here we go again

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• here we go again

dit is wat ik ervan heb gemaakt

maandag

frontsquat 4*6
    boxsquat 4*6
    standing calf raises 3*10
    legcurl 3*10

dinsdag

stifflegged deathlift 4*6
    bor 4*6
    weighted hyperextensions 3*10
    pullup 3*max
    bbcurl x hammercurl (superset) 2*6

woensdag

incline dbpress 4*6
    milpress 4*6
    reverse cable cross 3*10
    dips 3*max
    cgbp x skullcrusher (superset) 2*6

vrijdag

squat 5*5
    bench 5*5
    deathlift 5*5
    shoulderpress (palms in) 5*5
    upright row 3*10

is iets naar mijn smaak wou er nog een chestpress bijgooien maar denk dat ik dan ga killen op de borst
    miss op dinsdag nog iets extra voor men rug denk aan een cable row of front pull zal nog zien
    upright row erbij gegooid om extratje aan de shrugs ertoe te voegen, zal worden afgewisseld met shrugs
    vooral krachtgericht, heb het niet voor die uitgelijnde bodybuildingachtige toestanden maar werp hiermee geen steen naar anderen want elk zijn ding
    maar voor mezelf Rock on Power

Zou woensdag en dinsdag omruilen. Je pakt overigens je voorkant en zijkant schouders en triceps wel een stuk harder aan dan je biceps en achterkant schouders. Is niet direct slecht, maar is wel iets om in de gaten te hebben.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Zou woensdag en dinsdag omruilen. Je pakt overigens je voorkant en zijkant schouders en triceps wel een stuk harder aan dan je biceps en achterkant schouders. Is niet direct slecht, maar is wel iets om in de gaten te hebben.
      klopt is inderdaad beter die 2dagen te gaan wisselen

wat je zegt van bicep is eigentlek ook juist bekeken van je zal er miss nog iets extra voor gaan bijdoen
      behalve achterkant schouders kan ik je niet echt volgen, ik doe voor achterkant schouders die reverse cable en tijdens de upright row worden ze ook meegenomen miss nog de cable row erbij gaan gooien zo heb ik dat extra waar ik van sprak voor men rug er ook direct bij

je weet general dat ik altijd open sta voor eventuele suggesties, wijzigingen

Comment

Ik weet dat jij altijd luistert en nadenkt over je schema's, vandaar dat ik ook altijd reageer op jouw schema's.
        Bij de upright row pak je je achterkant schouders niet mee hoor. Is echt puur voor je zijkant schouders.
        Voor je achterkant doe je in totaal dit:
        BOR, reverse cable flyes en pullups (in mindere mate)(3 oefeningen).
        Voor je voorkant doe je dit:
        Incline DB press, mil press, bench, dips, shoulder press en upright row(6 oefeningen).
        Voor je zijkant doe je dit:
        Mil press, shoulder press, upright row (3 oefeningen).
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik weet dat jij altijd luistert en nadenkt over je schema's, vandaar dat ik ook altijd reageer op jouw schema's.
          Bij de upright row pak je je achterkant schouders niet mee hoor. Is echt puur voor je zijkant schouders.
          Voor je achterkant doe je in totaal dit:
          BOR, reverse cable flyes en pullups (in mindere mate)(3 oefeningen).
          Voor je voorkant doe je dit:
          Incline DB press, mil press, bench, dips, shoulder press en upright row(6 oefeningen).
          Voor je zijkant doe je dit:
          Mil press, shoulder press, upright row (3 oefeningen).
          dan ben ik ergens de mist ingegaan met men upright row want ik had die erin gestoken om meer nadruk op men traps te plaatsen
          zal in ieder geval die upright row vervangen door de dbshrugs zal hem in superset doen met chins neem dan nog es bicep en achterkant mee en voor de zijkant zal ik zien om een lateral raise te gaan doen
          nog een vraagsje general ivm die shoulder press als ik hem doe met handpalmen naar elkaar gericht dan focus ik toch ook mee op de zijkant of niet ???
          het is altijd fijn samen met je een schema te bekijken, je advies is altijd terecht en niet uit de duim gezogen

Comment

Upright row spreekt tot op zekere mate ook de traps aan hoor.
            En ik betwijfel of dumbbell press met neutral grip meer nadruk legt op de middelste schouderkop. Naar mijn idee is een overhead press altijd voor de voorste schouder kop en zal de middelste veel minder aangesproken worden, bij welke grip dan ook.

Comment

eerlijk gezegd wou ik met die neutral grip shoulderpress voornamelijk op kracht gaan werken, als je strongman wedstrijd bekijkt zitten ze bij de log ook met een neutral grip
              toch bedankt uprising om te reageren

wat vinden jullie verder van mijn rug-benen-borst, komen die voldoende aan bod of zouden jullie der iets aan wijzigen
              ikzelf had graag nog de chestpress met neutral grip erin gegooid maar denk dat ik ga overdoen miss dips vervangen door chestpress maar dippen vind ik zo e wreed spel dat ik die er nie zou willen gaan uitgooien

Comment

Voor je traps kun je mijns inziens beter gewoon unilateraal shruggen, of op het eind van je military press even overhead shruggen.
                Twijfel net als Uprising er aan of een neutrale grip echt verschil zal maken in de aanspraak op de middelste schouderkop, maar als hij zo op strongman wedstrijd wordt gedaan zou ik hem zo zeker trainen. Hoe meer je een oefening doet hoe beter je erin wordt, en dat is bij een strongman competitie het enige doel he.
                Als je wilt kun je anders die dips om de week eens vervangen door de chestpress, dan heb je het beste van twee werelden.
                Vind het verder een mooi schema hoor.

sigpic

Comment

Zo te zien is het de bedoeling op dinsdag je rug te trainen. Dan moet je geen stiff legged deadlifts doen. Maar conventional deadlifts.

Comment

Originally posted by el oso View Post
                    Zo te zien is het de bedoeling op dinsdag je rug te trainen. Dan moet je geen stiff legged deadlifts doen. Maar conventional deadlifts.
                    Maakt voor je onderrug niet uit, slechts voor je benen. Stiff heeft meer nadruk op de hamstrings.

sigpic

Comment

Maakt voor je onderrug niet uit, slechts voor je benen. Stiff heeft meer nadruk op de hamstrings.
                      O ja dat was misschien niet helemaal duidelijk. Daar gaat het me juist om die wil je juist zo min mogelijk belasten omdat die al de dag ervoor getraind zijn.

Comment

Originally posted by el oso View Post
                        O ja dat was misschien niet helemaal duidelijk. Daar gaat het me juist om die wil je juist zo min mogelijk belasten omdat die al de dag ervoor getraind zijn.
                        Het maakt qua intensiteit voor je benen netto niet echt uit, het maakt alleen uit op gebied van nadruk. Stiff is meer hamstrings, gewoon meer quads. Wil je meer de isolatiekant op voor onderrug kun je beter de sumo variant pakken. En in dit geval lijkt me dat inderdaad verstandiger. Goed dat je het even opmerkt.

sigpic

Comment

nogmaals thx voor de adviezen guys

zal toch nog veranderingsje ingooien
                          gisteren dus die borst en schouders als volgt gedaan

1. incline dbpress 4*6
                          2. military press 4*6
                          3. chestpress x dips in superset 2*8
                          4. reverse cable 3*8
                          5. lateral raise 3*8

was uitgeteld en dus is er van tricep niet meer veel in huis gekomen
                          vond het een zeer goeie training vandaag voel ik nog steeds wat ik getraind heb en zal het zo houden ook vandaag rug zal er de shrugs en cable row gaan bijgooien en bicep hou ik dan samen met tricep voor vrijdag, zal er trouwens op vrijdag de shoulder press uithalen en om de week eens gaan ruilen op dinsdag met de military press

Comment

om et ietsje duidelijker te maken zal ik hier nog es schema posten

maandag

frontsquat 4*6
                            boxsquat 4*6
                            standing calf raises 3*10
                            legcurl 3*10

dinsdag

incline dbpress 4*6
                            week 1 milpress 4*6 ------ week 2 shoulderpress palms in 4*6
                            chestpress x dips (superset) 3*8
                            reverse cablecross x lateral raise (superset) 3*10-8

woensdag

stifflegged deathlift 4*6
                            bor 4*6
                            cable row x weighted hyperextensions (superset) 3*10-8
                            pullup x dbshrugs (superset) 3*8

vrijdag

squat 5*5
                            flat bench 5*5
                            deathlift 5*5
                            bbcurl x incline dbcurl (superset) 3*6
                            hammercurl 2*8
                            cgbp x skullcrusher (superset) 2*6

vanwaar nu opeens die supersetjes ???

inspired by de sterkste ophaler

Comment

Supersets zijn niet het beste om sterker op te worden he.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X