Goed schema voor een spiergroep Per keer.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed schema voor een spiergroep Per keer.

Ik doe nu al 8 weken een split schema met

ma: borst+ triceps+schouders
    di: Rug + biceps+onderrug
    wo: rust( soms cardio)
    daarna do en vrij herhalen.
    za: benen

dan doe ik 4x8sets en zo zwaar mogelijk.
    Het heeft goed geholpen ik ben van 75kg naar 79,1 gegaan in 2 maanden intensief trainen. bf welliswaar 1% aangekomen.
    Maar nu ik echt zwaar ga doen en hier een beetje lees denk ik dat ik aan het overtrainen ben?

maar nu wil ik dus echt wat anders, aangezien ik 5x in de week de kans heb om te gaan.

1x per week een spiergroep? daarmee kan je goed spiermassa opbouwen toch?
    Success is more attitude than aptitude

Ik denk dat je,je eerst eens voor moet stellen.

Comment

Een keer per week een spiergroep is wel bitter weinig. Aangezien je van een splitschema afkomt kun je miss overstappen op een ub/lb schema of fullbody of 3-dagensplit. Echt even wat anders. Ik zou wel eerst even een weekje rust houden (dat is saai, ik weet het, maar het is wel goed voor je).
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by schiedam View Post
        Ik denk dat je,je eerst eens voor moet stellen.
        ? dat hebk op nog geen ander forum gezien hoor. maar ik ben mario hallo

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Een keer per week een spiergroep is wel bitter weinig. Aangezien je van een splitschema afkomt kun je miss overstappen op een ub/lb schema of fullbody of 3-dagensplit. Echt even wat anders. Ik zou wel eerst even een weekje rust houden (dat is saai, ik weet het, maar het is wel goed voor je).
          ja oke ff herstellen idd,
          ja 3 dagensplit zat ik ook aan te denken, dan verwerk ik daarin ook gewoon mijn benen en cardio dan moet het goed komen denk!

Comment

met voorstellen wordt bedoeld, u voorstellen in het voorstel topic.
            U schema sucks, waarom, omdat je een beginner bent en je dan niet direct zo zwaar mogelijk moet trainen, u botten, pezen en czs zijn hier niet op aangepast. Best is te beginnen met full body 3x per week of zelfs 2x. Hou het enkel op compoundoefeningen. Wat jij nu aan het doen bent is puur overtrainen, denk eraan dat je groeit in je slaap en niet in de gym

Grtz
            stil growing

Comment

Wat ben je toch weer lekker direct snipke

luister naar de wijze woorden van snipke het is een ervare man die er genoeg verstand van heeft.

Je moet je lichaam niet gaan overtrainen anders ben je zo uitgetraind.

Rustig met full body beginnen en langzaam op gaan bouwen suc6 verder en laat maar horen hoe het gaat.

Greetzz Geert
              To grow or not to grow that's the question
              alle kilo's moeten eerst naar binnen

Comment

Hey kerel,
                niet om het een of ander,maar als je met dat schema door gaar breek je nog eens af...gewoon rustig aan opbouwen.en logisch trainen daar berreik je het meeste mee.
                gr roy

Comment

ik train al 4 jaar.. heb hiervoor 3 jaar 2dagen in de week full body gedaan.
                  pezen enz zijn echt wel goed ontwikkeld, doe nu 5 daags split schema, (3x6 herhalen tot failure) en per spier 72 uur rust, dit is voldoende lijkt me?

Comment

3x6 herhalen tot failure? Ik meen dat je ofwel drie sets van zes doet of drie sets tot faling, maar een andere optie is er geloof ik niet. Een vijf dagen split is dan in principe wel goed, maar wissel om de 6-8 weken wel van schema. Zo wordt je lichaam gedwongen om zich te blijven aanpassen en zo maximaliseer je de spiergroei.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou dan voor een 3daagse split gaan en door laten roeleren over 5 dagen. Dan pak je elke week 2 andere spiergroep 2x in de week mee. Moet dan wel om de 8-10weken even een rust week hebben voor volledig herstel. Je hoeft niet per se NIEt te gaan die hele week. Je kan ook actieve rust nemen. Je traint dan gewoon door, maar je gewichten zijn dan maar 40% van je max. Wat ook alles behalve leuk is om te doen.

Spieren groeien het best als je ze 2 a 3x in de week prikkels toedient. En daarna de tijd geeft te rusten. 3x in de week een FB is dan zeker aan te raden als je all-round wilt ontwikkelen.

Wil je een spiergroep specifiek aanpakken, of specifiek trainen naar een doel zoals bankdrukken zwaarder te kunnen gaan en de rest qua oefeningen laten zoals het is dan moet je toch weer een split schema gaan doen. Die zijn en blijven heer en meester dan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X