Hoewel de zomer geen goed gedaan heeft aan mijn uiterlijk, kan ik wel eerlijk zeggen dat ik toch wel redelijk vaak de sportschool betreden heb en ik mijn voedingsschema's niet over de spreekwoordelijke schouder heb gegooid. Toch hakken die vakanties en feestjes er wel goed in, dus tijd om weer keihard te gaan knallen komende periode
Ik ben super gemotiveerd en heb alvast een plan uitgestippeld. Mijn vraag is: wat vinden jullie van vooral het laatste schema?
Na het thuiskomen uit spanje (waar ik met zeer veel moeite 1x per week een fullbody heb gedaan om het verlies nog enigszins binnen de perken te houden), ben ik verder gegaan met een ub/lb schema met het doel nog 2-3 weekjes te cutten (2 oefeningen rug+borst, 1 oefening schouders, 1 biceps+triceps, veel deadlifts, veel squats, leg presses/extensions, seated/laying en standing leg curls en paar calf raises, niet echt heel boeiend).
2 weken ub/lb zitten erop en ik ga nog 1 weekje door. Hierna komt de overgangs periode van cut naar bulk en om vast wat extra kracht op te doen voor de massa bulk. 4 weken Waterbury's 8X3 in een 4 dagen split. Explosief uitstoten en gecontroleerd laten donderen. Ik train zoveel mogelijk met dumbells deze periode en de barbells laat ik voor wat het is: coördinatie en kracht dus.
Hierna begint het echte werk, met als doel zoveel mogelijk massa creeëren in een zeer cleane bulk. Mn vriendin is met de noorderzon vertrokken, dus het enorme probleem wat ik vorig jaar had met mn voeding zal ik gelukkig niet meer hebben (misschien herinnert iemand van jullie het nog, is ook een topic over geweest).
Voedingsschema ben ik aan het aanpassen (de verhouding) en wanneer dat gedaan is, zou het schema compleet moeten zijn. Als aanvulling/ondersteuning wil ik de apvt mass stack van bsn proberen. Ik ben van mening dat het wellicht overhyped is en er wat problemen zijn geweest omtrend bsn, maarja, het werkt gewoon goed voor mij. Ook haal ik het uit amerika en ben ik dus betaal ik maar 50% van wat ik hier moet betalen ofzo (of zelfs nog minder).
Genoeg gezever: het schema
Dag 1) Rug + Biceps
- Chin ups wide grip
- Pendlay row wide grip
- 2 handed bor dumbell neutral grip
- Low row small grip
- (eventueel reverse db fly)
- Cable curl up
- Preacher curl z-bar
- Perfect crunch
- Lateral crunch
2) Borst + Triceps
- Flat benchpress barbell
- Incline benchpress barbell
- Decline benchpress barbell
- Cable fly
Ik ben me bewust dat 4 oefeningen voor borst wat overdreven is. Hiervoor deed ik altijd 2-3 en ik wil graag een keer deze 4 proberen. Wanneer ik tijd tekort kom of het om een andere reden niet bevalt, zal ik de incline press verwijderen en de cable fly omhoog (incline) crossen
- 2 handed Cable push down
- Dippen
- Swiss ball rotation
- Side crunch
3) rust
4) Benen
- Fullsquat
- Deadlift (regular)
- Leg extensions
- Laying leg curl
- Seated leg curl
- Kickback (nog nooit gedaan)
- Perfect crunch
5) schouders + onderarmen
- Standing military press
- Reverse cable fly
- Side laterals cable
- Side crunch
- Lateral crunch
Onderarm:
knijpen
open handed bent over row
draaien
6 + 7) rust
Verder ben ik van plan 6-8-8-10 te doen, na een goeie warming up natuurlijk
Dit heb ik nog nooit gedaan zo (wel 4-6-8-10, 4x8, 12-10-8-6 en 10-8-8-6 etc).
Wat denken jullie ervan?
Ik ben super gemotiveerd en heb alvast een plan uitgestippeld. Mijn vraag is: wat vinden jullie van vooral het laatste schema?
Na het thuiskomen uit spanje (waar ik met zeer veel moeite 1x per week een fullbody heb gedaan om het verlies nog enigszins binnen de perken te houden), ben ik verder gegaan met een ub/lb schema met het doel nog 2-3 weekjes te cutten (2 oefeningen rug+borst, 1 oefening schouders, 1 biceps+triceps, veel deadlifts, veel squats, leg presses/extensions, seated/laying en standing leg curls en paar calf raises, niet echt heel boeiend).
2 weken ub/lb zitten erop en ik ga nog 1 weekje door. Hierna komt de overgangs periode van cut naar bulk en om vast wat extra kracht op te doen voor de massa bulk. 4 weken Waterbury's 8X3 in een 4 dagen split. Explosief uitstoten en gecontroleerd laten donderen. Ik train zoveel mogelijk met dumbells deze periode en de barbells laat ik voor wat het is: coördinatie en kracht dus.
Hierna begint het echte werk, met als doel zoveel mogelijk massa creeëren in een zeer cleane bulk. Mn vriendin is met de noorderzon vertrokken, dus het enorme probleem wat ik vorig jaar had met mn voeding zal ik gelukkig niet meer hebben (misschien herinnert iemand van jullie het nog, is ook een topic over geweest).
Voedingsschema ben ik aan het aanpassen (de verhouding) en wanneer dat gedaan is, zou het schema compleet moeten zijn. Als aanvulling/ondersteuning wil ik de apvt mass stack van bsn proberen. Ik ben van mening dat het wellicht overhyped is en er wat problemen zijn geweest omtrend bsn, maarja, het werkt gewoon goed voor mij. Ook haal ik het uit amerika en ben ik dus betaal ik maar 50% van wat ik hier moet betalen ofzo (of zelfs nog minder).
Genoeg gezever: het schema
Dag 1) Rug + Biceps
- Chin ups wide grip
- Pendlay row wide grip
- 2 handed bor dumbell neutral grip
- Low row small grip
- (eventueel reverse db fly)
- Cable curl up
- Preacher curl z-bar
- Perfect crunch
- Lateral crunch
2) Borst + Triceps
- Flat benchpress barbell
- Incline benchpress barbell
- Decline benchpress barbell
- Cable fly
Ik ben me bewust dat 4 oefeningen voor borst wat overdreven is. Hiervoor deed ik altijd 2-3 en ik wil graag een keer deze 4 proberen. Wanneer ik tijd tekort kom of het om een andere reden niet bevalt, zal ik de incline press verwijderen en de cable fly omhoog (incline) crossen
- 2 handed Cable push down
- Dippen
- Swiss ball rotation
- Side crunch
3) rust
4) Benen
- Fullsquat
- Deadlift (regular)
- Leg extensions
- Laying leg curl
- Seated leg curl
- Kickback (nog nooit gedaan)
- Perfect crunch
5) schouders + onderarmen
- Standing military press
- Reverse cable fly
- Side laterals cable
- Side crunch
- Lateral crunch
Onderarm:
knijpen
open handed bent over row
draaien
6 + 7) rust
Verder ben ik van plan 6-8-8-10 te doen, na een goeie warming up natuurlijk
Dit heb ik nog nooit gedaan zo (wel 4-6-8-10, 4x8, 12-10-8-6 en 10-8-8-6 etc).
Wat denken jullie ervan?
Comment