eindelijk is het dan zover: ik ga cutten. Dit heb ik tot nu toe nog nooit gedaan en de laatste keer dat mn vetpercentage laag was (rond de 10%) was ik een magere pannelat
dus ik ben heel benieuwd hoe ik er nou bij zal staan na de cut.
Ik begin over 2 weken, dus ik ben alvast een trainingsschema in elkaar aan het draaien. Nou ben ik aan het twijfelen tussen 3 dagen per week fullbody (en dan gebaseerd op het schema wat generalIx ooit eens heeft gepost), of een split (2 dagen 4x in de week/4 dagen 4x in de week).
Wat mij op het eerste gezicht goed lijkt, is iets in de trant van het volgende (in geval van een split):
Maandag: 's ochtends cardio, 's middags krachttraining
Dinsdag: Krachttraining
Woensdag: Rust
Donderdag: Krachttraining
Vrijdag: 's ochtends cardio, 's middags krachttraining
en dan zaterdag OF zondag eventueel nog een cardiosessie.
Wanneer het een fullbody schema gaat worden, ziet mijn week er ongeveer zo uit:
Maandag: 's ochtends cardio, 's middags Krachttraining
Dinsdag: rust
Woensdag: Krachttraining
Donderdag: cardio
Vrijdag: 's ochtends cardio, 's middags Krachttraining
en zaterdag of zondag een cardio sessie.
Ik heb helemaal geen ervaring met cut-schema's oid en ik vroeg me af of de indelingen zo goed zijn.
Ik ben zelf redelijk ecto, dus vet verbranden lijkt me niet zo'n probleem (ben nu 80 kg met ongeveer 15% vet en wil naar +-10%). Wel is het voor mij HEEL belangrijk dat ik zo weinig mogelijk spiermassa verbrand. Ik denk hier zo'n 8-10 weken over te doen en verder ga ik creatine, HMB, Glutamine, Fatburners en Whey gebruiken om mijn voortgang te ondersteunen (uiteraard met een goed voedingsschema).
Wat kan er volgens jullie anders/beter? alle tips en kritiek zijn meer dan welkom! bedankt!!

Ik begin over 2 weken, dus ik ben alvast een trainingsschema in elkaar aan het draaien. Nou ben ik aan het twijfelen tussen 3 dagen per week fullbody (en dan gebaseerd op het schema wat generalIx ooit eens heeft gepost), of een split (2 dagen 4x in de week/4 dagen 4x in de week).
Wat mij op het eerste gezicht goed lijkt, is iets in de trant van het volgende (in geval van een split):
Maandag: 's ochtends cardio, 's middags krachttraining
Dinsdag: Krachttraining
Woensdag: Rust
Donderdag: Krachttraining
Vrijdag: 's ochtends cardio, 's middags krachttraining
en dan zaterdag OF zondag eventueel nog een cardiosessie.
Wanneer het een fullbody schema gaat worden, ziet mijn week er ongeveer zo uit:
Maandag: 's ochtends cardio, 's middags Krachttraining
Dinsdag: rust
Woensdag: Krachttraining
Donderdag: cardio
Vrijdag: 's ochtends cardio, 's middags Krachttraining
en zaterdag of zondag een cardio sessie.
Ik heb helemaal geen ervaring met cut-schema's oid en ik vroeg me af of de indelingen zo goed zijn.
Ik ben zelf redelijk ecto, dus vet verbranden lijkt me niet zo'n probleem (ben nu 80 kg met ongeveer 15% vet en wil naar +-10%). Wel is het voor mij HEEL belangrijk dat ik zo weinig mogelijk spiermassa verbrand. Ik denk hier zo'n 8-10 weken over te doen en verder ga ik creatine, HMB, Glutamine, Fatburners en Whey gebruiken om mijn voortgang te ondersteunen (uiteraard met een goed voedingsschema).
Wat kan er volgens jullie anders/beter? alle tips en kritiek zijn meer dan welkom! bedankt!!
Comment