Aantal herhalingen afvallen bij vrouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal herhalingen afvallen bij vrouwen

Beste forumgebruikers,

Mijn vriendin is begonnen met krachttraining en cardio met als doel vet verbranden. Ik lees echter twee verschillende dingen hierover. De een zegt 3 a 4 sets van 8 to 12 herhalingen met redelijk hoog gewicht. De ander zegt 3 sets van 15-20 herhalingen met een laag gewicht.

Nu is mijn vraag: Welke van deze twee methoden is voor vrouwen de beste om vet te verbranden? En wordt bij 3x8 herhalingen niet zoals bij mannen te veel spiermassa aangemaakt, of gebeurt dit niet omdat zij onder haar energiebehoefte zal gaan zitten?

Alvast bedankt!

Vet kwijtraken doe je met voeding, trainingsmethode is ondergeschikt. Laat haar gewoon met een fullbody schema beginnen en zich aanmelden zodat ze een voedingsschema kan plaatsen. Wordt ze vanzelf verder geholpen.

Comment

Gewoon KT blijven doen in de normale rep range. en het afvallen "regelen" door je voeding en aerobe training bij te stellen.

KT in de normale range zorgt voor spierbehoud wat de basis stofwisseling hoog houd.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Met hogere reps schijn je iets meer kcal te verbranden. Echter houd je met lagere reps je spiermassa beter vast en kan deze zelfs toenemen. De spiermassa is belangrijker bij afvallen dan de paar kcal die je anders meer verbrandt direct tijdens de training. Met meer spiermassa verbrand je de eigenlijk de hele dag door meer kcal omdat je lichaam meer energie nodig heeft. Kortom, train in de lagere rep range (5-12).

Comment

Originally posted by 3XL View Post
          Gewoon KT blijven doen in de normale rep range. en het afvallen "regelen" door je voeding en aerobe training bij te stellen.

KT in de normale range zorgt voor spierbehoud wat de basis stofwisseling hoog houd.
          Hiermee is het belangrijkste gezegd. Eventueel kun je wel een deel van je sets hoger in reps doen. Stel op bankdrukken doe je normaal om massa te bouwen 8x-7x-7x 90 kilo. Wat je dan zou kunnen doen is: 8x90, 7x90 en 20x60. Je houd dan een deel van het zware werk erin (wat zorgt voor massa/kracht behoud) en doet een kleiner deel dat meer gericht is op glycogeen depletion en kcal verbranding. Dit zou ik beperken tot 1/3de van je totale training.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X