Nieuw trainingsschema (HFT?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb nog even wat aangevuld. Met de rugoefeningen komt er een set bij, met de borst/schouder oefeningen gaat er een set af. Dit omdat ik mijn voorkant schouders meer train dan mijn achterkant schouders, en dan gaan ze me te ver naar voren staan.
    Aangezien het normaal gezien zo is dat je het hardst groeit op de oefening waar je mee begint, gaat de squat/leg press aan het eind van de training. Ik doe niet hetzelfde voor de deads, omdat ik hamstrings wil die onder mijn quads hangen, en dat doen ze nog niet echt.

Het trainingsschema komt dan neer op het volgende:
    Maandag:
    2x:
    1A)
    - Chin up 6x5
    - Military press 4x5
    - Squat 5x5
    's Ochtends staat erachter, 's avonds 10x1

Woensdag:
    2x
    1B)
    - Deadlift 5x5
    - Cable row 6x5
    - Incline dumbell press (30gr) 4x5

Vrijdag:
    2x
    2A)
    - Pull up 6x5
    - Shoulder press (dumbells) 4x5
    - Leg press 5x5

Maandag:
    2B)
    - Stiff legged deadlift 5x5
    - Zagen 6x5
    - Decline bench press 4x5

Ga verder gewoon weer zorgen dat ik flink eet. Ga denk ik kijken of ik 200gram pistachenootjes per dag naar binnen kan werken (als aanvulling op wat ik nu al eet he).

Tenzij hier nog opmerkingen over zijn, ga ik morgen beginnen met 1B.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

pistachenootjes? En dan ook nog eens 200 gr?

Zijn dat niet a) erg veel kcal extra en b) teveel zout?

Kan je denk ik beter naturel pinda's nemen. Deftig schema zo!

Comment

Ja zijn erg veel kcal, maar verwacht ook dat 2x trainen per dag erg veel energie gaat kosten. Meen dat het qua zout wel mee viel, maar dat zal ik nog eens kijken. Probleem wat ik heb met pinda's is dat ik ze niet wegkrijg, laat staan 200gr. Ik ram echt een hoop naar binnen wat ik niet lekker vind als het moet, maar 200gr pinda's gaat mij te ver.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

pistache:

Voedingswaarde pistachenoten per 100 gram of portie.

amandelen (omdat je geen pinda's lust )

Voedingswaarde amandelen per 100 gram of portie.

Kcal van 100 gr pistache is trouwens 600!!

Zout lijkt hetzelfde maar worden pistachenoten niet altijd gezouten?

Comment

Ik weet dat het 600kcal per 100gr is. Wil er ook meteen weer een bulkje van maken. Zodra ik de 80 aantik 's ochtends ga ik weer tabata's doen en dat soort ongein.
            Volgens mij worden ze wel gezouten, maar stelde niet zo veel voor dacht ik. Zal in de supermarkt eens kijken.

sigpic

Comment

Na wat denken ga ik het toch anders doen. Ik maak er gewoon 1x a1 en 1x 1b van (respectievelijk 2a en 2b). Lijkt me bij nader inzien toch logischer. De setopzet blijft vooralsnog een 5x5, zodra ik weer meer eten hier heb zal ik eens kijken voor singles.

sigpic

Comment

Na wat ervaring (zie de log), besloten om de boel nog wat anders in te richten.
                Merkte bij de chinups duidelijke moeheid van mijn rug, miste iets aan explosiviteit. De military press ging goed, maar op wat minder gewicht dan hij had gemoeten. De squat ging goed zwaar, maar merkte wel dat mijn onderrug moe was. Vandaar een aanpassing.

Ik ga het denk ik nu zo doen, ik focus op rug.
                1A)
                Cable row 8x3
                Chin up 8x3

1B)
                Deadlift 4x5
                Squat 4x5
                Military press 5x5
                Incline bench press 5x5

De andere training zal op gelijke wijze worden ingericht als dit enigszins werkt. Vanwaar de constante wisseling in sets vraag je je waarschijnlijk af. Enerzijds heb ik op de A training maar weinig oefeningen, dus dan ga ik voluit voor zwaar. Ben ook zeer benieuwd naar Waterbury's 8x3, dus ach, wanneer kun je dat nou beter testen dan nu. De B training zal ook zwaar zijn, maar zal meer op onderhoud gericht zijn. Wellicht ga ik de military press zelfs als eerste oefening doen, en dan wat zwaarder met leg drive (push press idee). Vind het een geweldige oefening, en heb het idee dat ik daar een stuk sterker op kan worden.
                Wellicht is er iemand met kijk op zaken die niet zoals ik helemaal in de blijigheid van een nieuw schema stikt en objectief kan beoordelen of het ergens op lijkt ja of nee. In beide gevallen hoor ik het graag, met eventuele opties voor verbetering.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X