6 dagen splitschema. Aanvullingen zijn welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6 dagen splitschema. Aanvullingen zijn welkom!

Ik heb een schema'tje opgesteld (6 dagen split) op basis van een hoop adviezen en dergelijke uit andere topics. Wellicht echter heeft er iemand tips, aanvullingen oid. Nog even ter herinnering: Ik ben nu ongeveer een jaar onderweg, waarvan een half serieus. De cardio sessies zijn kort, maar de tijden zijn exclusief de coolingdown. Met coolingdown kom je op 20 minuten minimaal. Verder zijn ze HIT dus langer is niet nodig.

Verklaringen: De open vakken zijn sets, zodra er XXXX in staat vervallen deze.
    Het is geen piramyd schema (tenzij dit wordt aangeraden), ik probeer
    gewoon elke week een gewicht zwaarder te pakken.
    De cardio van zaterdag wordt evt nog vervangen door een uur lang te
    fietsen op gemiddeld 30km/u (HIT dus).
    De termen DB en BB tussen haakjes staan voor dumbell en barbell.
    Graag comments
    Ps, sorry dat het in een schamel txt bestandje staat, maar het word document was te groot.
    ps 2: Ik had het schema geupload zonder volledige namen. Excuses hiervoor.
    Attached Files
    Last edited by GeneralIx; 16-09-2007, 13:15.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

been training is erg mager

Comment

Welke oefening zou ik moeten vervangen/aanpassen/aanvullen? Moet er een legpress bij? Of meer voor de hamstrings? Beide? Trouwens ik zie nu pas dat ik mijn been oefeningen wat vaag heb neergeschreven. Met hamstrings bedoel ik hamstring curls, en met kuiten de zittende variant.

Bedankt voor de tijd die je erin steekt.
      Last edited by GeneralIx; 16-09-2007, 13:09.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Bij je benen doe je de Legg curl en deadlift deze zijn beide voor je ham's ik zou er juist 1-2 oef voor he quat's in zetten.
        legg extension zo ie zo er bij.
        Who's the Chef

Comment

Ik zou de deadlift bij rug doen. Voor de hamstrings kun je een deadlift variant nemen (romanian deadlift bijvoorbeeld) en de legcurl. Voor de benen zou je verder lunges en/of legpress en/of leg extensions toe kunnen voegen.

Dan krijg je iets in deze richting:
          Squats
          Legpress
          lunges
          legcurls
          kuiten

Misschien nog 2 setjes legextensions.
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Voor mijn rug had ik daarom de stiff legged variant erin gezet. Maar ik zal mijn been training aanpassen. Bedankt voor de aanvullingen!

sigpic

Comment

zou de stiff deadlift en de gewone deadlifts omwisselen. Deadlifts bij rug en stiff deadlifts bij benen. Bij stiffdeads is meer een hamstring oefening dan de gewone deadlift.

Succes
              Trainingslog Farmboy:

Comment

Klinkt me vreemd in de oren, maar ik vertrouw je. Je hebt zat ervaring, dus ik zal ze omwisselen.
                Dat zou mijn schema veranderen naar dit:
                Squats
                legpress
                lunges
                stiff deadlifts
                legcurls
                kuiten (zittend)

Dan kies ik wel voor een 8x3 systeem, in plaats van mijn normale 5x6 om toch zo dicht mogelijk bij een uur te komen.
                Maar is hij zo goed?

sigpic

Comment

gernalIx ik moet het je toegeven dat je echt wel het Ă©Ă©n en ander kent over dit alles, ik vind je op verschillende discussies terug en telkens verstom je me weer met je uitleg advies enz... echt waar respect man

toch 1 vraagje en neem het niet op als kwade commentaar ofzo want dit is zeker niet de bedoeling want ik wou dat ik over u wijsheid beschikte

in vele discussies over schema´s kom je vertellen dat er per spier maar 3oefeningen mogen gedaan worden en 4oefeningen overdreven is maar ik vind hier nu 4oefeningen per spier, kun je me vertellen hoe dit komt

ik zou ook graag weten hoeveel rust er tussen zit bijvoorbeeld bij bankdrukken als je de 1ste keer uw oefening doet hoelang steek je ertussen vooraleer je aan de 2de keer begint

nogmaals om misverstanden te vermijden dit is niet als slechte kritiek bedoeld

Comment

Dit is al een heel oud topic van me, toen wist ik nog niet half zoveel. Daarbij zijn dit ook echt maar drie oefeningen, voor de quadriceps heb ik de squat, de lunges en de leg press en voor de hamstrings de stiff legged Dl en de legcurls. Voor de kuiten heb ik er 1 en dat is de seated calf raise.

Mijn pauzes zijn doorgaans vrij kort; 30 seconden tot 1 minuut. Ik ga gewoon weer zodra ik er klaar voor ben. Alleen bij deadlifts zit er langer pauze tussen, een minuut of 2 meestal.

Trouwens ik zei dat vier oefeningen voor je pectoralis teveel was. Er is maar een spiergroep die er echt vier kan hebben en dat is de rug. Wel moet gezegd worden dat alles verandert met intensiteit, snelheid en verschillende lichaamseigenschappen, maar doorgaans geldt dit wel.
                    Last edited by GeneralIx; 01-12-2007, 18:00.

sigpic

Comment

das weer proper uitgelegd was gewoon nieuwsgierig

no bad intensions

Comment

Dat weet ik. Maar als ik fouten maak, moet ik daar ook op terecht gewezen kunnen worden hoor, dus ik vat zoiets niet op als een persoonlijke aanval.

sigpic

Comment

ge zijt braaf wijs manneke

heb daarjuist nieuwe disc geopend kun je me daar misschien een handje bij helpen ???

Comment

Originally posted by musclelicious View Post
                            ge zijt braaf wijs manneke

heb daarjuist nieuwe disc geopend kun je me daar misschien een handje bij helpen ???
                            Al gedaan.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X