen met "gewone" oefeningen die eventueel met dumbbells kunnen worden uitgevoerd.. Dan kijk ik over een paar maanden verder of ik inderdaad thuis veel gebruik ga maken van mijn spullen voordat ik veel duur materiaal aanschaf.

Comment

Je hebt ook niet veel plaats nodig om thuis te kunnen trainen. Dumbbells nemen weinig plaats in, pull up bar ook niet, en je kunt een mat kopen om oefeningen op te doen en die mat kun je oprollen. Dus is er niet veel plaats nodig aangezien je de spullen kunt opbergen als je ze niet nodig hebt.

Comment

multifunctionele halterbank met losse haltersteun - Gorilla Sports

Daar nog wat gewichten bij en je bent al vrij compleet. Heb er zelf ook een pull-up bar erbij en een losse platte bank voor zwaar plat bankdrukken maar het verstelbare bankje is opzich stevig genoeg.

Je hebt meteen een plek om je schijven op te hangen.

Mn vrouwtje doet alle oefeningen zo'n beetje hierop.
                            "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                              multifunctionele halterbank met losse haltersteun - Gorilla Sports

Daar nog wat gewichten bij en je bent al vrij compleet. Heb er zelf ook een pull-up bar erbij en een losse platte bank voor zwaar plat bankdrukken maar het verstelbare bankje is opzich stevig genoeg.

Je hebt meteen een plek om je schijven op te hangen.

Mn vrouwtje doet alle oefeningen zo'n beetje hierop.

Mooie bank! Ik had al soortgelijke gezien ook. Al moet ik echt wachten tot mijn bedrijf opgetrost is uit mijn huis.. Want fitness spullen opslaan in mijn kantoor waar ik ook mijn klanten ontvang lijkt me niets.. We wonen maar in een klein huisje, als je dan een kantoor, magazijntje, 2 slaapkamers moet hebben blijft er niet veel meer over op je bovenverdieping, behalve de badkamer ..

En die paar maanden zijn zo om! kan ik me nu goed orienteren en een beetje extra geld apart leggen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X