Betekent spierkracht ook spiermassa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Betekent spierkracht ook spiermassa?

hallo,

betekent toename van de spierkracht ook automatisch toename van de spiermassa???

mvg

ja
    je zult nooit een hele sterke gast zien zonder spieren.
    je zult niet zo snel groeien als dan je op massa zou trainen.

Comment

Terwijl meer spieren voor dezelfde persoon wel meer kracht betekent(tenzij bij een enkeling), wil dat niet zeggen dat dat de enige of optimale manier is om sterker te worden.
      the one and only tabata overlord

Comment

Nee, dat betekend het niet.

Na 3 maanden fitness kan je veel meer gewicht pakken dit komt voornamelijk dat je je spieren wat beter aanstuurt en niet omdat je veel meer spiermassa hebt.

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
          Nee, dat betekend het niet.

Na 3 maanden fitness kan je veel meer gewicht pakken dit komt voornamelijk dat je je spieren wat beter aanstuurt en niet omdat je veel meer spiermassa hebt.
          ja, maar je zult ook meer massa hebben

Comment

als je spieren sterker worden, dan worden ze zoiezo ook groter. Maar zoals al gezegd, wil dat niet zeggen dat je op kracht moet gaan trainen want dit is niet de snelste manier om massa te pakken.
            Live your days like they are your last

Comment

toch komt het ook wel voor dat iemand met meer spiermassa als jou dan niet perse meteen sterker is dat hoeft niet
              Owner of the Iron Playground.

Comment

maar ik hoef niet zoveel massa ik doe thaiboxen en wil niet slooom worden ik train voornamelijk op kracht, een beetje massa is niet verkeerd.. iemand tips voor me, ik train met eiegen lichaamsgewicht iemand tips hoeveel reps, set ??
                p.s. ik ben 15

Comment

Het kan inderdaad dat iemand meer spiermassa heeft dan jij, en dat jij sterker bent. Echter dit was al gezegd. Het is alleen zo dat als jij meer spiermassa hebt dan eerst, je ook sterker zult zijn dan eerst.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik ben kickbokser en wil vooral wat kracht ontwwikkellen iemand andere tips?

Comment

Dan moet je met gewichten aan de gang die je met enorme moeite op kunt tillen. Je moet er echt maar net zo'n 2 tot 6 herhalingen mee kunnen maken! En bij die laatste rep moet je bijna kapot ter aarde vallen! Zo moe moet je zijn en uitgeput! Je moet echt het uiterste van je lichaam EISEN!!

En daarnaast moet je voldoende eten uiteraard! Niet te veel uiteraard omdat je slank wilt blijven, maar eet in ieder geval genoeg eiwitten en koolhydraten om de trainingen vol te houden en het herstel te bespoedigen. Laat de vetten links liggen in jouw geval (ikzelf eet ze wel, maar ik geef dan ook geen bal om vetpercentages, ik wil een krachtbeest worden) omdat je slanl en snel wilt zijn en blijven.

Oefen ook je slag en trapkracht met regelmaat door tegen harde onbeweeglijke objecten te trappen en te slaan. Ga dervoor bikkel!!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Blijf natuurlijk wel voldoende vetten eten. Vetten zijn onmisbaar in je metabolisme en als bouwsteen voor de spieren.

grts

Comment

Hehe best veel onzin lees ik hier.
                          Je zult nooit een niet gespierd iemand zien die wel heel sterk is?
                          Heb toevallig net een filmpje gezien met een chineesje van 65 kg die 300+ squat.
                          Kracht en massa zijn imo verschillende dingen wat niet wil zeggen dat ze helemaal los van elkaar staan.
                          Dan lees ik dat op kracht trainen niet de manier voor massa is nou ik kom op een forum waar veel 16 jarige rondhangen maar alleen degene in het powerlifthok maken ook daadwerkelijk serieus progressie.
                          Aan topicstarter zoek es op google naar de artikelen van west side barbell gaat over trainen op kracht en explosiviteit erg handig voor kickboksers.
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo
                          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

VAN DALE:

spier·kracht (de ~) 1 in de spieren schuilende of door de spieren ontwikkelde kracht.
                            (Spiermassa bestaat niet in de Van Dale...?)

spier (de ~, ~en)
                            1 [med.] elk van de actief beweeglijke weefselstrengen waarmee het geraamte van de mens en hogere diersoorten bekleed is, en die door samentrekking en strekking de beweging van de delen veroorzaken 2 [med.] halm 3 [med.] lange, dunne sparrenstam 4 [med.] zware, holle, stalen laadboom, gebruikt bij het laden en lossen van zware lasten => been

mas·sa (de ~) 1 grote hoeveelheid => hoop 2 een grote groep mensen, de grote hoop, de meute => menigte 3 ongevormde hoeveelheid van een stof 4 [nat.] grootheid die de hoeveelheid stof die enig lichaam bevat, aangeeft 5 [techn.] geleidende eenheid als stroomgeleider

Deze twee termen worden nog weleens met elkaar verward. Spierkracht levert meer massa. Maar levert meer massa ook spierkracht...?

Hoe je ook traint, het ene kan niet zonder het andere. Je zult het beide moeten trainen om de balans te houden tussen kracht/massa. Je kunt wel het accent leggen op kracht of massa.
                            Als je deze keuze hebt gemaakt, kun deze verdelen in:

SpierKracht: snelkracht of explosieve kracht

(Spier)Massa: spier of vet (mix)

Elk doel wat je nastreeft, heeft zijn eigen balans en mix nodig. Om voor jouw de juiste verdeling te vinden... Dat is de kunst.

Bij vechtsporten begint de vraag al in welke gewichtsklasse val jij... daar pas je jouw training(schema-doel) op aan.

Het lastige om massa te kweken is, hoe meer spier je krijgt, hoe hoger de caloriebehoefte zal zijn. Maar deze calorie opname moet geleidelijk gaan. Hier zul je je training op moeten aanpassen.

Het verschil tussen iets... zit hem in de aanpak, niet als vergelijking.

Greetzz J.

Comment

Ik sluit me bij deze conclusie van ami amour aan...evanals het eerdere advies de GOEDE vetten te blijven eten. Let wel op de consumptie van verzadigde vetten want die verhogen je slechte cholesterol. Eet er zo af en toe wel wat van want deze vetten zijn tevens verantwoordelijk voor een goede testosteronspiegel. Pfff ingewikkelt he? hahaha!
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X