wat is nou een goeie oefening om grote kuiten te krijge of heeft dat meer met je aanleg voor grote kuiten te maken
Kuiten
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aanleg is idd heel erg belangrijk. Maar aan je genen kun je niets doen dus volg onderstaande richtlijn:
- gastrocnemius met zware gewichten en lage reps (4-6) trainen. Bijv. standing calf raises en donkey calf raises.
- soleus met lichte gewichten en hoge herhalingen (12-15). Zittende kuitraises.
Kuiten reageren vaak ook op extreme belasting die ze niet gewend zijn. Zoals berg op mountainbiken, lange stukken tegen een helling lopen, hele hoge herhalingen standing calf raises, enz.Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
-
Ik sluit mij aan bij de bovenstaande reacties, kuiten zijn voornamelijk genetisch bepaald.
Kijk soms maar eens bij zwarte bodybuilders, vaak een zeer goed bovenlichaam, en soms lange rechte kuiten, die ze niet goed krijgen, met wat voor training dan ook.
Een voorbeeld die ik mij bv nog kan herinneren ( is wel weer lang geleden) was destijds Tony Person, een pracht van een zwarte bodybuilder, maar met slechte kuiten.
Hij heeft nog samen met Julliette Bergman aan de wereldkampioenschappen duo poseren meegedaan.
Maar hij kreeg zijn kuiten niet goed in verhouding, wat ie ook deed.
Brear.
Comment
-
Nou ja, dikke kuiten heb je of heb je niet, ik heb zelf ook redelijk smalle kuiten terwijl ik toch veel krachttraining gedaan heb voor mijn benen.. Heb vooral de oefeningen op deze pagina: Hoe krijg ik grote kuiten? - Fitness informatie, verstandig trainen en gezond sporten gedaan.
Maar het hielp niet echt veel, of niet zoals ik het wilde...
Comment
-
Kuiten is 1 van de spiergroepen die je alleen maar met hoge intensiteit kunt aanpakken. Dit omdat je het de hele dag gebruikt voor lopen e.d. Dus als je het met 3-4sets van 12-15reps gaat aanpakken doe je het weer met "duurtraining" en doet het wat het de hele dag eigenlijk doet.
Met HiT of Heavy Duty principes werken is de key voor deze spiergroep. Ontzettend zwaar met maar 6-10reps ofzo. En train het maar 1x in de week, want herstel gaat langzamer aangezien je er de hele dag gebruik van maakt tijdens lopen e.d.
Ik doe alleen standing calf raises in de Smith op zo'n aerobics bankje zodat je een grotere ROM hebt. Werkt goed bij mij in ieder geval.
Comment
-
Ga korte sprintjes trekken, Heb je de kuiten van de gemiddelde sprinter wel eens gezien?
Ook leuk om te proberen:
En dat grote kuiten genetisch bepaald zijn: denk dat dat net zo klopt als voor de rest van je lichaam...My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !
Comment
-
Mannen, dit is inderdaad een topic uit 2006. Kan het even?
Gesloten."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
14 minutes ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...5 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 day ago
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....1 day ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
6 dagen geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-