Bankdrukken met apparaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdrukken met apparaat

hey bij ons heb je zon gewoon 'bankdruk apparaat', waar je gaat zitten en dan gewicht vooruit drukt en een standaard bankdruk apparaat met een los gewicht. Wat is het verschil tussen deze apparaten?? Als je een tijd met beide traint zie je dan verschil aan je spieren, of kracht?

Het grootste verschil met gewoon bankdrukken is dat je niet hoeft te stabiliseren.
    Je kan meestal zwaarder gaan met een machine.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik zou kiezen voor los bankdrukken. Dit doordat je zo de omliggende spieren ook meer stimuleerd, zodat die later niet de zwakkere schakel worden als je zwaarder wilt gaan bankdrukken. De beweging bij het los bankdrukken is ook geen 'gedwongen' beweging (zoals bij het apparaat), dus dat is ook een voordeel.

Comment

Los heeft wat mij betreft ook de voorkeur!
        Zelfde geldt voor squatten e.d.

Greets...

Comment

mja met apparaat kan ik veel zwaarder idd. Wel iets van 20 kg. Ik heb het ff gevraagd en ze zeiden dat je spieren er minder massief uitzien met dat apparaat.
          nadeel van bankdrukken in men eentje vind ik, dat als je zwaar gaat en je kan die laatste rep net niet meer, dan lig je met 80 kg op je borst, ook niet echt lekker.

Comment

Dat is het nadeel als je alleen traint inderdaad.

Greets...

Comment

Je hoeft ook niet perse tot faillure te trainen. Tenzij je bijvoorbeeld een keer wilt toppen om te kijken waar je max ligt.

Comment

ik zou echt losse bankdruk doen, ik word daar veel meer gemotiveerd om te pushen en alles te geven vanwege het competieve gevoel, maar dan heb je wel maten nodig die meedoen

Comment

Stel je ook gerust even voor en/of lees de regels...

Comment

of je zoekt iemand die even wil spotten tijdens het los bankdrukken.
                    gr

Comment

Originally posted by Shannasse
                      Stel je ook gerust even voor en/of lees de regels...
                      was dat aan mij bedoeld?

Comment

volgens mij wel ja.... Je hebt je nog niet voorgesteld in het daarvoor bestemde topic
                        kzou dat maar even doen....is wel zo netjes

gr
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by sizzz
                          was dat aan mij bedoeld?
                          Yep en reageer er alsnog maar ff op omdat je het nog steeds niet hebt gedaan...
                          Check ff deze regels, staat oa iets over voorstellen in.

Comment

wat je ook altijd kan doen is afwisselen de ene week met apparaat de andere zonder, zo blijf je je stabilisatie(spieren) behouden en kan je anderzijds lekker zwaar gaan met het apparaat. ik zou dan wel voor beide oefeningen een spotter in de buurt houden

grtz
                            Train hard..or go homeNo Pain, No Gain

Comment

[QUOTE=sizzz]mja met apparaat kan ik veel zwaarder idd. Wel iets van 20 kg. Ik heb het ff gevraagd en ze zeiden dat je spieren er minder massief uitzien met dat apparaat.

ik weet het niet hoor maar hier heb ik nog nooit van gehoord

een spier ziet er minder massief uit door een apparaat??

hij kan minder hard groeien waardoor die kleiner is oke maar of je minder massieve spieren krijgt door een apparaat lijkt me erg vreemd
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X