Hey ik heb een vraag over mijn huidige trainingsschema.
ik ben 19 jaar, 69 kilo, 1.83 meter en mijn vet% is rond de 7-8 % en mijn doel is gespierder te worden maar geen bodybuilder. Afgetraind zeg maar.
Het voedingsschema wat ik gebruik:
- Ontbijd
35 gram brinta + 230 ml halfvolle melk (warm)
1 volkoren boterham met 1/3/e bakje tonijn in water
1 ei + 2 eiwitten (vandaag krijg ik een pot whey eiwit binnen en dan eet ik minder eieren s'ochtends, maar ik kijk nog even wat ik daarmee ga doen)
- Tussendoor
150-300 ml magere yoghurt/magere franse kwark met 2 stukken fruit (bijv. portie aardbeien, banaan, mandarijn, kiwi, kersen, blauwe druiven steeds afgewisseld. Soms vers, soms uit pot)
- Lunch
2 volkoren boterhammen met 2/3e blik tonijn in water
2 eiwitten
- Tussendoor
idem als eerste tussendoor (andere stukken fruit dus wel)
- Dinner
Of: kip, rijst en groenten + saus (pakken van knorr bijvoorbeeld)
Of: pasta met mager rundergehakt en groenten
- Tussendoor
idem als voorgaande tussendoortjes
Ik drink 2 - 2.5 liter water per dag en vrijwel niks anders dan water (wanneer de colleges beginnen wel koffie uiteraard )
Het tijdstip dat ik train is een uur na het 2e tussendoortje en 3 uur na de lunch. Ik eet elke 2 uur. Na de vakantie zal dit wel iets onregelmatiger verlopen.
en het trainingsschema:
2x per week de volgende oefeningen op 4X8 (langzame en gecontroleerde bewegingen):
Seated row 50kg
Lat pulldown (breed) 55kg
Biceps curl 35 kg
Chest press 55 kg
Pectoral fly 42 kg
schoulder press 37,5 kg
Seated leg press horizontaal 150 kg
kuiten op de seated leg press (niet horizontaal) op 133 kg
Onderarmen 90 kg
Abdominal crunch 40 kg
schuine buikspieren 37,5 kg
onderrug op een schuine bank naar voren hellend met 5 kg + lichaamsgewicht
hierover doe ik als het opschiet anderhalf uur
2 minuten pauze tussen de herhalingen
Ik doe een warming up van 6 minuten op zon renmachine met verstelbare helling en armen stil (elke minuut de weerstand met 2 verhogen tot 8)
1X per week doe ik dezelfde oefeningen, maar dan op 2/3e van het gewicht en dan 2X20-30 en ook 2 minuten pauze of iets langer.
Af en toe (dwz 1-2 keer in de week) ga ik ook naar de sportschool voor cardio. 20-25 minuten dat renapparaat met helling waarbij je je voeten in aparte bakken zet, weerstand 8-9 helling 10. Dan nog 20 minuten roeien weerstand 4 en eventueel nog 10 minuutjes fietsen weerstand 5. Met deze cardio ben ik deze week begonnen.
Kan ik wat veranderen aan mijn trainingsschema om het nog effectiever te laten zijn?
bedankt!
ik ben 19 jaar, 69 kilo, 1.83 meter en mijn vet% is rond de 7-8 % en mijn doel is gespierder te worden maar geen bodybuilder. Afgetraind zeg maar.
Het voedingsschema wat ik gebruik:
- Ontbijd
35 gram brinta + 230 ml halfvolle melk (warm)
1 volkoren boterham met 1/3/e bakje tonijn in water
1 ei + 2 eiwitten (vandaag krijg ik een pot whey eiwit binnen en dan eet ik minder eieren s'ochtends, maar ik kijk nog even wat ik daarmee ga doen)
- Tussendoor
150-300 ml magere yoghurt/magere franse kwark met 2 stukken fruit (bijv. portie aardbeien, banaan, mandarijn, kiwi, kersen, blauwe druiven steeds afgewisseld. Soms vers, soms uit pot)
- Lunch
2 volkoren boterhammen met 2/3e blik tonijn in water
2 eiwitten
- Tussendoor
idem als eerste tussendoor (andere stukken fruit dus wel)
- Dinner
Of: kip, rijst en groenten + saus (pakken van knorr bijvoorbeeld)
Of: pasta met mager rundergehakt en groenten
- Tussendoor
idem als voorgaande tussendoortjes
Ik drink 2 - 2.5 liter water per dag en vrijwel niks anders dan water (wanneer de colleges beginnen wel koffie uiteraard )
Het tijdstip dat ik train is een uur na het 2e tussendoortje en 3 uur na de lunch. Ik eet elke 2 uur. Na de vakantie zal dit wel iets onregelmatiger verlopen.
en het trainingsschema:
2x per week de volgende oefeningen op 4X8 (langzame en gecontroleerde bewegingen):
Seated row 50kg
Lat pulldown (breed) 55kg
Biceps curl 35 kg
Chest press 55 kg
Pectoral fly 42 kg
schoulder press 37,5 kg
Seated leg press horizontaal 150 kg
kuiten op de seated leg press (niet horizontaal) op 133 kg
Onderarmen 90 kg
Abdominal crunch 40 kg
schuine buikspieren 37,5 kg
onderrug op een schuine bank naar voren hellend met 5 kg + lichaamsgewicht
hierover doe ik als het opschiet anderhalf uur
2 minuten pauze tussen de herhalingen
Ik doe een warming up van 6 minuten op zon renmachine met verstelbare helling en armen stil (elke minuut de weerstand met 2 verhogen tot 8)
1X per week doe ik dezelfde oefeningen, maar dan op 2/3e van het gewicht en dan 2X20-30 en ook 2 minuten pauze of iets langer.
Af en toe (dwz 1-2 keer in de week) ga ik ook naar de sportschool voor cardio. 20-25 minuten dat renapparaat met helling waarbij je je voeten in aparte bakken zet, weerstand 8-9 helling 10. Dan nog 20 minuten roeien weerstand 4 en eventueel nog 10 minuutjes fietsen weerstand 5. Met deze cardio ben ik deze week begonnen.
Kan ik wat veranderen aan mijn trainingsschema om het nog effectiever te laten zijn?
bedankt!
Comment