Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik heb nog nooit zo'n spierpijn gehad in mn benen.. OMG!
ben je zeker dat het alleen in je benen is en niet ergens anders
anyways mar...volgend week (maandag ofzo) dan doen we je schema samen ja.
@erikv
ik denk de reden waarom mar zegt dat mijn lichaamstype het eerder aankan dan die van hem is. Heb heel lang met mar getraind elkedag. Met mijn onderlichaam kan ik gewoon heel veel aan kwa intensiteit en kracht. Heb dan ook veel meer uithoudingsvermogen in me benen dan mar. Maar integenstelling tot het bovenlichaam ben ik daar ook veel zwakker en kwa intensiteit veel minder verdragen dan mar
en wat marlon bedoelt 1x in de week 1 spiergroep year rond zelfde reprange..terwijl je aan de as zit...?? wordt tog altijd gezegd spieren hebben nieuwe prikkelingen nodig. Zou raar zijn als je year in 1x per week spiergroep trainde zelfde reprange zonder as en tog onwijs zou groeien
@erikv
ik denk de reden waarom mar zegt dat mijn lichaamstype het eerder aankan dan die van hem is. Heb heel lang met mar getraind elkedag. Met mijn onderlichaam kan ik gewoon heel veel aan kwa intensiteit en kracht. Heb dan ook veel meer uithoudingsvermogen in me benen dan mar. Maar integenstelling tot het bovenlichaam ben ik daar ook veel zwakker en kwa intensiteit veel minder verdragen dan mar
en wat marlon bedoelt 1x in de week 1 spiergroep year rond zelfde reprange..terwijl je aan de as zit...?? wordt tog altijd gezegd spieren hebben nieuwe prikkelingen nodig. Zou raar zijn als je year in 1x per week spiergroep trainde zelfde reprange zonder as en tog onwijs zou groeien
Is ook redelijk lastig hoor dat nederlands! of zal ik toch mijn hart maar eens na laten kijken!?
Zonder Suikergorilla af te willen vallen, dat is geen Nederlands te noemen. En als nieuwkomertje al de jolige joker uit willen hangen... Raad het je af.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Aangezien ik al bijna 2 jaar train en geloof dat je lichaam steeds meer intensiteit aankan, ben ik sinds een paar maanden begonnen met supersets, tri- en giantsets in hoge set benadering
Idd, naarmate je langer train kan je lichaam hogere intensiteit aan, maar wat je nu doet is het volume verhogen, wat de intensiteit juist verlaagd.
Idd, naarmate je langer train kan je lichaam hogere intensiteit aan, maar wat je nu doet is het volume verhogen, wat de intensiteit juist verlaagd.
nee ik heb de volume EN intensiteit verhoogd.
leg extensions met 30 sec rust ertussen. (normaal doe ik dat met 45 sec. rust en zonder supersets)
ook nog bij deze oefening doe er ik bij set 6 t/8 nog een rest-pause techniek bij...
en de lunges met leg press zijn 2 compound-supersets, terwijl ik normaal alleen geisoleerde supersets doe met daarna een compound.
+ de legpress met een range van tussen de 35-50 doe ik nooit in een superset. bij deze dus wel..
Intensiteit is niet gevoelsmatig kerel, intensiteit is een percentage van je 1rm. En dat percentage gaat naar beneden naarmate je de rust inkort/superset/etc.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
leg extensions met 30 sec rust ertussen. (normaal doe ik dat met 45 sec. rust en zonder supersets)
ook nog bij deze oefening doe er ik bij set 6 t/8 nog een rest-pause techniek bij...
en de lunges met leg press zijn 2 compound-supersets, terwijl ik normaal alleen geisoleerde supersets doe met daarna een compound.
+ de legpress met een range van tussen de 35-50 doe ik nooit in een superset. bij deze dus wel..
... volume + intensiteit verhogen = moordend
Ik zie alleen volumevergrotingen. Ik zie nergens een intensiteitsvergroting.
Er zijn 2 vormen van intensiteits aanduiding
- Zoals GeneralIx aangeeft, een percentage van je 1RM waarbij je 1RM 100% intensiteit is (maximaal)
- In relatie met spierfalen waarbij tot en met positief falen 100% intensiteit is.
Als je eenmaal een set gedaan heb met 100% intensiteit zal de set daarop nooit meer dezelfde intensiteit kunnen halen, tenzij je maximaal rust. Wat jij dus juist niet doet.
Nogmaal, je hebt gewoon je volume verhoogd. De rust vermindering komt er zo te zien gewon op neer dat je binnen eenzelfde tijdseenheid meer reps doet (dmv supersets) Dit is en EDT variant (Escalating Density Training). Een tegenhanger van HIT (en aanverwanten) waarbij je juist met en minimum aantal sets (minimaal 1) maximale intensiteit probeert te bereiken.
Intensiteit is niet gevoelsmatig kerel, intensiteit is een percentage van je 1rm. En dat percentage gaat naar beneden naarmate je de rust inkort/superset/etc.
nee dat weet ik wel dat het niet gevoelsmatig is.
en idd mijn percentage qua 1RM is verlaagd omdat ik de supersets nu doe.
daar heb je gelijk in. En vooral met mijn 35-50 reprange gebruik ik de 50-60% van mn 1RM.
Maar dat betekent niet dat mijn intensiteit zelf is verlaagd.
Want supersets, dropsets etc, valt toch ook onder intensiteits technieken ?
correct me if im wrong.
Comment