5/6 dagen trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5/6 dagen trainingsschema

Ik train nu ongeveer een jaar maar wil steeds serieuser gaan trainen. Mijn doel is om groter te worden en droog te blijven. In de sportschool waar ik zit zijn veel mensen bezig met veel eten en veel voor massa gaan maar wil dan toch liever iets minder snel groter en vrij droog blijven.

Ik ben 17 jaar en word in juli 18 jaar. Ik ga op dinsdag naar school tot half 2 en de andere doordeweekse dagen werk ik van 9 tot 18 uur. Mijn bedoeling is nu om gelijk uit mijn werk te gaan trainen zodat ik niet met een volle maag train en niet al te laat thuis ben ( uiterlijk 21 uur word het dan denk ik).

Ik heb het volgende trainingsschema zelf gemaakt. Oefeningen bekijk ik per dag...in dit schema dus alleen de dagen en de spiergroepen. Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden, met eventuele op of aanmerkingen. Hartelijk dank alvast!

Maandag: Rug + Biceps
    Dinsdag: Schouders + Triceps
    Woensdag: Rust/zwemmen
    Donderdag: Biceps + Benen
    Vrijdag: Borst + Triceps
    Zaterdag: Conditie + Benen + Onderarmen

(Buik elke dag)

Ik doe bij elke oefening 4 sets, de 1e set: 15/20 reps, de 2e set: 13 reps, de 3e set: 12 reps, de 4e set: 10 reps

Ik train ongeveer 60/90 minuten per dag.

Denk dat jouw schema tot overtraining leidt. Probeer eens 3 a 4 maal per week te trainen. Doe je een oefening per spiergroep, dan kun je elke spiergroep 2x per week trainen. Doe je uitgebreide schema's, dan kun je elke spiergroep 1x per week proberen te trainen. Denk daarbij eens aan de volgende combi:

-benen/buik
    -borst/armen
    -rug/schouders

of

-benen/buik
    -schouders/triceps
    -rug/onderrug
    -borst/biceps

Sets per spiergroep zo'n 9-12.
    Reprange zou je tussen 8 en 12 moeten houden.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

helemaal met symie eens
      Who's the Chef

Comment

ik ben het ook met symmie eens, maar wil toch nog wat toevoegen.
        De mensen die met massa bezig zijn en veel eten dat hoort erbij..
        Voor een goede spieropbouw heb je een overschot nodig bij je dagelijkse behoefte. Je dagelijkse behoefte is het aantal kcal wat je nodig heb voor je dagelijkse onderhoud en beweging. Wil je spieren op gaan bouwen zul je dus meer moeten eten dan je dagelijkse behoefte, zodat het lichaam ook bouwstenen heeft om op te bouwen. Als je voeding gelijk is aan je dagelijkse behoefte, zijn er geen bouwstenen over voor de extra spieropbouw.
        Dus je voeding is ook belangrijk.

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
          Denk dat jouw schema tot overtraining leidt. Probeer eens 3 a 4 maal per week te trainen. Doe je een oefening per spiergroep, dan kun je elke spiergroep 2x per week trainen. Doe je uitgebreide schema's, dan kun je elke spiergroep 1x per week proberen te trainen. Denk daarbij eens aan de volgende combi:

-benen/buik
          -borst/armen
          -rug/schouders

of

-benen/buik
          -schouders/triceps
          -rug/onderrug
          -borst/biceps

Sets per spiergroep zo'n 9-12.
          Reprange zou je tussen 8 en 12 moeten houden.
          zou ziet mijn schema eruit alleen ik train 4dagen op 1 dag off. maarja deze jongen is een beginner dus 4x in de week is meer als zat. ben het dus met sym eens.grts

Comment

jij was toch ook nog een beginner ???
            Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
              jij was toch ook nog een beginner ???
              voel ik hier een pose down aankomen

Comment

Originally posted by punani View Post
                voel ik hier een pose down aankomen
                Denk het wel

Comment