Hallo iedereen,
Ik ben sinds enkele maanden lid van een fitnessclub. Na een maand of 2 heb ik een schema'tje laten opstellen, ik vond het een goed schema, had er wel wat resultaat van, maar ik heb toch 2 opmerkingen gekregen dat ik niet zo goed bezig ben.
Eerst en vooral wat bijkomende info; ik train vooral voor gewichtsverlies en voor kracht bij te winnen, het gewichtsverlies is voor mezelf, de krachttraining is meer bedoeld voor mijn sport, basketbal namelijk.
Ik begin meestal met wat Cardio. Die bestaat uit:
20 min fietsen
15 min lopen
25 min crosstrainer
20 min roeien.
Deze doe ik niet altijd allemaal. Meestal 2 van de 4.
Hierna ga ik over naar de krachtoefeningen: (T = toestel, L = losse gewichten) set x reps x kg
Sessie 1: Triceps, borst en benen
Borst:
(T) Chest incline: 3 x 20 x 30kg
(L) Horizontaal bankdrukken: 20 x 20kg, 15 x 30kg en 10 x 40kg
Triceps:
(T) Arm extension: 3 x 20 x 30kg
(T) Radiant neerdrukken: 3 x 20 x 15kg
(L) French press staand: 3 x 15 x 6kg
Benen:
(T) Leg press: 3 x 20 x 100kg
(T) Rotary calf: 3 x 20 x 30kg
(T) Adductor: 3 x 20 x 30kg
(T) Abductor: 3 x 20 x 30kg
Sessie 2: Biceps, schouders, rug
Biceps:
(T) Arm curl: 3 x 20 x 15kg
(T) Radiant arm curl: 3 x 20 x 15kg
(L) Scott halter: 3 x 20 x 15kg
Schouders:
(L) Zijwaarts heffen: 2 x 20 x 6kg
(T) Schouder Press: 2 x 20 x 20kg
Rug:
(T) Pulldown: 3 x 20 x 40kg
(T) Low Row: 3 x 20 x 40kg
Bij elke sessie doe ik dan ook nog buikspieroefeningen
(T) Abdominal crunch: 3 x 20 x 30kg
(T) Rotary torso: 3 x 20 x 30kg
Door mijn werk kan ik niet op voorhand zeggen wanneer ik ga fitnessen. Ik doe vroege, late, nachtshiften en weekends, dus het is wat variable. Maar ik zorg steeds dat ik nooit 2 dagen na elkaar dezelfde spieren train (buiten de buik dan)
Ik ken nog niet te veel van de krachttraining, maar ik leer nog elke dag bij, dus ik hoop dat alles wat duidelijk uitgeschreven is.
Hopelijk is het ook niet TE slecht, zodat ik niet te veel moet wijzigen Maar ik denk dat er wat verbetering nodig is.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Ik ben sinds enkele maanden lid van een fitnessclub. Na een maand of 2 heb ik een schema'tje laten opstellen, ik vond het een goed schema, had er wel wat resultaat van, maar ik heb toch 2 opmerkingen gekregen dat ik niet zo goed bezig ben.
Eerst en vooral wat bijkomende info; ik train vooral voor gewichtsverlies en voor kracht bij te winnen, het gewichtsverlies is voor mezelf, de krachttraining is meer bedoeld voor mijn sport, basketbal namelijk.
Ik begin meestal met wat Cardio. Die bestaat uit:
20 min fietsen
15 min lopen
25 min crosstrainer
20 min roeien.
Deze doe ik niet altijd allemaal. Meestal 2 van de 4.
Hierna ga ik over naar de krachtoefeningen: (T = toestel, L = losse gewichten) set x reps x kg
Sessie 1: Triceps, borst en benen
Borst:
(T) Chest incline: 3 x 20 x 30kg
(L) Horizontaal bankdrukken: 20 x 20kg, 15 x 30kg en 10 x 40kg
Triceps:
(T) Arm extension: 3 x 20 x 30kg
(T) Radiant neerdrukken: 3 x 20 x 15kg
(L) French press staand: 3 x 15 x 6kg
Benen:
(T) Leg press: 3 x 20 x 100kg
(T) Rotary calf: 3 x 20 x 30kg
(T) Adductor: 3 x 20 x 30kg
(T) Abductor: 3 x 20 x 30kg
Sessie 2: Biceps, schouders, rug
Biceps:
(T) Arm curl: 3 x 20 x 15kg
(T) Radiant arm curl: 3 x 20 x 15kg
(L) Scott halter: 3 x 20 x 15kg
Schouders:
(L) Zijwaarts heffen: 2 x 20 x 6kg
(T) Schouder Press: 2 x 20 x 20kg
Rug:
(T) Pulldown: 3 x 20 x 40kg
(T) Low Row: 3 x 20 x 40kg
Bij elke sessie doe ik dan ook nog buikspieroefeningen
(T) Abdominal crunch: 3 x 20 x 30kg
(T) Rotary torso: 3 x 20 x 30kg
Door mijn werk kan ik niet op voorhand zeggen wanneer ik ga fitnessen. Ik doe vroege, late, nachtshiften en weekends, dus het is wat variable. Maar ik zorg steeds dat ik nooit 2 dagen na elkaar dezelfde spieren train (buiten de buik dan)
Ik ken nog niet te veel van de krachttraining, maar ik leer nog elke dag bij, dus ik hoop dat alles wat duidelijk uitgeschreven is.
Hopelijk is het ook niet TE slecht, zodat ik niet te veel moet wijzigen Maar ik denk dat er wat verbetering nodig is.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Comment