Biceps curl aan hoge pully

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps curl aan hoge pully

Vanochtend heb ik biceps curl aan een hoge pully gedaan. Omdat ze in mijn sporschool maar een pully hebben, moet ik mijn armen dus een voor een trainen.

Wat me opvalt als ik de oefening doe, is dat mijn elleboog iedere keer een beetje naar voren beweegt. Terwijl het volgens mij de bedoeling is dat je een soort dubbele biceps-pose doet (enkele biceps in mijn geval), en je daar je elleboog stil houdt.

Kan het kwaad als ik mijn elleboog een beetje naar voren beweeg? Aan het gewicht kan jet niet liggen, want ook bij lichte gewichten gebeurt het automatisch. Mijn trainingsmaat heeft er ook last van.
    Trainen is als je neus: je moet eruit halen wat erin zit.

Die oefening met maar 1 arm doen is niet echt lekker vind ik. Ik zou gewoon een andere bicepoefening doen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Als je u elleboog naar binnen trekt zou ik zeggen lichter gewicht nemen, maar aangezien dat je het ook bij lichtere gewichten hebt.

Doe eens een stap voorruit aan de pulley en trek het handvat naar je schouder toe.

Grtz
      stil growing

Comment

Zou inderdaad gewoon een andere oefening nemen

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Curiosio @ Jan. 23 2006,10:58)]Zou inderdaad gewoon een andere oefening nemen

Greets...
          Tja, ik wilde wel eens wat anders, dus vandaar de curls aan de hoge pully. Bovendien schijnt het goed te zijn voor de piek. Voor zover je de genetische aanleg voor een piek kunt beinvloeden natuurlijk. Hebben jullie een alternatieve "piek"-oefening?

Comment

Hammer curls en incline (10-30 graden) dumbell curls kunnen helpen om je piek íets te verbeteren.
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

zet een bankje in de lengte tegen het de machine ga er op je rug met je hoofd naar de gewichten lichen en trek de stang richting je voor hoofd naar beneden dan pak je volle bicep en kan je niet of nouwelijks smokkelen
              Who's the Chef

Comment

ik heb geen idee wat een pully is sorry :P maar je kent ook gewoon
                closegrip pulldowns doen of hebben ze zo'n ding ook niet?

laters

ps : Closegrip pulldowns lijkt mij de beste biceps oefening omdat je ze dan trained om 2 "assen"heen de eleboog en de schouders
                beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

Concetration curls zijn goede bicep piekers, zeker als je er nog een "twist" aangeeft.
                  en bij de hoge pully, als je er recht voorstaat en je andere hand je elleboog ondersteunt, piek je bicep ook goed, vind ik tenmiste.

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Rodg @ Feb. 03 2006,19:29)]ik heb geen idee wat een pully is sorry :P maar je kent ook gewoon  
                    closegrip pulldowns doen of hebben ze zo'n ding ook niet?
                    Een pully is zo´n ding waar bijvoorbeeld ook tricpes push downs kunt doen. Een kolom gewichten met een touw eraan wat je op verschillende hoogtes kunt instellen.

En closegrip pulldowns? Nee helaas, dat kennen ze ook niet. Ik heb mijn abonnement ook opgezegd, ha ha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X