Extreem trainingsschema

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extreem trainingsschema

Heeej allemaal.

Omdat ik nu vakantie heb, en alles wel wil uitproberen om te groeien had ik in gedacht om 1 of 2 alles uit mezelf te halen om te kijken of dit enig resultaat heeft.

Ik wil dus proberen om 6 dagen per week 2 keer per dag te trainen, dus in de morgen en in de avond. en hierna dan een rustweek.

Dus dan komt het erop neer dat ik elke spiergroep 3 x per week train.

Zondag: smorgens Borst------------------ savonds: Benen,buik
    Maandag: Smorgens rug, schouder--------- savonds:biceps triceps
    Dinsdag: smorgens Borst------------------ savonds: Benen,buik
    Woensdag: rustdag
    Donderdag:Smorgens rug, schouder-------- savonds:biceps triceps
    Vrijdag: smorgens Borst-------------------- savonds: Benen,buik
    Zaterdag: Smorgens rug, schouder--------- savonds:biceps triceps

Iemand die hier misschien ervaring mee heeft, of iemand die misschien andere tips heeft qua indeling en oefeningen?
    Alle kritiek en tips zijn welkom

Hmm....Dubbel split zou ik anders in delen.

6:00 op staan
    9:00 begin ochtend training
    9:45 klaar.
    rusten en niet al te actief gaan doen. Probeer een dutje in te lassen.
    18:00 of 19:00 de avond training van 45 mins.
    21:30-22:00 slapen

Borst - Tricep
    Rug - Bicep
    Benen - Schouders/buik
    rust dag

OF

Borst - Armen
    quads - hamstring/glutes/kuiten
    Rug - schouders

En dan een cyclus van 5-6x maken. Dus ben je 20-24dagen later klaar. Dan 7-9 dagen rust. Natuurlijk veel oefeningen en volume per spiergroep.

Zo is mijn idee in me hoofd voor mijn 3weekse vakantie. Had geen idee waarom en wanneer ik vrij zou nemen. Nu heb ik tenminste een reden ergens in oktober/november :P
    Last edited by Falstyr; 03-07-2008, 19:52.

Comment

Dat wordt wel echt vreten. Je gaat overtraind raken, en als je te weinig eet kom je er uit met minder spiermassa dan je erin ging. Ook in die rustweek eten eten eten. Koop er anders ook maar een gainer bij voor de zekerheid. Houd er rekening mee dat je tweede training altijd zwaarder is dan de eerste op de dag, dus wellicht kun je dan beter wat hogere reps pakken met wat minder gewicht. Dat zou ik in ieder geval voor de volgende keer doen.

Edit: indeling is overigens niks. Zou eerder dit doen:

1: borst/schouders 2) rug 3) benen

Ma: 1----2
      Di: 3---1
      Wo: 2---3
      Do: 1---2
      Vr: 3---1
      Za: 2---3

Of iets uitgebreider: 1) borst/schouders 2) rug 3) benen 4) armen/kuiten
      Ma: 1---2
      Di: 3---4
      Wo: 2---1
      Do: 4---3
      Etc. Zo blijf je dus ook de verschillende trainingen op verschillende momenten houden, geeft wat meer balans.
      Last edited by GeneralIx; 03-07-2008, 19:56.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Eerste training op de dag puur op kracht richting. Avond training meer op massa. Maar wel zo'n hoog mogelijke volumes doen.

En vreten is inderdaad belangrijk. Belasting is veel hoger dan normaal. Daarom kun je het ook niet al te lang volhouden.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Dat wordt wel echt vreten. Je gaat overtraind raken, en als je te weinig eet kom je er uit met minder spiermassa dan je erin ging. Ook in die rustweek eten eten eten. Koop er anders ook maar een gainer bij voor de zekerheid. Houd er rekening mee dat je tweede training altijd zwaarder is dan de eerste op de dag, dus wellicht kun je dan beter wat hogere reps pakken met wat minder gewicht. Dat zou ik in ieder geval voor de volgende keer doen.
          Was ook van plan om deze maandag(mijn rustweek) al met de oplaadfase van creatine te beginnen zodat ik iets meer uithoudingsvermogen heb. Zie bij schema geen armen staan overigens?
          Zit nu ongeveer op 3000 kcal. Hoeveel kcal zou jij er extra bij doen?
          Last edited by nickydebeer; 03-07-2008, 20:01.

Comment

Hoewel ik overdreven ga klinken zou ik er echt 1000-1500 bij proberen te gooien. Gooi er desnoods af en toe een pizza in. Als je hier niet heel grof gaat bulken gaat het je alleen kosten.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Nou dan ga ik er zon 1000kcal boven zitten. Extra kwark, kipfilet, cashwe-noten en brinta eiwitshakes dan maar denk ik.

is het verstandig om creatine te gebruiken in deze periode?(2weken) Dan ga ik in mijn rustweek al beginnen met de oplaadfase.

Qua trainingsschema kom ik ook een beetje in de problemen omdat de sportschool in het weekend tot 4 open is. Misschien dat ik dan om 9 uur kan traine en om 3 uur weer?
              1)borst, schouders 2)Rug 3)benen 4)armen, kuiten

ma: 1-------2
              di: 3-------4
              wo: 2------3
              do: 1------4
              vrij: 4------2
              za: 3------1
              zo: rustdag

Comment

Denk dat die creatine zeker een goed idee gaat zijn. Verder moet dat wel kunnen denk ik. Let er overigens wel op dat je flink in kracht gaat zakken, stel je daar alvast op in.

sigpic

Comment

Ik zou s'ochtends en s'avonds dezelfde spiergroepen nemen.

* S'ochtends train je 40-50min en doe je compound oefeningen

* S'avonds train je 20-30min en doe je isolatie oefeningen voor dezelfde spiergroep.
                  Talk less. Train more.

Comment

ik zou tijdens de week borst schouders benen en rug doen en miss die zaterdag dan een armentraining inlassen en die tijdens de week met rust laten

is maar een idee van hoe ik het zou doen

vooral niet vergeten te eten als een beest en te rusten als een baby
                    succes trouwens

Comment

Dit is erg veel. Je kunt het beste als je deze trainingsfrequentie aanhoud elke keer maximaal 45 minuten trainen, de hele dag door veel te vreten als een beest en verder de rest van de dag te lamzakken. En dan bedoel ik ook echt lamzakken want je hebt al die calorieen en rust hard nodig om zo hard te kunnen trainen. Neem genoeg creatine voor de training en vehoog je eiwitinname naar ongeveer 2,5 gram per kg lichaamsgewicht. Ga ook rood vlees eten.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Je doet eigenlijk precies hetzelfde als wat ik doe. Niet meer om de 2 uur eten maar om de uur... hehe. Volgend week 5 kilo whey, 5 kilo dextrose en knallen maar.

Ik doe het echter 5 dagen en 2 keer per dag, 6 is niet perse beter.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                          Je doet eigenlijk precies hetzelfde als wat ik doe. Niet meer om de 2 uur eten maar om de uur... hehe. Volgend week 5 kilo whey, 5 kilo dextrose en knallen maar.

Ik doe het echter 5 dagen en 2 keer per dag, 6 is niet perse beter.
                          Jij eet om het uur? Is dat niet wat overdreven? Ik eet om de 2,5 tot 3 uur. Dat lijkt mij voldoende.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Jij eet om het uur? Is dat niet wat overdreven? Ik eet om de 2,5 tot 3 uur. Dat lijkt mij voldoende.
                            Niks mis met om het uur eten. Als je heel veel weg moet werken lijkt het me ook beter.

sigpic

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Dit is erg veel. Je kunt het beste als je deze trainingsfrequentie aanhoud elke keer maximaal 45 minuten trainen, de hele dag door veel te vreten als een beest en verder de rest van de dag te lamzakken. En dan bedoel ik ook echt lamzakken want je hebt al die calorieen en rust hard nodig om zo hard te kunnen trainen. Neem genoeg creatine voor de training en vehoog je eiwitinname naar ongeveer 2,5 gram per kg lichaamsgewicht. Ga ook rood vlees eten.

*Ja da rusten is een punt, doe nu vakantie werk en t zelfde als jij : ordepicken, bij erico, ken je wel toch?

*En die eiwitten daar zit het wel goed mee. Zit nu al op 275, daar maak ik dan 400 van ofzo denk ik?

*Qua kcal zit ik nu op +- 3200, daar maak ik dan maar 4500 van denk ik.

*Creatine ga ik dus gebruiken als ondersteuning

*wat falstyr zei ga ik denk doen, smorgens op kracht dus minder herhalingen, en savons op massa, dus meer herhalingen.

In ieder geval bedaknt voor alle tips

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X