Is het slecht om dinsdag, donderdag(soms ook zaterdag) fullbody te trainen?
Fullbody
Collapse
X
-
Originally posted by Michael88 View Postelke spier heeft 72 euro nodig voor te herstelle.
en heeft aan idere spier 72 euro om te herstellen dan ben je aaridg al op
43200+ euro uit.. en ja dat maakt fitness een dure sport
nee hoor micheal ^^ denk dat je uren mee bedoelt
Comment
-
Originally posted by Michael88 View Postelke spier heeft 72 uren nodig voor te herstelle (normaal). dus als ge geen genoeg rust hebt zult ge ook ni zorap voorruit gaan, want spieren herstellen en groeien in rust.
Waar jij die 72 uithaald??Nog nooit van gehoord.
Di,do en za full-body is prima.getting back in shape...
Comment
-
Originally posted by Aphasia View PostZoals dav al zei;48u rust.
Waar jij die 72 uithaald??Nog nooit van gehoord.
Di,do en za full-body is prima.
Voer je een fullbody schema goed uit kun je meestal wel volstaan met 48 uur.
gr
Comment
-
Originally posted by GGGGG View Postik doe meestal
2 oefeningen borst
2 oefeningen rug
2 oefeningen benen
2 oefeningen biceps
2 oefeningen triceps
2 oefeningen schouders
Is dit teveel op 1 dag?
Verreweg de grootste spiergroep die je hebt is benen, en die moet je minimaal onderverdelen in voorkant, achterkant en kuiten.
Toch doe je voor benen net zo veel oefeningen als voor de zeer kleine spiergroepen. Doe gewoon voor alles 1 oefening (maar dan dus wel goed verdelen, niet je hele benen als 1 groep zien) of doe meerder compound oefeningen en 'vergeet' vervolgens de kleine spiergroepjes als biceps/triceps, die groeien vanzelf wel mee.
Comment
-
dat 48-72 uren rust tussen training van dezelfde spiergroep is een onrealistisch fabeltje. Er zijn zoveel variabelen dat er geen degelijke vaste tijdsduur bestaat die voor iedereen geld.
Gewichtheffers trainen wel 2 keer per dag, 7 dagen op 7. Ze pakken meer kilo dan wij ooit kunnen dromen, dus kom maar eens af met je 48 uren rust en ze lachen je vierkant uit.
Faling veroorzaakt veel langer nodig herstel voor je spieren en cns. Daarom maar 1 maal per week als je tot faling traint.
Negatieve faling zou zelfs een nog langer herstel nodig hebben.
Full body vind ik beter als ze gericht zijn op kracht(en dus denken in bewegingen ipv spiergroepen) en zonder faling. Massa komt er dan zowieso bij. Veel vechtsporters trainen bv in het seizoen maar 2 keer full-body, en dan niet veel sets, en toch komen ze nog kracht bij.Last edited by Genjuro; 24-04-2007, 17:17.the one and only tabata overlord
Comment
-
die powerlifters waar jij over spreekt zijn ook niet naturel bezig met een full body schema. Uit ervaring kan ik je zeggen dat ik op de dagen dat ik moest trainen altijd het sterkst was, dit omdat die rust dag ertussen zat. Dus als ik op maandag trainde, dan was ik woensdag weer topfit, ik heb ook geprobeert gewoon op dinsdag te trainen maar dan voel je gewoon echt dat je niet hersteld bent. 48 uur is zeker een goede regel bij full body trainen. Naarmate je zwaarder gaat trainen is het logisch dat je meer rust nodig hebt.
We praten trouwens nog steeds over naturel trainen, en dan als je spiergroepen. Ik heb het dus niet over 2 x per dag 1 setje van 3 reps.
Grtz, David.VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL
Comment
-
Originally posted by Genjuro View Postdat 48-72 uren rust tussen training van dezelfde spiergroep is een onrealistisch fabeltje. Er zijn zoveel variabelen dat er geen degelijke vaste tijdsduur bestaat die voor iedereen geld.
Gewichtheffers trainen wel 2 keer per dag, 7 dagen op 7. Ze pakken meer kilo dan wij ooit kunnen dromen, dus kom maar eens af met je 48 uren rust en ze lachen je vierkant uit.
Faling veroorzaakt veel langer nodig herstel voor je spieren en cns. Daarom maar 1 maal per week als je tot faling traint.
Negatieve faling zou zelfs een nog langer herstel nodig hebben.
Full body vind ik beter als ze gericht zijn op kracht(en dus denken in bewegingen ipv spiergroepen) en zonder faling. Massa komt er dan zowieso bij. Veel vechtsporters trainen bv in het seizoen maar 2 keer full-body, en dan niet veel sets, en toch komen ze nog kracht bij.
Er is wel degelijk een tijdsindicatie te geven aan het herstel na een training. En er zijn altijd uitzonderlingen. Uit vele studies blijkt dat het herstel ongeveer overeen komt met deze tijdsindicatie om maximaal van de supercompensatie te compenseren. Uiteraard blijft er altijd sprake van persoonlijke variabelen op het hertel en groeiproces.
Gewichtheffers trainen sowieso anders. Dat is weer een vergelijking die nergens over gaat. Top voetballers trainen ook dagelijks. Moet er daarom voor myofibrilaire hypertrofie ook maar dagelijks gaan trainen? Het zijn als je het mij vraagt twee totaal verschillend zaken als je spreekt over gewichtheffen en fitness en of bodybuilding.
Gewichtheffers zijn meestal niet zo geintresseerd in de vorm van hun lichaam. Veel belangrijker is hoeveel kilo`s er de lucht in gaan. Dit vraagt ook een andere manier van trainen die niet te vergelijken is met een fullbodyschema.
Daarin geef je aan dat het beter is te denken in bewegingen wat betreft kracht/powerlifting.
Lijkt me alleen niet zo van toepassing op dit fullbodyschema. Je lichaam indelen in spiergroepen zoals de TS en shannasse al hebben gedaan meer van toepassing.
gr
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 102.5kg 6x
- hindu squat BW 55x
Safety bar goodmorning:
- 40kg 20x...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher hindu squat:
- 40kg 3x10
Safety bar back extension:
- 45kg 2x
- BW 35x
Military...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 92.5kg 11x
-box goblet squat 8kg 30x
One legged paused calf raise:
- BW 22x...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 1x
- SSB hindu squat 20kg 20x
Deficit wide grip SL DL:
- 120.5kg 4x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 102.5kg 4x
-Hindu squat BW 40x
Sumo safety bar goodmorning:
- 40kg 16x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 125kg 0x
- box goblet squat BW + 6kg 60x
Safety bar back extension:
- 45kg...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 91kg 10x
- Box goblet squat 6kg 50x
One legged paused calf raise:
- BW 20x,...-
2 weken geleden -
-
door OiukyuranGreen Street CBD Gummies Canada The official website and authorized retailers offer the assurance of genuine products backed by the brand’s quality...
-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
door ROGAnusHey allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een cut en wil mijn vetpercentage verlagen terwijl ik zoveel mogelijk spiermassa...-
Kanaal: Dagelijkse voeding
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 4x
- hindu squat BW 30x
Deficit wide grip SL DL:
- 120kg 3x
-...-
2 weken geleden -