trainingschema benen goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainingschema benen goed?

Hallo ik heb een trainingschema gemaakt want ik moet in 4 maanden tijd me benen trainen voor een keuring. Hieronder mijn schema ik doe dit 2 x per week en loop 1 x in de week hard.:

Leg Extensions 3 sets van 8-12
    Leg Press 3 sets van 8-12
    Kniebuigen / Squat (met stang) 3 sets van 8-12

Iemand nog tips reacties welkom.

Ltr

Vind het een beetje magertjes.

Dit beviel mij erg goed:
    Squats (4 tot 6 sets)
    Legpress ( of nog een squat variant) (4 sets)
    Leg extension (2 sets)
    Lunges (3 tot 4 sets)
    Legcurl (3 tot 4 sets)
    Kuiten (2 oefeningen)

Ohja, stel je ook nog ff voor als je wil

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

Het is afhankelijk van welke spieren je specifiek wilt aanspreken tijdens je been oefeningen.

Zelf zou ik de volgende oefeningen doen in 3 sets van 15 en dan traag uitvoeren. Niet zoals die fitness jokers die het op high-speed uitvoeren want dan voel je het gewicht nog niet.
      Squat
      Leg Curl
      Leg Extention
      Leg Press
      Calf Raise

Deze oefeningen overlappen elkaar waardoor andere oefeningen niet echt meer nodig zijn. Tenzij je specifiek de binnen- en buitenkant van je bovenbenen wilt trainen. Dan moet je de ab- en adductor tijdelijk doen.
      Last edited by Falstyr; 19-09-2007, 09:15.

Comment

dit is me nieuwe schema goed?

Leg Extensions 3 sets van 12
        Leg Press 3 sets van 12
        Kniebuigen / Squat (met stang) 5 sets van 12
        Dumbbell Lunge 3 sets van 12
        Leg Curl 3 sets van 12
        2 x per week.

reacties van harte..

Ltr.

Comment

Zou zelf zeggen om met Squat te beginnen, Leg Press en dan de rest. Dit omdat deze oefeningen het meeste je spieren aanspreken en er meer uithaalt als je nog fris bent.

Gewoon alles 3 sets van 12. Dus ook bij Squat...uiterlijk 4 sets maar meer ook echt niet. Kun je beter een zwaarder gewicht gebruiken als je denkt nog energie over te hebben voor een 4e en 5e set.

Comment

Leg Extensions 3 sets van 12 (quads)
            Leg Press 3 sets van 12(quads)
            Kniebuigen / Squat (met stang) 5 sets van 12(quads)
            Dumbbell Lunge 3 sets van 12 (quads)
            Leg Curl 3 sets van 12(hamstrings).

Ik denk dat 4 oefeningen voor je quadriceps wat veel zijn, en 1 oefening voor je hamstrings te mager. Ik zou er deadlifts bij doen. Het blijkt dat deze voor je hamstrings is, ik snap nog niet waarom, want bewegingstechnisch is het een squat met de stang voor je ipv op je maargoed.
            Ik zou dus een van de quad oefeningen schrappen en een hamstrings oefening toevoegen. Deadlifts zijn maar een idee, het staat je vrij welke andere oefening dan ook toe te voegen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

bodybuilding_-_Krachttraining_een_Anatomische_Benadering_-_Frederic_Delavier

Dat boek geeft een goede weergave welke spieren er bij welke oefening gebruikt worden.

Comment

Hoi...

Ik train ook met Squat je hamstrings en ook met Leg Curl

Dus zijn 2 oefeningen voor hamstrings ,,maar ik ga ook deadlifts doen

Hoevaak moet ik die dan doen en hoeveel setjes en train ik met deadlifts ook me bovenbenen?

ltr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X