Training aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Training aanpassen

Ben nu bezig met de trainingsmethode van Matt Roberts (weet niet of iemand dat wat zegt). Is een soort van split-schema. Een training voornamelijk de borst, biceps en schouders andere training de rug, triceps en ook nog wat andere schouderoefeningen. Heb zelf nog bij de een de buikspieren erbij gedaan en bij de andere de beenspieren. Train drie keer per week, om en om de verschillende groepen. Schema werkt goed voor mij.

Nu heb ik mij al vaker laten vertellen dat het goed is om na bijvoorbeeld 2-3maanden je schema aan te passen. Is het dan nodig om al je oefeningen te veranderen of kan je ook gewoon je trainingsoort aanpassen? Doe nu de stripping principe. Zou het dus voldoende zijn om na een tijd bijvoorbeeld over te stappen naar powertraining om je spieren opnieuw wakker te schudden?

Ciao Fernand

Ik wissel regelmatig. Ik verander oefeningen en ik verander regelmatig van trainingsprincipe al blijft de split de basis.

Om een maximaal resultaat te behalen moet je het lichaam blijven prikkelen. Het veranderen van schema en oefeningen kan je daar erg goed bij helpen. Je kunt dus kiezen voor een constante verandering of een verandering in één keer.
    De keuze wanneer je dat doet hangt van jezelf af. Over het algemeen hoor ik dat er na 6 tot 12 weken van schema wordt veranderd.

grts

Comment

Bedankt voor het antwoord!

Binnekort dan maar eens mijn schema aanpassen.

Nemen jullie trouwens ook altijd een week rust als je zeg maar een schema af hebt?

Ciao Fernand

Comment

Het beste is gewoon 6-8 weken 1 bepaald voeding- trainingschema te hanteren. Dit geeft je duidelijker inzicht in de vooruitgang en effect van veranderingen. Als je om de 3-4 weken veranderd krijg je nog geen idee wat je aan het doen bent en zie je zo weinig vooruitgang dat je het idee heb je tijd te zitten verdoen.

Rust week hoeft niet per see. Kan ook gewoon een week lang 2x gaan en dan licht en ontspannen trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X