Mijn trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Over de reps/sets ben ik nog niet echt uit. Ik heb ondertussen al genoeg gelezen dat 20x goed is voor de uithouding maar minder voor kracht. Dus nu twijfel ik tussen een piramide 12-10-8 of 5x5. Over het gewicht ben ook nog niet uit. Ik zal Falstryr zn raad eens testen
    Dus pak een gewicht waar je 8-10herhalingen mee red en ga aan de slag. Geef elke keer alles wat je hebt en verhoog de gewichten elke week met 2-5kg.
    Hopelijk is het deze keer beter

Dan nog een klein vraagje: Eerst de compounds en dan de rest. Maar is het de compounds van alle spiergroepen? Of vb: compounds van borst, dan compounds van tripecs en dan de rest van beide? Of compounds borst, rest borst, compounds triceps, rest triceps?

Bedankt voor de tips!!
    Last edited by Sancho; 25-09-2008, 20:15.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Even op de algemene vraag reageren: eerst alle compounds van de spiergroepen (naar orde van grootte als alles gelijk oploopt, naar orde van prioriteiten als er wat gruwelijk achter loopt), en dan de isolatieoefeningen. Zou zelf gaan voor 5x5. Vond piramide wel aardig, maar het idee dat je dan eigenlijk maar 1 set voluit gaat, en de sets ervoor dus gruwelijk energie zit te verspillen spreekt me niet aan.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maar ziet mijn schema er deze keer goed uit?

Ik was ook aan het overwegen om 5x5 te doen, moet wel nog eens bekijken hoe dat in zn werk gaat. Beginnen met laag gewicht en telkens iets kleins bij, of zelfde gewicht aanhouden?

Ik heb iets gelezen over Bilstarr 5x5, is dat dan zo iets dat ik moet opstellen of geldt die methode enkel voor de oefeningen besproken in die methode?

Greetz

Comment

Vergeten te vermelden: ik denk voor de push/pull te gaan, omdat ik geen vaste dagen voor de fitness heb

Comment

Lees die trainingssticky nou eens, en let vooral op de aanbeveling omtrent oefeningvolgorde.
            Voor benen doe je minder dan voor je biceps. Zou je ergens toch vreemd in de oren moeten klinken. Daarnaast mis ik een oefening waarbij je je hamstrings echt pakt?
            Voor schouders; voeg eens een compoundoefening toe man.

Was even globaal bekeken, bij de volgende poging kijken we weer verder.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

je doet push/pull, en je verdeeld het over drie dagen?, dan is het geen push/pull meer.
              kun je beter push/benen/pull doen

eerst de grote spiergroepen, dan de kleinere, dus niet eerst triceps dan borst, maar andersom!!!!
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Sancho maak het even in een excel bestandje ( kijk makkelijker ).. en zet de aantal sets erbij.. bekijk het zelf ook even een paar keer.. en lees Gen zijn antwoorden even GOED door.. een paar keer.. en neem even stap voor stap door wat tie zegt.. dan zal je zien dat je een beter schema neer zet !!

Succes!!
                De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Bedankt voor de antwoorden iedereen!!

Ik ga morgen eens kijken voor dat excel bestandje en voor de volgorde van de oefeningen.

Even reageren op bepaalde opmerkingen:

GeneralIx:
                  Voor benen doe je minder dan voor je biceps
                  Ik doe 5 oefeningen voor benen en 2 voor biceps...
                  Daarnaast mis ik een oefening waarbij je je hamstrings echt pakt?
                  Ik heb in het pull gedeelte 2 hamstring oefeningen, of zijn deze niet goed? Ik haal de oefeningen van ExRx (Exercise Prescription) on the Net en bodybuilding.com.
                  Voor schouders; voeg eens een compoundoefening toe man.
                  Dit had ik nog niet vermeld. Ik had al 2 compoundoefeningen bij genomen: military press, rear delt row en side raise heb ik nu voor schouders.

bodybuildr1990:
                  Het zijn 2 schema's... Ene is push/pull, de andere is een 3daagse split.

MasterTuning:
                  Excel maak ik morgen.

Nogmaals bedankt voor de info, ik heb al veel bijgeleerd!!

Greetz

Comment

Calf oefeningen tel ik niet mee voor benen. De aanduiding "rotary" in een calf oefening klinkt mij ongezond in de oren.
                    Hyperextensions zijn geen beenoefeningen, maar onderrug oefeningen. Die tellen dus ook niet mee bij benen.

sigpic

Comment

Aha, dan zal ik nog eens opnieuw kijken voor hamstringoefeningen

Bedankt

Comment

Hamstring:
                        Deadlift en zijn vele varianten
                        Ham Raise
                        Good Mornings
                        Leg Curl

Rotary calf klinkt eng...zoals die chick in excorcist die haar hoofd helemaal rond draait. Niet gezond :P

Comment

Is zo eng nog niet

Dit is het toestel waar ik die rotary calf mee doe.

Maar ik zal het anders aanpassen door standing calf raise

Comment

Ondertussen denk ik toch voor de 3 voudige split te gaan. Meestal ga ik toch 3 maal per week naar de fitness.

Schema:

Borst - Triceps
                            Bench press
                            Chest dip
                            Close grip bench press
                            Dumbbell fly
                            cable pushdown

Benen - Biceps
                            Full squat
                            Hack squat
                            Dead lift
                            Goodmorning
                            Leg curl
                            Leg extensions
                            Standing calf raise
                            cable curl
                            hammer curl

Rug - Schouders
                            Bent over row
                            pull up
                            rear pulldown
                            Military Press
                            rear delt row
                            shrugs
                            side raise

Ik hoop dat ik er nu op zit... Calf oefening aangepast, extra oefening voor ham en quad

Nogmaals bedankt voor de tips!!
                            Last edited by Sancho; 30-09-2008, 11:48.

Comment

Nu voel ik dat mn vorige oefeningen waarschijnlijk op niet te veel trokken...

Hamstrings en Quads zijn zo stijf als iets Hopelijk is dit een goed teken? Of wil dit zeggen dat ik volgende keer best niet verhoog?

Greetz

Comment

Volgende keer lekker verhogen. Vind het schema zo wel aardig. Vind de combinaties niet optimaal, maar kijk maar of je het lekker vind trainen zo.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X