Gewicht op de smith-machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kan toch ook zonder spotter zwaar bankdrukken? Je kan toch wel inschatten hoeveel reps je ongeveer kan maken met het gewicht wat je pakt bij je laatste set? Stel je denkt: ik kan 8 reps hiermee maken. Bij de 6e rep merk je dat je de stang nog maar net omhoogkrijgt. Dan leg je het gewicht terug.

Je hoeft toch niet altijd tot failure te trainen? Je kan ook een setje extra doen, een drop set doen. Superset met fly's, enz.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

gaat om het psychische denk KIR ik kan zonder spotten ook niet lekker trainen hoor
      zit tussen de oren
      jij traind altijd al alleen dat scheelt
      Who's the Chef

Comment

ik ben laatst begonnen met een trainings-schema waarbij ik 80% van mijn max 4 setjes van 8herhalingen doe.....
        Ik voer dat langzamerhand steeds een beetje bij beetje op.....

Comment

De stang is in het algemeen rond de ( max ) 10kg.
          Door de glij stangen ligt de stang altijd recht en kun je hem makkelijker bewegen.
          Door de hoek waarin je ligt ( hellingshoek ) krijg je ook weer een hoek van de bewegingsbaan doordat die hoek verschilt verschilt de weerstand ook.
          Dus kan het gewicht verschillen het enige wanneer je het merkt is als je een bewegingsbaan recht omhoog of rechtomlaag.
          Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

bij de smith weegt de stang + haken 25 a 30 kilo ik vindt zelf als ik schuin bankdruk aan de smith een stuk zwaarder dan los

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (bmwm5power @ Nov. 29 2005,16:28)]bij de smith weegt de stang + haken 25 a 30 kilo ik vindt zelf als ik schuin bankdruk aan de smith een stuk zwaarder dan los
              @Bwm

Dat verschilt per smith machine
              Tijdens mijn "vakantie" gym stond ik in een rek die niet meer dan 10 kg was.
              Het uiteinde was misschien 2x duim dikte dikke ook niet.
              In mijn eigen gym zitten er 2 kunstof kokers aan de uiteinden waar de schijven opkomen.
              En kunststof is lichter dan ijzer

Comment

Dacht ook dat het zwaarder was dan een losse stang maar er zullen ongetwijfeld verschillen inzitten.

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Klopt bij mijn vorige sportschool woog deze niks (dmv contragewichten). Bij de huidige sportschool kilootje of 10.
                  Banaan transforms into the superhero Bananaman by using steroids.

Comment

ik heb na gevraagd bij de eigenaar van d esportschool....
                    de stang van de smith-machine weegt zo tussen de 5 en 10kg door de contra gewichten en door de wrijvingen van de bewegingsbaan.....

Comment

@rey bij ons in de sportschool hebben ze nog een oude smith machine dus ik weet niet beter dat de stang 25 a 30 kilo weegt dus je zo wel gelijk hebben

Comment

mijn oude sport school had er ook 1 staan een wat oudere
                        die had geen contra gewichten en denk dat ie ergense 25-30 kg woog
                        tis een westrijd halter aneen zitten er ijzere geleiders en haken aan en die wegen denk tussen de 5 en 10 kg
                        Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (bmwm5power @ Nov. 30 2005,09:08)]@rey bij ons in de sportschool hebben ze nog een oude smith machine dus ik weet niet beter dat de stang 25 a 30 kilo weegt dus je zo wel gelijk hebben  
                          Dat verschilt per merk!

Technogym waar ik mee trainde in de "health club" had zo'n dunne stang dat ik squatten ermee niet eens vertrouwde.
                          ( apparaat was ook al zeer oud gezien het afgebladderde witte verf en roestige plekken )

Venenberg heb ik ook op mogen trainen bij mijn eerste gym hier in Assen had een olympische stang massieve haken gok dat die stang tussen de 20-30kg was met haken.

Matrix ( bagger merk ) waar ik nu mee train heeft aan de zijkanten kunststof kokers het gewicht van de stang reken ik niet eens meer mee.
                          Enkel de schijven die erop gaan en aangezien ik de smith alleen nog maar gebruik voor barbell shrugs is hier imo weinig invloed van de extra belasting door contragewichten.

Contra gewichten kunnen ook tegenwerken heb ik ooit eens mogen ondervinden.
                          Doe voor de gein eens militairy presses in de smith die contragewichten heeft je zult merken dat je bij het uitstrekken tegendruk krijgt ( en niet alleen van de platen op de machine )

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (bmwm5power @ Nov. 30 2005,09:08)]@rey bij ons in de sportschool hebben ze nog een oude smith machine dus ik weet niet beter dat de stang 25 a 30 kilo weegt dus je zo wel gelijk hebben  
                            hier ook. los is lichter bij ons dan smit

Comment

Heb het bij nagevraagd en alles kan eigenlijk
                              Bij mij op de sportschool weegt dat ding 32,5kg. Zijn allemaal oudere apparaten daar. Werken wel goed overigens

Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

bij mij op de sportschool hebben we ook een smith die is 25 kilootjes, dat ding is trouwens van het merk panata. het probleem echter is dat hoe meer gewicht je er op gooit, dat de stang lichtjes buigt waardoor de stang een beetje klemloopt (stroever)op de vertikale (gelijdings) stangen. dus echt duidelijk hoeveel je drukt is het niet. maar je kan wel ongeveer een schatting maken.

verder vind ik dat ding niet echt lekker trainen ik train liever
                                met een losse stang. maar wij hebben geen bankdruk '"bank'" alleen maar een smith
                                I'm not fat, I'm just big boned

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X