opnieuw beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnieuw beginnen

ok, mijn eerste deftige post betreffende training.

zoals ik al zei in men voorstelling, heb ik dus ongeveer vier jaar ervaring met fitness en krachttrainingen. en heb nu een jaar of 5 niks meer gedaan van sport. ben dan maar lekker uitgezakt tot een patattezak.

nu moet ik terug beginnen maar vindt niet direct een deftig trainingsschema voor het begin.

zelf dacht ik aan een week of vier inleidend te trainen, met lichtere gewichten en meerdere herhalingen. bijvoorbeeld 15 - 12 - 10 - 10
    nadien om massa te gaan opbouwen zwaarder met gewichten en herhalingen van 10 - 8 - 6 - 6 explosief uitduwen, zachtjes laten terugkomen, dit principe.

is dit verstandig of wat is jullie ervaring hiermee?? hoe ik er vroeger mee begonnen ben weet ik absoluut niet meer en de fitness waar ik ga vindt ik qua begeleiding niet zo sterk voorzien. ervaring met de gewichten en "hoe te gebruiken" heb ik genoeg, enkel qua verstandig groeien niet zo.

nu is het uiteraard nog te vroeg maar vanaf wanneer mag ik met supplementen beginnen? en welke eerst? ik heb het vroeger een keer gebruikt en dit werkte echt te gek toen ik 18 was. max bench press was toen 5 x 60kg en zes weken later deed ik er 12 x 60kg en 5 x 80kg. zeker geen weggegooid geld.

leuk om te weten:

ben gestopt op men 20 en kon toen 100kg 2 maal op de bench press als maximum. men gewicht was toen 72 kg bij een lengte van 1m78. nu krijg ik met veel moeite amper 60kg omhoog, laat staan 2 maal. men gewicht nu is zo'n 86.9kg, vanmorgen nagemeten.

laatste vraagje, ik heb een weegschaal gekocht die ook vetperecentage meet, is dit betrouwbaar of trekt dit op niets?? ik heb om te testen drie keer erop gegaan en gaf steeds dezelfde waarde weer. voor degenen die het willen weten, 27.2% lijkt me behoorlijk veel?!!

greetz

p.s. vandaag men eerste spierpijnen gehad van de training gisteren , heerlijk gevoel

Zo'n ding geeft een mooie schatting. Hij heeft meestal wel een paar procent afwijking.
    Verder zou ik de eerste 8 weken rustig fullbody (2x per week, 15reps dat verhaal) doen, en de tweede 8 weken wat zwaarder fullbody(3x per week 3x10) om te wennen. Daarna gewoon knallen.
    Het explosief uitdrukken langzaam laten zakken is een heel behoorlijk principe. Hoe explosiever je uitdrukt hoe meer motorunits je gebruikt (geloof dat dat kwam van T-nation) dus hoe meer groeiprikkel, en de negatieve fase langzamer staat ook garant voor meer groei.
    Supplementen worden doorgaans "aangeraden" vanaf 1 jaar non stop training. (Dat wil zeggen, 1 jaar serieus trainen zonder er een maand uit te hebben gelegen of iets dergelijks, een rustweek tussen schema's in kan uiteraard).
    Last edited by GeneralIx; 05-01-2008, 17:34.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X