Mission impossible: Chest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by WorkHard4result View Post
    Thats me, halfjaartje geleden, als het niet langer is..
    184cm lang. Nu 99kg bij 15%bf.
    Dan moet jij wel veel aan spiermassa zijn aangekomen in het laatste half jaar kerel.

    Comment


    • #17
      Is veel voorkomend iets. Heb ik zelf ook last van gehad terwijl mijn borst nu 1 van mijn betere spiergroepen aan het worden is omdat ik anders en slimmer ben gaan trainen.

      Belangrijkste was om mijn ego aan de kant te zetten. Gewicht iets lager met de benchpress en squeezen met die chest. vanuit de ellebogen werken heeft mij geholpen. elle bogen naar elkaar toe trekken.

      Ook heb ik mijn chest onderverdeeld in 2 dagen in de week. Maandag doe ik power dag en focus ik vooral op hele chest en de onderkant en donderdag alleen de bovenkant samen met schouders.

      Zorg dat je je chest compleet traint en als je voor massa gaat, zorg dan voor een goede pomp en werking van de spier boven het gewicht wat je verplaatst. Tuurlijk staat meer gewicht uiteindelijk voor meer groei maar het wil niet zeggen dat je met het max gewicht dat jij omhoog kan krijgen met de dumbells ook je chest goed aan kan spreken zonder dat je schouders en triceps heel erg inspringen. Sowieso is dumbell press een wat meer schouder intensieve oefening vanwege het balanceren.

      General chest day
      Benchpress 10,10,8,6,4,2/1,20
      Chest dips (weighted) 10,10,10
      Flys met twist 12,10,8 dropset x3
      Cable flys 14,14,14

      Upperchest day
      Incline dumbell press 10,10,8,6,4 dropset
      Incline plate press 12,12,12
      Incline cable flys 12,12,12

      Mijn routine momenteel. werkt goed voor mij.

      Iedereen moet uitvinden wat voor hem of haar werkt. Het kost ook gewoon tijd om een dikke chest te bouwen en niet iedereen heeft die genetics.
      "The only thing worse than failing is not trying."

      Comment


      • #18
        Originally posted by Cidious View Post
        Is veel voorkomend iets. Heb ik zelf ook last van gehad terwijl mijn borst nu 1 van mijn betere spiergroepen aan het worden is omdat ik anders en slimmer ben gaan trainen.

        Belangrijkste was om mijn ego aan de kant te zetten. Gewicht iets lager met de benchpress en squeezen met die chest. vanuit de ellebogen werken heeft mij geholpen. elle bogen naar elkaar toe trekken.

        Ook heb ik mijn chest onderverdeeld in 2 dagen in de week. Maandag doe ik power dag en focus ik vooral op hele chest en de onderkant en donderdag alleen de bovenkant samen met schouders.

        Zorg dat je je chest compleet traint en als je voor massa gaat, zorg dan voor een goede pomp en werking van de spier boven het gewicht wat je verplaatst. Tuurlijk staat meer gewicht uiteindelijk voor meer groei maar het wil niet zeggen dat je met het max gewicht dat jij omhoog kan krijgen met de dumbells ook je chest goed aan kan spreken zonder dat je schouders en triceps heel erg inspringen. Sowieso is dumbell press een wat meer schouder intensieve oefening vanwege het balanceren.

        General chest day
        Benchpress 10,10,8,6,4,2/1,20
        Chest dips (weighted) 10,10,10
        Flys met twist 12,10,8 dropset x3
        Cable flys 14,14,14

        Upperchest day
        Incline dumbell press 10,10,8,6,4 dropset
        Incline plate press 12,12,12
        Incline cable flys 12,12,12

        Mijn routine momenteel. werkt goed voor mij.

        Iedereen moet uitvinden wat voor hem of haar werkt. Het kost ook gewoon tijd om een dikke chest te bouwen en niet iedereen heeft die genetics.
        Bedankt voor je nuttige reactie, hier heb ik wat aan! Ga zodadelijk borst trainen, ga het eens helemaal anders aanpakken en experimenteren. Toch nog hoop als je het zelfde hebt meegemaakt en uiteindelijk die spier nog helemaal is goed gekomen. Bedankt!
        "Whey in de morgen is een dagje zonder zorgen"

        Comment


        • #19
          No prob. Een goede dikke chest kost gewoon veel tijd. Helemaal als je genetics niet helemaal gunstig zijn. Dus heb ook wat geduld. Maar slim trainen helpt zeker. Zoveel mogelijk kilogrammen wegdrukken op de benchpress is niet altijd de oplossing. Ja je wordt gaandeweg steeds sterker maar dat zullen vaak baby stapjes zijn maar dat betekent niet dat je niet dat je helemaal stil staat al lijkt het soms wel zo. De ene training zal ook beter gaan dan de andere.

          Ik heb geleerd dat voor uitvoering belangrijk is en de muscle mind connection. Meer pomp, meer squeeze staat voor mij bijna direct gelijk aan meer massa. En inmiddels druk ik ook op de benchpress over de 100kg in setjes dus je kracht zal heus wel meekomen.

          Wat ik trouwens doe met bijna alle oefeningen is niet tot failure gaan tot de laatste set en die vervolgen door een drop set. In de sets ervoor maak ik alle vezels actief en wakker en klaar voor die ene zware set van een rep of 3-4 onmiddelijk gevolgd door dropsets. Uiteindelijk hou ik nog maar iets van 50 kg aan mn bar over op de benchpress maar de pomp is gigantisch en ik krijg de bar bijna niet meer omhoog. Dit resulteert voor mij in groei.
          "The only thing worse than failing is not trying."

          Comment


          • #20
            Ik heb niet alle reacties gelezen, en ik weet niet of je al een oplossing hebt of meer resultaat ziet. Maar misschien kun je proberen door meer te focussen op 'negatief' trainen.. Dus gewoon bij het uitsteken normaal uitstoten en bij het laten zakken wat rustiger laten zakken dat er langer een grotere spanning opstaat.

            Comment

            Sidebar top desktop

            Collapse

            Actieve discussies

            Collapse

            Working...
            X