Betekent spierkracht ook spiermassa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Ik sluit me bij deze conclusie van ami amour aan...evanals het eerdere advies de GOEDE vetten te blijven eten. Let wel op de consumptie van verzadigde vetten want die verhogen je slechte cholesterol. Eet er zo af en toe wel wat van want deze vetten zijn tevens verantwoordelijk voor een goede testosteronspiegel. Pfff ingewikkelt he? hahaha!
    bednkt jongens ik zal me best doen, en als jullie nog meer tips hebben zijn altijd welkom!

Comment

Is Bigger Necessarily Stronger?

How do you think people get bigger exactly? A bigger muscle is a stronger muscle - what do you think your body is adapting to when it adds muscle as a result of exercise? Why is resistance at a fairly high percentage of your maximal effort necessary for hypertrophy? I mean, you don't get too big walking around and bodyweight exercises seem to cap out after a while.

Things that make you go hmmm. I'm not saying a bigger person will out lift or be stronger than a smaller person (physics/leverage/neural components weigh in on this so lets not talk about the 130lbs freak of nature champion powerlifter), but I'm saying that when YOU get bigger than you are now, YOU will have gotten stronger than you are now. No one added significant muscle that didn't add weight to the bar or just do a ton more work. You are stressing the muscular system here and the adaptation of hypertrophy is a method the body uses to cope and improve to be able to better tolerate the stress.

I would hope it's hitting you like a bolt of lightning now and that you aren't lost. If you are lost reread the above.

Bron: Training Primer

Klinkt logisch, naar mijn mening

Edit: Oeps, dacht dat de vraag was: Is massa ook spierkracht? Iig een mooi stukje!
      Last edited by Posse; 11-09-2007, 15:32.
      Live your days like they are your last

Comment

Nog iets waar rekening mee moet worden gehouden, specifieke kracht op een lift is niet volledig overdraagbaar naar andere zelfs gelaardige oefeningen.

Maw, de kracht die een powerlifter heeft is vrij liftspecifiek, een goede benchpress is niet noodzakelijk voor een goede military press en omgekeerd, terwijl het gelijkaardige bewegingen zijn. Sterkste mannen hebben op dat vlak imo een tandje voor op "algemene kracht".
        the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
          Nog iets waar rekening mee moet worden gehouden, specifieke kracht op een lift is niet volledig overdraagbaar naar andere zelfs gelaardige oefeningen.

Maw, de kracht die een powerlifter heeft is vrij liftspecifiek, een goede benchpress is niet noodzakelijk voor een goede military press en omgekeerd, terwijl het gelijkaardige bewegingen zijn. Sterkste mannen hebben op dat vlak imo een tandje voor op "algemene kracht".
          maar hoe sou ik mn setjes in moeten delen (push ups etccc)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X