Ik train nu ongeveer 2 jaar met vlagen behoorlijk fanatiek en wil nu gewoon fanatiek blijven trainen om bepaalde doelen (zie onderaan dit bericht) te behalen en te behouden.
Bij het kleine fitness centre waar ik zit heb ik daarom laatst om een schema gevraagd om mijn spiermassa in vooral mijn armen, borst en schouders te vergroten en de rest van mijn lichaam strakker te krijgen door vet te verbranden.
Mijn schema is nu als volgt:
Warming up / Cardio:
10 min joggen op de loopband in "Hill-mode" snelheid 7km/h (zonder al te veel moeite)
Gewichten training:
Dit dien ik als volgt uit te voeren.. 3 sets van 8 tot 12 reps continu met hetzelfde zo hoog mogelijke gewicht waar je nog wel de oefening goed mee kan uitvoeren. Tussen de sets steeds 60 seconden rust.
- Dumbell Bench Press (2 x 16KG)
- Cable Straight Back Seated Row (45KG)
- Lever Triceps Dip (55KG)
- Shoulder Press (25KG)
- Lever Preacher Curl (20KG)
- Lever Seated Crunch (60KG)
- Sled Lying Leg Press (120KG)
Cardio:
2000 Meter roeien (binnen 9 min)
Tussen haakjes zie je steeds hoe of met welk gewicht ik het uit voer.
Dit doe ik nu dus 4 tot 5 dagen per week in 1 a 1,5 uur, iedere keer precies hetzelfde, op advies van de fitness instructeur die dit schema voor mij heeft gemaakt.
Nu vraag ik mij af of het wel efficient is om iedere keer exact dezelfde oefeningen uit te voeren en of deze oefeningen wel goed op elkaar zijn afgestemd? Ik heb namelijk het idee dat ik steeds meer moeite krijg om de gewichten de lucht in te krijgen, alsof ik kracht verlies. Daarnaast heb ik soms ineens een verschrikkelijk slap gevoel in borst, schouders en armen en voel ik de behoefte om heel snel wat oefeningen met dumbells te doen om dit slappe gevoel weg te krijgen.
Ten slotte nog even over mij:
Mijn gegevens:
Gewicht: 80 kilo
Lenge: 1,83 meter
Leeftijd: 22
Lichaamsbouw: Lang bovenlichaam, breed en gespierd in de borst en schouders, redelijk smal in de heupen, veel vet op billen, gespierde benen.
Specifieke doelen:
Armen: Groter en breder zowel boven als onder armen
Borst, Rug en Schouders: Droger en iets gespierder
Buik: Gespierder en vetlaagje wegtrainen (droger)
Billen & Benen: Een stuk droger, vooral vet op billen verbranden
Gehele lichaam: Droger
Conditie: Significant verbeteren
P.s. Het is niet de bedoeling om in een body builder te veranderen maar ik wil gewoon een mooi strak gespierd en atletisch ogend lichaam opbouwen en behouden.
Bij het kleine fitness centre waar ik zit heb ik daarom laatst om een schema gevraagd om mijn spiermassa in vooral mijn armen, borst en schouders te vergroten en de rest van mijn lichaam strakker te krijgen door vet te verbranden.
Mijn schema is nu als volgt:
Warming up / Cardio:
10 min joggen op de loopband in "Hill-mode" snelheid 7km/h (zonder al te veel moeite)
Gewichten training:
Dit dien ik als volgt uit te voeren.. 3 sets van 8 tot 12 reps continu met hetzelfde zo hoog mogelijke gewicht waar je nog wel de oefening goed mee kan uitvoeren. Tussen de sets steeds 60 seconden rust.
- Dumbell Bench Press (2 x 16KG)
- Cable Straight Back Seated Row (45KG)
- Lever Triceps Dip (55KG)
- Shoulder Press (25KG)
- Lever Preacher Curl (20KG)
- Lever Seated Crunch (60KG)
- Sled Lying Leg Press (120KG)
Cardio:
2000 Meter roeien (binnen 9 min)
Tussen haakjes zie je steeds hoe of met welk gewicht ik het uit voer.
Dit doe ik nu dus 4 tot 5 dagen per week in 1 a 1,5 uur, iedere keer precies hetzelfde, op advies van de fitness instructeur die dit schema voor mij heeft gemaakt.
Nu vraag ik mij af of het wel efficient is om iedere keer exact dezelfde oefeningen uit te voeren en of deze oefeningen wel goed op elkaar zijn afgestemd? Ik heb namelijk het idee dat ik steeds meer moeite krijg om de gewichten de lucht in te krijgen, alsof ik kracht verlies. Daarnaast heb ik soms ineens een verschrikkelijk slap gevoel in borst, schouders en armen en voel ik de behoefte om heel snel wat oefeningen met dumbells te doen om dit slappe gevoel weg te krijgen.
Ten slotte nog even over mij:
Mijn gegevens:
Gewicht: 80 kilo
Lenge: 1,83 meter
Leeftijd: 22
Lichaamsbouw: Lang bovenlichaam, breed en gespierd in de borst en schouders, redelijk smal in de heupen, veel vet op billen, gespierde benen.
Specifieke doelen:
Armen: Groter en breder zowel boven als onder armen
Borst, Rug en Schouders: Droger en iets gespierder
Buik: Gespierder en vetlaagje wegtrainen (droger)
Billen & Benen: Een stuk droger, vooral vet op billen verbranden
Gehele lichaam: Droger
Conditie: Significant verbeteren
P.s. Het is niet de bedoeling om in een body builder te veranderen maar ik wil gewoon een mooi strak gespierd en atletisch ogend lichaam opbouwen en behouden.
Comment