verandering van trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verandering van trainingsschema

Beste dames en heren,

Graag open ik bij deze een nieuwe topic.

Topic:
    • Welke tijdslimiet hanteren jullie (algemeen genomen) voor eenzelfde trainingsschema (bijv. 1 maand, 6 weken, 2 maanden) en
    • wat zijn de door jullie gebruikte technieken om te zorgen voor variatie binnen een trainingsschema en welke veranderingen worden gehanteert om te komen tot een nieuw schema.
    Kortom: Hoe zorgen jullie voor variatie in de training

Afbakening topic
    Bedoeling van deze topic (ivm overlap met andere -bekende- topics) is om te polsen wat de gemiddelde BB hanteert om te zorgen voor variatie in de training. Om de topic niet te breed te maken wil ik voorstellen om het noemen van de oefeningen (leg press, bankdrukken enz.) buiten wege te laten.

-- variatie doorkruist het gewenningsproces van het lichaam
    om zodoende een hernieuwde prikkel te ontvangen en
    daarmee tot groei te komen --

Groet.
    Taxation
    Evolution, development, curiousity and improving you tax

1000ste post ^^ =)

Hoelang ik aan een training schema zit is ongeveer 16 trainingen wat neerkomt voor mij op 4 weken.

voor de variatie haal ik een oef eruit en een andere erin.

voila,

Comment

Wisselt, maar doorgaans een week of 6-8. Ter variatie pak ik soms andere oefeningen, soms een circuitje erin, hele andere repranges en kortere/langere rustpauzes. Wordt weer eens tijd voor falingtrainen, heb ik al heel erg lang niet meer gedaan.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als ik strikt doe is het bijvoorbeeld 8 weken voor een traditioneel 3daags split. Eerste helft hanteer ik meer progressief laden, dan een deel met statisch vasthouden voor 2 sec en vertraagde negatieve fase, laatste weken is linear laden met rust-pause om aan de strikte reps te komen die ik voor ogen heb.

Bij circuit trainingen doe ik 4-6 weken. En dan roterende set-ups zoals me experimenteer Olympic Bodybuilding doe ik 5-6 rotaties wat zo'n 4-5 weken is.

Maar laatste maand zit ik meer te "klooien" en maak elke training zoals ik het indelen wil op dat moment.

Comment

Elke 6 weken een ander schema.. eerst bv.. kracht.. daarna massa.. circuit training... enz.. Uiteraard 1 x per maand. een weekje drop sets.
          1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Ik hou me niet meer aan een schema. Ik verdeel wel nog de spiergroepen over verschillende dagen maar gebruik iedere training andere oefeningen en technieken. Voor mij geen vast schema meer,gewoon naar de gym en de oefeningen doen waar ik op dat moment het meeste zin in heb.
            De ene dag heb ik ook es wat meer tijd dan de andere,dan laat ik mezelf es gaan aan lekker veel isolatieoefeningen voor een bepaalde spiergroep.

grtz
            getting back in shape...

Comment

Ik hou een bepaald schema aan als leidraad. Afhankelijk van de zin en motivatie wil dat nog wel eens veranderen. Nu mijn doel gewijzigd is zal ik mijn schema wederom aan gaan passen met de tijd.
              Normaliter wijzig ik om de 6 tot 8 weken van schema met een rustweek tussen twee schema's in.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Zolang ik er erop vooruit ga ga ik ermee door. Ik wijzig de oefeningen dan wel regelmatig, maar het principe van het schema blijft hetzelfde. Iedereen heeft een ideale werk-rust verhouding, als je die voor jezelf bepaald hebt en je hebt aan de hand daarvan je schema opgesteld en je gaat lekker vooruit vind ik het onzin om te switchen. Je kan al zoveel veranderen door je rust tussen setjes, totaal aantal setjes, intensiteit te veranderen.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X