Verdeling van oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verdeling van oefeningen

Ik heb eigenlijk een paar losse vraagjes. Ik train zo'n 3 x in de week, dit is krachttraining maar daarnaast doe ik ook nog aan lacrosse, een soort american football achtige sport maar dan wat sneller. dit ook vaak 3x in de week afhankelijk van wedstrijden.

- Wanneer ik dit dus allebei doe, krijgt mijn lichaam eigenlijk nooit rust, of is dit niet zo'n probleem omdat het vooral cardio is.

- Verder doe ik nu drie dagen per week dit:
    dag1 borst biceps buik
    dag2 rug triceps buik
    dag3 schouders monnikskapsspier en onderarmen

omdat ik denk dat wanneer je met borstoefeningen ook al je triceps traint en dat je wanneer je dit dus op een andere dag traint de spanning wat meer op de spier houdt. maar wat is beter? borst/biceps of borst/triceps?

als iemand een antwoord heeft zou dat me veel helpen

Het voordeel van je borst/biceps en rug/triceps combinatie is dat je deze spieren twee keer per trainingsserie pakt. Of dit beter traint weet ik niet, ik ben wat conservatief en heb een aparte dag voor alleen de armen, en rug en borst heb ik ook aparte dagen voor. Ik kan je daar dus niet verder mee helpen, maar ik denk dat je, als je 3x per week traint je (lichaam) het wel kan hebben.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by jurdepur View Post
      Ik heb eigenlijk een paar losse vraagjes. Ik train zo'n 3 x in de week, dit is krachttraining maar daarnaast doe ik ook nog aan lacrosse, een soort american football achtige sport maar dan wat sneller. dit ook vaak 3x in de week afhankelijk van wedstrijden.

- Wanneer ik dit dus allebei doe, krijgt mijn lichaam eigenlijk nooit rust, of is dit niet zo'n probleem omdat het vooral cardio is.

- Verder doe ik nu drie dagen per week dit:
      dag1 borst biceps buik
      dag2 rug triceps buik
      dag3 schouders monnikskapsspier en onderarmen

omdat ik denk dat wanneer je met borstoefeningen ook al je triceps traint en dat je wanneer je dit dus op een andere dag traint de spanning wat meer op de spier houdt. maar wat is beter? borst/biceps of borst/triceps?

als iemand een antwoord heeft zou dat me veel helpen
      Fullbody training lijkt me op zijn plaats.
      een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees View Post
        Fullbody training lijkt me op zijn plaats.
        Ja natuurlijk, uit pure doorzichtigheid was ik die vergeten. Daarbij zie ik nu pas dat je je benen overslaat, en dat kun je beter niet doen. Dit zal je een lichaam geven wat er uit balans uit ziet en je zult ook eerder tegen drempels aanlopen bij bepaalde oefeningen (deadlifts, standing military presses etc.).
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou UB/LB doen.. 2 keer per week upper body(1 van die dagen wel je buik extra meepakken) en 1 keer per week Lower body( en dan uiteraard weer je buik trainen).. maar ik ben van mening dat je gewoon een beetje moet proberen.. wat het beste bij je past! succes!

Comment

Lower Body wordt al erg veel getrained bij mijn andere sporten, misschien wel wat meer cardio dan massaopbouw, maar ik heb bijna het idee dat wanneer ik 2-3 keer per week ook al mijn onderlichaam train en daarnaast ook nog dit in mijn krachttrainingsschema zet ik het echt ga over belasten. Maar goed misschien moet ik het toch maar eens proberen, thx voor de reacties.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X