mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik weet dat je onder boven en midden kunt trainen. Separatie kun je niet trainen. Het is onmogelijk om je meer te richten op de binnenkant van je borst, is gewoon anatomisch gezien onmogelijk.
    Oftewel drie oefeningen is genoeg om van alle kanten te pakken, vier is dus onzin. Ik denk twee, er zijn er die drie zeggen (kan ik mee leven), maar die vierde is echt onzin.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik pak borst 4 maal en de laatste dus de 4de oefeniing train ik en me maat de spier dood 4 is in mijn ogen goed heb er baat bij dus het is

dag 1 borst bicep tricep 4oef 3 oef 3 oef
      dag 2 rug en schouders 4oef 3 oef
      dag 3 benen 5
      en soms plak is er nog een daggie aan vast en doe dan soms gewoon net waar ik zin in heb en me goed uitkomt

Comment

Mijn mening over de borst is toch ook dat je met 2 oefeningen genoeg hebt, een compound en een isolatieofening, gemiddeld rond de 6-8 hh en een set of 5-6. Als je traint op hypertrofie moet u belasting deze training hoger liggen dan de vorige training, dit kan door middel van gewicht bijvoegen- een herhaling meer uitpersen of de rusttijd te verkorten. Als ik een gewicht neem dan neem ik het gewicht waarmee ik effectief maar 6-8 herhalingen kan doen, al de rest vindt ik nutteloos, en kan je beter u tijd steken in andere oefeningen. In gedachte met al de voorgaande redenen dat ik opnoemde, kan ik echter maar 2 oefeninge doen, als ik dan nog eens een press oefening zou doen voor de borst zal ik oftewel met mijn schouders meer duwen of serieus smokkelen wat alleen maar lijdt tot blessures. Mensen die 4-5 borstoefeningen kunnen doen, die hebben de eerste 2 oefeningen niet tot het uiterste geweest. En als je elke week afwisselt, de ene week incline dan weer vlak dan pak je u borst ook helemaal aan.

Decline vindt ik een te gevaarlijke oefening zeker voor iets oudere mensen zoals ik, hebt het een paar keer geprobeerd maar daar liggen en al het bloed dat naar je kop vloeit en dan met dat gewicht boven mijn. Kan voor andere mensen wel werken, zeker als je jonger bent.

Mijn mening over het trainingsschema : Bordt vindt ik dus teveel oefeningen, bij de rug mis ik deadlift , dumbell rowing en barbell rowing doen hetzelfde, zou er Ă©Ă©n van de twee uitgooien. Bij de triceps zou ik met dippen beginnen, dat je afwisselt vindt ik goed, agonist/antagonist
        Bij de schouders mis ik een shoulder press, dat je nu voorwaarts heft met een dumbell of krulstang blijft hetzelfde. Benen beginnen met de squat dan de rest, of is de bedoeling voorvermoeien dat je begint met de leg extension, deed ik vroeger ook dikwijls
        Elke dag buik is teveel, buik is een spiergroep zoals een andere en heeft ook rust nodig

Elke dag een spiergroep trainen is goed, maar het vervelende is dat je een volle training dezelfde beweging doet, geef een voorbeeld, bii rug zijn het allemaal trek bewegingen, de eerste twee oefeningen kan je dat goed doen maar vanaf de derde oefening gaan je biceps / onderarmen al serieus moe worden waardoor je u oefening niet meer goed kunt uitvoeren, dus is het belangrijk dat je elke rug training begint met een andere oefening, die dat je bij de vorige training als laatste hebt gedaan dan gewoon beginnen als eerste.

Zo dit was mijn mening, je doet ermee wat je wilt en als je een foto van mij wil zien of mijn mening wel breed genoeg is, ik denk dat ik juist Ă©Ă©n geplaatst heb bij het topic van tatoos

Grtz
        stil growing

Comment

Originally posted by snipke View Post
          dus is het belangrijk dat je elke rug training begint met een andere oefening, die dat je bij de vorige training als laatste hebt gedaan dan gewoon beginnen als eerste.

Grtz
          ben het met je eens. 2 oefeningen (hooguit 3) is meer dan genoeg.
          Maar wat bedoel je hiermee?
          Beginnen met een oefening waarmee je de laatste rugtraining hebt afgesloten of beginnen met een oefening waarmee je je laatste training hebt afgesloten?

greetz
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Op de advies van de mods doe ik voor de borst 2 oef. voorheen deed ik 3a4 oef. Ik train de 2 oef. erg intesief . Ik moet zeggen dat ik aan die 2 oef. zeker genoeg heb.
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Interessante discussie blijft het.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 3 oefeningen. 4 vind ik absolute overkill. Ik doe iig altijd een platte en een incline variant. Daarnaast doe ik dumbell pullovers, flies of een decline variant.
              Becoming a human juggernaut!!!

Comment

dus 3 voor borst welke dan ?
                1 dumbell press incline ?
                2 dumbell press vlak ?
                en 3 fleyes ?
                zo dan ? 3 keer 12 a 8 herhalingen ?
                en dan maandag borst
                dinsdag rug
                woensdag biceps triceps
                donderdag schouders
                vrijdag benen ?
                of anders?
                no pain no gain

Comment

doe die biceps bij de rug en triceps bij de borst, neem een dag rust, doet je goed.

Wat betreft die herhalingen kan ook 5x 8-12 herhalingen, ligt eraan wat je kan en wilt.

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
                    ben het met je eens. 2 oefeningen (hooguit 3) is meer dan genoeg.
                    Maar wat bedoel je hiermee?
                    Beginnen met een oefening waarmee je de laatste rugtraining hebt afgesloten of beginnen met een oefening waarmee je je laatste training hebt afgesloten?

greetz
                    Dat las je je rug in bv 4 oefeningen verdeelt je eerste keer 1 2 3 4 doet en dan de volgende rugtraining begint met 4 2 1 3 en daarna 3 1 4 2 etc.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Dat las je je rug in bv 4 oefeningen verdeelt je eerste keer 1 2 3 4 doet en dan de volgende rugtraining begint met 4 2 1 3 en daarna 3 1 4 2 etc.
                      Zou wel de volgorde logisch houden voor het overzicht:
                      1 2 3 4
                      4 1 2 3
                      3 4 1 2
                      2 3 4 1
                      1 2 3 4
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ga morgen een schame opstellen opnieuw volgens deze tips
                        no pain no gain

Comment

Ik zou mn rug/biceps en borst/triceps wel over 2 dagen verdelen bij meeste rug oefeningen pak je je biceps ook mee dat zelfde geldt voor je borst/triceps.. ik heb zelf ook een tijdje borst/triceps en rug/biceps op dezelfde dag gedaan maar merkte toch dat wanneer ik mn rug had gedaan en daarna m'n biceps wou doen toch niet maximaal en alles eruit kan persen(dat is wat de meeste wel willen toch?) dus heb ze verdeeld en gaat nu perfect kan nu de maximale prikkels geven.. Dit is mijn mening sommige zullen er anders over denken ieder lichaam reageert anders dus probeer het zou ik zeggen

succes met je schema maken ben benieuwd

cheers

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Zou wel de volgorde logisch houden voor het overzicht:
                            1 2 3 4
                            4 1 2 3
                            3 4 1 2
                            2 3 4 1
                            1 2 3 4
                            Je hebt gelijk ik deed het effe snel

Comment

Ik zie dat borst trainen zo'n persoonlijk iets is en zal blijven
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

of het beter is of niet weet ik niet, maar ik vind 2 oef voor mijn persoonlijke mening te weinig. Dan heb ik niet echt het gevoel dat ik de borst goed getrained heb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X