trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

echt veel stevige bomen hebben we hier niet in de tuin staan ook niet, maar als ik dat dan zou doen, eerst iets extra aantrekken en naar buiten lopen, dan zit er wel een aardige tijd tussen de oefeningen in, kan dit geen kwaad?

Comment

begin dan buiten en als je klaar bent loop je weer naar binnen...nee ren naar binnen. dan blijf je warm
      Geniet, en drink met maten!

Comment

beginnen met chinnen? ik dacht dat het een aardig uitputtende oef was die je best tot laatst hield, of toch een van de laatste?

Comment

altijd als eerste doen zodra je goed opgewarmt bent! het is de oefening waar je de meeste kracht voor nodig hebt! als je er mee begint ben je nog fris!

Comment

ha ok bedankt voor de tip, ik dacht dat deadlifts iets soortgelijk was, mee eindigen omdat je anders de rest van je oef niet deftig meer kan uitvoeren?

Comment

Deadlifts doe je voor je hamstrings vriend! En je moet de zwaarste samengestelde oefeningen altijdeerst doen (bankdrukken, squatten, military press, chinups) omdat je daar dan genoeg energie voor hebt om ze correct uit te voeren.

Comment

deadlifts is toch voor de onderrug??

en bedankt voor de tip zoals ik al zei, weer ietsje wijzer geworden

Comment

ok met deadlifts train je ook de hamstrings zie ik net, maar ik dacht dat de nadruk op de onderrug lag. Ik voelde het alleszinds toch hard in mijn onderrug vlak erna en de dag erna, en aan mijn hamstrings voelde ik niets

Comment

Oei...dan doe je het verkeerd! Vraag eens aan je fitnessinstructeur of ie de oefening ff voordoet want je moet je hamstrings voelen op de eerste plaats!

Comment

ok maar, waarvoor dienen de stiff legged deadlifts dan? ik dacht dat die voor de hamstrings waren?

Comment

Ik doe eerlijk gezegd nooit deadlifts. Ik ben er niet goed in. misschien dat ik me er na een tijdje weer aan waag maar voorlopig niet.

Comment

Stiff legged zijn meer voor je hamstrings, de gewone ook voor je quads. Beide pakken ze ook je onderrug flink. Ik vind de gewone het lekkerst bankdruk staaf, 30kg aan elke kant, voor de spiegel en hijsen. Heerlijk.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb de stiffed nog niet gedaan, strax voor de eerste keer.

maar de gewone voelde ik geweldig hard in me onderrug, geen pijn maar gewoon het fijne gevoel dat je hard gewerkt hebt.

enkel aan de hamstrings geen effect, dus heb ik mss toch iets verkeerd gedaan? ofwel zijn de hamstrings beter ontwikkeld als de rug dat ik daardoor niets voelde daar. Heb nogal zwakke rug altijd al gehad dus heb deadlifts op 36kg gedaan.

Comment

omdat ik voor schouders graag een aparte dag zou willen nemen, had ik gedacht om mn schema te veranderen naar het volgende:

maandag: schouders
                              ---------------------
                              dumbbell press 3x
                              (seated) lateral raises 3x
                              wide grip upright rows 3x
                              bent over lateral raises 3x

dinsdag: rug + biceps
                              ---------------------
                              chin-ups 4x
                              bent over rows 4x
                              shoulder shrugs 4x
                              deadlifts 4x

incline dumbbell curls / alternate dumbbell curls 3x
                              seated concentration curls 3x

donderdag: benen
                              ------------------
                              standing squats 4x
                              stiff-legged deadlifts 4x
                              lunges 4x
                              dumbbell single leg raises 4x
                              rear leg raises 4x

zaterdag: borst + triceps
                              -------------------------
                              incline dumbbell press 4x
                              incline flye 4x
                              dumbbell pullover 4x

seated extensions 3x
                              dumbbell rear curls 3x

ik zie niet veel mensen de dumbbell pullover in hun schema verwerken voor de borst, ik heb echter het gevoel dat ik hier veel effect van ondervind. En dat gevoel concentreerd zich echt op het borstbeen. Dus houd ik ze er maar in. 3oefeningen van telkens 4 setjes is mss wat veel vermoed ik? of niet? Zou het beter zijn van elke borstoef 3setjes te doen als ik 3oef wil doen of is 4setjes ook ok.

maandag is volgens mij de training waar ik het snelst mee gedaan heb, wat ideaal is omdat dit ook een dag is dat ik daarna moet gaan bowlen. Echter heel af en toe (zoals de volgende 2 weken) moet ik donderdag bowlen en maandag niet. Is in mijn schema zoals nu maandag en donderdag uitwisselbaar of hanteer ik dan best nog een geheel andere volgorde??

Comment

Zou op de schoudertraining die lateral raises die je hebt laten vallen. Doe iets als de military press, dan de front raise en dan de reverse cable flyes. Ik zou de shrugs hier ook bij trekken, maar dat is een kwestie van voorkeur. Volgens mij is roeien met een smalle grip beter voor je schouders, wijd beter voor je lats.
                                Verder zou ik de schouderdag niet voor rug zetten, zou hem bewaren voor het laatst. Je schouders heb je nog hard nodig de dag erna, en zeker met roeien pak je ook wel wat rug mee. Zou hier dus even rust tussen houden. Zelfde geldt voor schouders en borst, vandaar schouders op het laatst en borst eerst.

Mijn voorstel:
                                maandag: borst triceps
                                dinsdag: rug biceps
                                woensdag: rust
                                donderdag: benen
                                vrijdag: schouders
                                za&zon: rust
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X