Bankdrukschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat ik pers ook wel eens getraind heb om mijn top te verhogen is het 3 keer 3 systeem, dat kun je twee keer per week doen gedurende 6 tot 8 weken.

Je doet twee opwarmsetjes en dan pak je 90% van je 1 rm en drukt dat 3 keer, dit herhaal je drie keer.
    Als je dit niet red pak je 85%

Dus als je top 1 keer 100 is doe je drie sets van 3 keer 90 kg.
    Zodra je 3 sets van 4 reps haal verhoog je het gewicht met 2,5 of 5 kg zodat je weer 3 reps haalt, en doe weer 3 sets.

Op een gegeven moment kom je niet meer verder en dan probeer je je top, normaal gesproken druk je dan meer.
    Veel succes.
    Brear.

Comment

Lijkt me goed systeem om je top idd verder te leggen,Brear, hier draait het om pure kracht. Ik ga dit systeem eens proberen binnen enkele weken. I'll keep u posted
      Thx
      Grtz
      C...

-Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
      -2 know what we don't know
      -No Pain No Gain!

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (BREAR @ Aug. 07 2005,11:10)]Wat ik pers ook wel eens getraind heb om mijn top te verhogen is het 3 keer 3 systeem, dat kun je twee keer per week doen gedurende 6 tot 8 weken.

Je doet twee opwarmsetjes en dan pak je 90% van je 1 rm en drukt dat 3 keer, dit herhaal je drie keer.
        Als je dit niet red pak je 85%

Dus als je top 1 keer 100 is doe je drie sets van 3 keer 90 kg.
        Zodra je 3 sets van 4 reps haal verhoog je het gewicht met 2,5 of 5 kg zodat je weer 3 reps haalt, en doe weer 3 sets.

Op een gegeven moment kom je niet meer verder en dan probeer je je top, normaal gesproken druk je dan meer.
        Veel succes.
        Brear.
        Dat schema ken ik, Brear! Staat als bulkschema in het onovertroffen boek 'Reps'. De bedoeling is dat je het combineert met zeer veel (vr)eten. En dan 2x10, 3x3, 1x10 of zoiets.

Zelf zweer ik al jaren bij het schema 1x12,1x10, 1x8, 1x6, 1x4. Zeer ouderwets maar prima voor kracht en massa.

Wat ik ook wel 's een tijdje heb gedaan is: 1x15, 1x10, 2x5, 1x10. Vond ik ook erg lekker.
        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Ja er zijn idd heel veel verschillende schema"s om sterker te worden, ik denk dat het het moeilijkst is om precies een schema te vinden wat goed bij je past.

@Niceguy als je wel het 3 keer 3 schema gaat trainen zou ik je wel willen adviseren om niet te zwaar te beginnen, dus b.v met 85% van je 1 rm, dit om je borst eerst even aan de zware belasting te laten wennen.

Dus b.v de eerste drie trainingen met 85% trainen, dan druk je misschien wel sets van 5 maar dat geeft niet, en daarna ga je naar 90%.
          Wel eerst even twee opwarmsetjes doen voor je begint.

Veel succes, en laat ons even weten hoe het gaat als je er mee begonnen bent.
          brear.

Comment

@Mr.Symmetry, ja dat boek Reps heb ik ook, is een heel goed boek stampvol met schema"s, wat ik ook een goed boek vindt, is het boek van Franco Columbo.

De man had een bank van 230 kg in zijn t shirt en woog zelf 90 kg, de foto ervan staat in zijn boek, een officieel record.

Het schema wat jij beschrijft, het z.g pyramide schema heb ik ook vaak getraind en is mij ook altijd goed bevallen.
            Alleen de laatste paar jaar train ik mijn grote spiergroepen en dan squat-bank-deadlift op een % basis.

Met mijn huidige schema ben ik over twee weken klaar en dan ga ik een schema trainen van 5 keer 5 en dat is dan een periodisering schema, lijkt mij ook wel weer eens leuk om te doen.

Theoretisch moet ik dan ook mijn top weer iets kunnen verleggen, het zijn 16 trainingen met iedere keer weer iets andere gewichten maar wel 5 sets van 5, dat is de bedoeling.
            Het zal mij benieuwen hoe dat weer af gaat lopen.
            Groet;
            Brear.

Comment

ik heb hier een schema liggen op een excel bestand, dat je gewoon uw top nu moet ingeven en het schema rekent alles uit hoe je dan moet trainen om het te verhogen. Maar krijg het hier niet geplaatst.

Grtz
              stil growing

Comment

moet je denk ergens op een server plaatsen en dan met een linktje

vraag anders even aan xeno die is daar altijd wel handig in

ben benieuwd
                Who's the Chef

Comment

ben ook benieuwd

Comment

Ik heb het ongeveer zo ingepast..
                    Beginnen met lege stang 20x
                    3x80
                    3x90
                    3x100
                    3x110 negatief Zo gauw ik 3x100 alleen kan gaat alles met 5 omhoog..(nu 2)

Mn trainingsmaat deed vorige week 3x110 en doet nu dit
                    3x85
                    3x95
                    3x105
                    3x115 zo gauw dit alleen lukt alles 5 omhoog..

Meteen na deze setjes vlak dumbell 3 setjes rond de 8 herhalingen..

En dan de rest van de training..
                    Uiteindelijk komen we dus op gewichten uit die we nog niet 3 x kunnen.. Bij verbreking gaat de lat hoger..
                    Aan de belasting hoeven we niet te wennen we werkten al langer rond de 6 herhalingen...

In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                    Squat 230 kilo
                    Bankdrukken 137.5 kilo
                    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (snipke @ Aug. 08 2005,11:14)]ik heb hier een schema liggen op een excel bestand, dat je gewoon uw top nu moet ingeven en het schema rekent alles uit hoe je dan moet trainen om het te verhogen. Maar krijg het hier niet geplaatst.

Grtz
                      Bedankt Snipke voor de support, ik heb een heel stel van deze schema's waar jij het over hebt, heel goede schema's.
                      Ik weet ook niet hoe ik dat moet plaatsen hier op het board, anders zou ik ze er allemaal opzetten, want het zijn mooie schema"s.

Ik heb vandaag trouwens mijn laatste training van mijn huidige schema goed uitgetraind op 90% van mijn top van 125 kg met bankdrukken.

Ik had buiten mijn opwarmsets om drie sets van 5 herh met 112,5 kg, dat is mij nog nooit eerder gelukt, mijn top set was 4 keer 110.

Ik wil nu aanstaande vrijdag proberen of ik mijn bankdrukrecord van vorig jaar, dat staat op 130 kg kan verbreken, ik ga het in ieder geval proberen.

Het vreemde bij mij is, dat ik met herhalingen drukken vrij goed ben maar met de max 1 rep in verhouding niet zo sterk ben.
                      Maar in ieder geval kan mijn dag niet meer stuk.
                      Groet;
                      Brear.

Comment

@bruce
                        ja ga het zo ook doen gewoon terug wat meer lenigheidsoefeningen doen maar niet na de training dan!
                        Heb goede beentechnieken dus zou ze ook willen houden.
                        @brear
                        Ik heb het gisteren ff geprobeerd uit nieuwschierigheid en heb er 105 kilo opgelegd nadat ik 30x30kg,20x40kg en 3tal min gerust,dan 6x105,6x105,4x105,het ging eigenlijk beter als verwacht.
                        Nadien verder afgewerkt met incline bench en flyes, dan voelde ik dat m'n borstspieren goed moe waren dus ben ik maar gestopt. Ben benieuwd hoe het voortgaat, ga dus met het schema voortdoen.
                        Vandaag redelijke spierpijn maar verdraagbaar, hou er eigenlijk wel van
                        Negatief kan ik niet doen omdat ik geen spotter heb, train thuis!
                        I'll keep u posted if any progress!
                        grtz to u all
                        I'll keep u posted
                        -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
                        -2 know what we don't know
                        -No Pain No Gain!

Comment

Ziet er goed uit Niceguy, als het goed is moet je straks steeds sterker worden.
                          Succes.
                          Brear.

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Iguana @ Aug. 08 2005,18:39)]Ik heb het ongeveer zo ingepast..
                            3x80
                            3x90
                            3x100

3x85
                            3x95
                            3x105

Uiteindelijk komen we dus op gewichten uit die we nog niet 3 x kunnen.. Bij verbreking gaat de lat hoger..
                            Aan de belasting hoeven we niet te wennen we werkten al langer rond de 6 herhalingen...

Dit ziet er heel goed uit Iguana, ik ben benieuwd naar jullie resultaten over een maandje.
                            Op deze manier moet je sterker worden volgens mij, dat kan niet anders.
                            Hou ons even op de hoogte als je wilt.
                            Succes;
                            Brear.

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (BREAR @ Aug. 08 2005,19:32)]
                              Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (Iguana @ Aug. 08 2005,18:39)]Ik heb het ongeveer zo ingepast..
                              3x80
                              3x90
                              3x100

3x85
                              3x95
                              3x105

Dit ziet er heel goed uit Iguana, ik ben benieuwd naar jullie resultaten over een maandje.
                              Op deze manier moet je sterker worden volgens mij, dat kan niet anders.
                              Hou ons even op de hoogte als je wilt.
                              Succes;
                              Brear.
                              Zal ik zeker doen.
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo
                              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

gister voor het eerst voor gewoon gebankt. 110x6 neer gezet duss zware dumbel preshen doen om je bank te vergroten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X