Massa kweken voor de cut in maart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa kweken voor de cut in maart

Ik ben nou ongeveer een maand of 3 bezig met pure massa kweken (4x8, daarvoor opgebouwd van 3x15, 3x12, 3x10 naar 4x8) en ik wil hiermee doorgaan tot ongeveer februari maart. Om optimaal te kunnen groeien, had ik het volgende in gedachte:

Nu doe ik 4 weken 4x8. Dit blijf ik nog 2 weken doen (op de mass stack + HMB etc waar ik 4 weken geleden mee begon) tot een totaal van 6 weken

daarna 4x6. Ook 6 weken

Daarna Bill star's 5X5 ook voor 6 weken

Hierna ga ik in de cut en ben ik ongeveer 12-15 weken mee bezig denk ik (nu 14% vet, en ik kom wel steeds iets aan, na de cut wil ik rond de 8% vet hebben)

De oefeningen die ik nu doe op 4x8 zijn:

Rug:
    Deadlift
    Chin ups
    bent over rows

Biceps:
    Concentration curls
    hammer curls (ook grotendeels voor onderarmen)

Borst:
    Bench press
    Dumbell incline press
    laying cable crossover

triceps:
    Dippen
    rope pull down

Schouders:
    Dumbell shoulder press
    Shrugs
    side laterals
    front laterals
    Reverse cable flyes

Benen:
    Leg press disc loading
    squatmachine
    leg extension
    Leg curl
    laying leg curl
    standing calf raise
    seated calf raise

Als ik over 1-2 weken overstap naar 4x6, had ik deze oefeningen in gedachten (zo veel mogelijk andere, om groeiprikkel optimaal te houden)

Rug:
    (onderruggoodmornings???
    chin ups
    barbell row
    row small grip (neutrale greep)

Biceps:
    z-barbell curl standing
    hammer curls/preacher curls???

Borst:
    bench press
    incline bench press
    cable crossover/incline?/laying?

triceps:
    dippen???
    overhead extension

Schouders:
    Military press (toch gewoon de shoulder press met barbel?)
    cable side laterals
    cable front laterals
    reverse cable flyes
    Shrugs

zijn er echt zoveel nodig om alle schouderkoppen + traps te trainen? 5 lijkt me echt enorm veel...

Benen:
    Squat
    Leg press disc loading
    leg extension
    standing leg curl
    leg curl
    seated calf raise
    standing calf raise

Wat vinden jullie van:

1) mijn keuze van 4x8 -> 4x6 -> 5x5 om zoveel mogelijik massa te kweken?

2) keuze voor oefeningen om wel alles echt goed mee te pakken?

3) en ik heb geen week rust meer gehad sinds augustus. Ik gebruik nou dus de mass stack van BSN, HMB, BCAA's enzo en is het verstandig om na de crea een week te stoppen of zakt veel dan weg? of meteen doorgaan 6 weken op 4x6 en daarna een week te rusten? graag zo weinig mogelijk spierverlies

alvast heel erg bedankt!
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Zou even rusten met je creatine. Verder zijn de oefeningen verder goed, zou in plaats van die dips dan triceps kickbacks doen, of rope pulldowns. Ik zou zeggen dat je opbouw wel logisch is, maar ik weet niet of het echt zo werkt. Good mornings zijn ook goed voor je onderrug en hamstrings. Voor de schouders zou ik de side laterals laten schieten.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke bedankt man

en ik bedoelde niet dat ik doorging met creatine gebruiken, maar dat als deze kuur afgelopen is, ik sowieso 6-8 weken geen crea gebruik. Mijn vraag was of het verstandig was een rustweek (dus geen trainingen) na deze crea kuur in te lassen, of dat ik dan veel terugzak (combinatie van stoppen met crea en geen training)
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

zzou juist doortrainen omdat je lichaam het nu zonder crea moet doen

Comment

Gewoon doortrainen uiteraard!!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik zou een weekje rust in lassen kerel!!! Als je al sinds augustus geen rust meer heb gehad!!

grtz.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

zal ik anders 1-2 weken doortrainen na de crea en daarna een weekje rust? of 4 weken? wat zou het beste kunnen zijn?

zonde als ik meteen na de crea stop voor een week en dan voor de helft terugval

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X