Hulp gevraagd bij Bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij Bulken

Ok ik heb nogsteeds niet het idee dat het goed gaat qua bulking. Misschien ben ik ietswat ongeduldig maar ik wil het liefst, ook al ben ik een ecto, elke maand vordering zien. Ik ben nog lang niet op gewicht dus ik verwacht met goed eten en goed trainen dat ik makkelijk 1-2 kilo spier aan kan komen per maand tot ik wat forser ben.

Stats (staan ook in sig maar doe het even hier voor de makkelijkheid).
    25jr, 2m06, 92.5kg, 12.5%bf
    Ik zit op gemiddeld 5k kcal per dag wat behoorlijk boven mijn usage zou moeten liggen, maar toch ben ik afgevallen vorige maand (van 93kg en 13%bf) en heb ik verder weinig visuele spiervorderingen gezien (daarvoor wel).
    Ik eet alleen maar gezond en let op de voedingswaarden en zit op zo'n 30g eiwitten per maaltijd en 7 maaltijden per dag, incl 500g kwark voor het slapen. Qua supplementen consumeer ik visolie, zinc, vitamine totaal, vitamine c, amino tabletten en whey.
    Overigens heb ik ook een week rust genomen na meer dan 6 weken intensief trainen (5-6x per week) en zit nu op de 5x per week trainen. Ik ben bijna volledig overgeswitched van machines tot losse gewichten en het gaat naar mijn idee goed wat dat betreft. Ik merk vooruitgang in kracht en intensiteit maar het gaat mij dus puur om volume. Ik doe absoluut geen cardio dus daar kan het ook niet aan liggen.

Help me ;p Nu heb ik laatste week redelijk wat research gedaan en kwam ik regelmatig terug op american football en westside training styles voor volume, die behoorlijk afwijken van mijn 4x8 + 3-6 oefeningen per spiergroep waar ik nu mee zit. Om een kleine schets te geven, m'n spierverhoudingen liggen wel goed, en mijn boven-arm-omtrek meet 36cm.

Dus mijn grote vraag; wat moet ik veranderen ;/ Ik begrijp dat het wat moeilijker kan gaan voor lange ecto's maar 0.5 kilo per maand lijkt mij onvoldoende voor iemand die nog lang niet op gewicht is.
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Oh ehm vergeten toe te voegen, reden dat ik het dus hier post is omdat ik zeker weet dat het niet aan m'n voeding ligt en bijna zeker weet dat het aan mijn trainingsschema ligt.

Dus vandaar het vragen naar advies over welk bulking / massa-kwekend trainingschema ik zou kunnen proberen ;]
    Last edited by qbane; 25-06-2008, 19:32.
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Hst is goud. Het traint kut (vind ik), maar de gains mogen er zijn. Goed eten, want het gaat wel drukken op je herstel.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hst = Hypertrophy Specific Training?

Comment

Beetje over HST gelezen. Basically is het dus 3x per week FB workout met 48 uur intervals. Met mijn beginner schema had ik ook FB workouts met 48 uur intervals - lichter maar met wel meer sets dan bij HST uitleg sites word voorgeschreven, maar iets meer compound gericht. Daar boekte ik dus wel betere resultaten mee maar ik nam aan dat dat was doordat het zo in het begin was ;x Het komt ook overeen met de resultaten van wat vrienden van me die nog steeds het beginners schema gebruiken en behoorlijk massa opdoen, waar ik d8 dat het alleen aan de bouwverschil lag te weiten.
          Het blijkt maar weer dat ik nog veeeeeeel research te doen heb ;]

Als er nog meer opinies/ suggesties gedeeld kunnen worden over massa bouwen of/en HST word dat zeer gewardeerd!

Comment

Hst is volledig gebouwd op compounds bro, met eventueel wat isolatie. Schema in de sticky is vrijwel exact mijn hst schema. Wil je het precies weten kun je mijn hst schema/log (weet niet meer precies) eens op zoeken.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Yea heb em gevonden, ziet eruit als hetgeen wat op bb.com staat met aanpassingen die je gemeld hebt ;]
              Maar qua compound bedoelde ik meer dat ik bvb geen specifieke triceps oefening deed en geen traps, dus geen isolatie oefeningen. In de plaats van triceps deed ik bvb dips (die ook bij het schema staan, maar ik had dus meer compound iig ^^).

Hoe zit het met cardio bij Hst? Nog steeds een no-no als je aan het bulken bent neem ik aan? Die warmup word namelijk wel vaak aanbevolen.

Comment

Persoonlijk deed ik geen warming ups als in cardio. Gewoon de oefening op een lichter gewicht een keer of 15 en het is goed. Op de begin twee weken deed ik dus geen warming up, 15 reps is een warming up.

sigpic

Comment

Hoe kies je het gewicht voor de 1e 2 weken 15 reps, 2e 2 weken 10 reps en 3e 2 weken 5 reps? Zoiets als 60% 70% 80% van 1RM ofzo?

Comment

Originally posted by qbane View Post
                    Hoe kies je het gewicht voor de 1e 2 weken 15 reps, 2e 2 weken 10 reps en 3e 2 weken 5 reps? Zoiets als 60% 70% 80% van 1RM ofzo?
                    kijjk effe in mijn topic over hst staan wat links in waar ik alle info vandaan heb.
                    http://forum.bodynet.nl/trainingssch...uw-schema.html

Comment

Ok, moet dus gewoon aftasten wat mijn max is voor 5, 10 en 15 reps, hmmm das al een behoorlijk workout ;D

Comment

Ok, moet dus gewoon aftasten wat mijn max is voor 5, 10 en 15 reps, hmmm das al een behoorlijk workout ;D
                        Ik deed me 15 reps op ma me 10 reps op wo en me 5 reps op vrijdag dan 9 dagen rust en dan starten.

Comment

Doe je op verschillende dagen he. Dag 1: 15rm, dag 3: 10rm, dag 5: 5rm, 9-14 dagen rust, en dan beginnen.

@Quibus
                          Nu was je me voor.

sigpic

Comment

Je peilt dus eerst wat je kan, dan rust, dan 6 weken hst schema volgen, dan weer rust, dan weer hst schema met meer gewicht dan weer rust etc?
                            Waarvoor die rust van te voren?

Comment

Je peilt dus eerst wat je kan, dan rust, dan 6 weken hst schema volgen, dan weer rust, dan weer hst schema met meer gewicht dan weer rust etc?
                              Waarvoor die rust van te voren?
                              staat ook in dat stuk wat ik heb gelinkt is om te deloaden je spieren krijgen pas een prikkel van dit schema als je een tijd niks hebt gedaan, ps als je voor de 2de keer doet schijn je ook de 15 reps weg te kunnen laten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X