2 dagen fullbody + cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 dagen fullbody + cardio

Ik ben weer redelijk op de been na het gezeik met de gebroken arm en de last van mijn schouder die er op volgde ik ga weer een nieuw schema maken 2 keer per week fullbody en 2 keer pw cardio back to the basics voor brute massa

Ma: fullbody
    Di: cardio(Loopband, fietsen, AMT)
    Wo fullbody
    Do cardio(spinning)
    Vr rust(lees: geen tijd)
    za rust(lees: geen tijd)
    zo rust(lees: geen tijd)

Fullbody ziet er als volgt uit:

Squat 4x10 (180/190 kg)
    Deadlift 3x10 (110 kg)
    Bench press 3*12 (50 kg)
    Shoulder press 3*10 (40 kg)
    Bent over row 3*10 (60 kg)
    Barbell curl 3*10 ( 17,5 kg)
    Skullcrushers(triceps) 3*10 (17,5 kg)
    Staand/zittend kuitheffen 3*10 (120 kg)
    Buikspieren-> ene week licht veel hh andere week zwaar weinig hh

Met dit schema ben ik gemiddeld anderhalf uur bezig precies genoeg om me verrot te trainen op dit moment

Iemand opmerkingen gooi het in de groep
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Voor brute massa: cardio uit je schema gooien, en maak er op termijn een ub/lb schema van of een splitje.

Deads zou ik minder hoge reprange hanteren. Zou voor je bovenrug nog een oefening bijvoegen (chins/pullups).

Overigens, zou borst en schouders antagonistisch zetten met rug. Dan heb je het effect dat je borstraining je schouderstraining hindert een stuk minder.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat betreft de cardio, ik kan heel makkelijk massa en kracht opbouwen terwijl mijn bf hetzelfde blijft, zelfs als ik onder behoefte eet groei ik als kool, dit deed ik in het begin als onwetende.
      Ik ga nu cardio erbij doen en 2 dagen fullbody kijken of mijn bodyfat wat omlaag kan, hoeft niet snel maar gestaag is wel prettig
      Ga nu eerst 2 maanden dit schema doen en dan verder op 4 dagen split, ik heb 7 maanden niet getrained (behalve benen) dus ik moet eerst weer wennen aan het ritme.

ik heb hem er niet bijgezet maar ik doe naast bor ook nog lat pull achter de neck voor de bovenrug en soms ook nog gewoon lat pull breed erbij.

Deadlifts kan ik inderdaad wel iets zwaarder doen en minder hh.

Atagonistisch bedoel je , borst dan rug en dan schouders?

alvast bedankt voor je advies
      Go heavy or go home!

Comment

Antagonistisch zou ik zo doen: BOR/bench/chin/mil press. Maar wat je zei is dus inderdaad het idee. Tegengestelde spiergroepen na elkaar.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Vind het een prima schema,maar zou persoonlijk ook de deadlift eruitgooien en vervangen door chins ofzo.
          Ook juist wat betreft het antagonistische; als je schouders na borst gaat trainen gaan deze snel verzuren daar je je voorste schouderkop als zwaar aanpakt bij het bankdrukken,beter deze eerst effe te laten bekomen.
          Jammer van je gebrek aan tijd,2x per week is ok maar 3x is ideaal.

succes
          grtz.
          getting back in shape...

Comment

Deads er zeker niet uitgooien hoor.

sigpic

Comment

dat was ik ook zeker niet van plan
              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X