Vormcheck

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vormcheck

Hallo luitjes,

Kunnen jullie eens naar mijn vorm bij de squat kijken?
    Naar mijn idee gaat het heel snel en leun ik te ver naar voren.
    Laat maar even weten.

https://www.youtube.com/watch?v=jvGX...e_gdata_player

Laat je niet 'vallen', maar doe de negatieve beweging gecontroleerd, langzamer dus. Daarnaast mag je je voeten wel iets minder naar buiten draaien. Tevens hoor je bij squatten de stang terug te zetten terwijl je naar voren loopt, niet naar achteren. Verder ziet het er oke uit voor zover ik het kan zien.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Laat je niet 'vallen', maar doe de negatieve beweging gecontroleerd, langzamer dus. Daarnaast mag je je voeten wel iets minder naar buiten draaien. Tevens hoor je bij squatten de stang terug te zetten terwijl je naar voren loopt, niet naar achteren. Verder ziet het er oke uit voor zover ik het kan zien.
      Bedankt voor je reactie! Dat zijn punten waar ik iets mee kan.

Comment

De clip is niet goed vanaf de zijkant opgenomen dus het is niet goed te zien wat er met je rug gebeurt wanneer je naar beneden gaat.

Probeer je nek niet zo naar voren te steken en het is ook onnodig om steeds naar beneden te kijken. Verder kun jij je borst meer naar voren duwen door je schouderbladen naar elkaar toe te trekken. Het valt mij ook op dat je naar beneden zakt door je knieen te buigen i.p.v. je kont naar achteren te duwen.

Originally posted by Dynamix View Post
        Tevens hoor je bij squatten de stang terug te zetten terwijl je naar voren loopt, niet naar achteren.
        Het is wellicht een beetje onconventioneel maar als hij dat gewend is dan kan het best.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Als je het nog niet doet, druk je knieen naar buiten op je weg omhoog; niet teveel, maar zodat ze in elk geval niet naar binnen vallen. Probeer tevens eens je hielen wat dichterbij elkaar te zetten; daar ben ik erg mee vooruit gekomen omdat ik te breed stond.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            De clip is niet goed vanaf de zijkant opgenomen dus het is niet goed te zien wat er met je rug gebeurt wanneer je naar beneden gaat.

Probeer je nek niet zo naar voren te steken en het is ook onnodig om steeds naar beneden te kijken. Verder kun jij je borst meer naar voren duwen door je schouderbladen naar elkaar toe te trekken. Het valt mij ook op dat je naar beneden zakt door je knieen te buigen i.p.v. je kont naar achteren te duwen.

Het is wellicht een beetje onconventioneel maar als hij dat gewend is dan kan het best.

Bedankt voor je reactie! Ga er aan werken! Zal donderdag weer een filmpje plaatsen als ik gesquat heb.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X