vraag over side raise & mp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over side raise & mp?

ik heb het gevoel bij deze 2 oefening als ik zwaar ga dat mijn lats (of rug) meewerkt,
    kan het zijn dat ik niet de juiste focus zet op schouders en eigenlijk aan cheaten ben?

bij side raise heb ik het gevoel als ik naar boven kom dat mijn schouder naar boven gaat( soort van shrug)

bij mp heb ik het gevoel dat de kracht uit mijn lats kom bij 3/4-1 van de rom.

Houd je buikspieren, benen en billen aangespannen (vooral bij military press). Focus op dat je puur vanuit je schouder duwt of raised. Pak een lichter gewicht als je de oefening niet correct kunt uitvoeren met je huidige gewicht. Houd je bovenlichaam bij raises op dezelfde plek; alleen je arm beweegt.

Comment

Bij side raises kijk ik altijd naar de stand van mijn ellebogen.
      Hierdoor heb ik veel meer gevoel in mijn schouders.
      Je ellebogen hoeven ook niet boven je schouders uit te komen bij de beweging vanwege het gevoel.
      Houdt hem anders is effe een paar seconden vast bovenin.

Je kan het ook proberen met de kabels , kijk of je zo meer gevoel krijgt.

Meesten gaan ook altijd veels te zwaar in die oefeningen , is echt niet nodig en je krijgt er beroerde bewegingen van die nergens op slaan.

Bij de military press zou je ook iets meer op je houding kunnen letten , ga laag in gewicht en probeer je houding goed te houden en ga zo zwaarder.

Comment

Bij MP is het dan ook de bedoeling dat je je rug mee gebruikt, vandaar dat hij behoort tot de grote compound oefeningen.
        Bij side raises er voor zorgen dat je enkel je schouders beweegt en je traps niet mee shrugt.
        I'm not special, but not the same as you.
        Because I do things you will never do.
        SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Buiten dat het goed mogelijk is dat je met te zware gewichten werkt, kan het ook zo zijn dat je met je armen-en dus de dumbells-te ver naar achter gaat tijdens de opgaande beweging.
          Dan gaat je rug het overnemen.

Je kan ook incline side raises eens proberen, dan wordt' smokkelen 'erg moeilijk .
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

dank u allemaal voor dei nfo.

side raise heb ik gemerkt dat ik mijn ellebogen teveel naar achter zette, heb gisteren meer focus gezet om ze wat naar voren te richten en kwam een betere burn, heb ook cable variant gedaan deze werkt ook goed.

mp heb ik niet kunne uitvoeren doordat squat rack niet vrij was dus was press met dumbelss
            maar ik denk dat ik bij deze zelfde probleem is zoals bij sd, namelijk dat ik mijn ellebogen naar achter richt ipv naar voren te richten.

dit zou mijn workout zijn:
            -mp 5x5
            -side raise 4x10
            -superset:
            achterkant schouder cable
            side raise cable
            -face pull(deze doe ik ook bij rug dus 2x per week)

Comment

Originally posted by nbtp View Post
              Bij MP is het dan ook de bedoeling dat je je rug mee gebruikt, vandaar dat hij behoort tot de grote compound oefeningen.
              Ik denk dat je wat oefeninge door elkaar haal.

Bij de MP is het juist niet de bedoeling dat je met je benen/rug werkt maar zo rechtop mogelijk blijft en alleen vanuit je schouders werkt.

Bij de push press (aka power press) is het wel de bedoeling dat je het gewicht omhoog brengt mbv je benen en rug

Vandaar dat de push press een compound oefening is en de MP een voorkant schouder press.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X