Eerder afzien van FB schema.... mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerder afzien van FB schema.... mogelijk?

Hey mensen, ik heb een vraag! (goh )

Ik ben nu anderhalve week bezig met een full body schema om weer in mijn "oude ritme" te komen van 5 jaar geleden ongeveer.
    Nu ben ik mijn FB schema al zat, ik vind dat ik de spieren niet voldoende train.
    Bij een split schema gaat het er heel anders aan toe, zoals jullie weten.

Is het nou mogelijk om na twee weken FB "warmup" al in een splitschema te duiken, of is dit "slecht"?

Graag jullie mening / ervaring!

Groetjes

Maak je fb schema maar netjes af. Eventueel kun je de reps iets verlagen (10-12 reps) en de gewichten iets verhogen, maar blijf nog maar even aan je fb. Je pezen en gewrichten kunnen nooit wennen in 1,5 week.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik zit aan 6-10 reps nu... 3 sets per oefening.

Comment

Zou toch 4 a 6 weken je FB doen. Daarna kan je erin vliegen
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

OK ziet eruit dat er niks anders opzit!
          Kan niet wachten tot ik helemaal los kan gaan!

4 weken is voldoende dan?
          Dan moet ik nog 2 ½ week

Comment

ik vind full body 3x per week juist intenser dan een split... Ik vind een fullbody ook gewoon veel beter, het is dat ik het HEEL erg kut vind om te doen, anders zag je mij standaard aan de fullbody

en meer reps man! je pezen moeten wennen! kan niet als je zo hoog in je max gaat zitten (kan wel, maar grote kans op overbelasting)
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

FB rocks

dus nee ik weet niet waarover je het hebt als je split beter vindt

Comment

Ik heb zelf betere ervaringen met een split schema.

Nu ik FB doe, pak ik bijvoorbeeld voor de borst benchpress.
                Die kun je op verschillende manieren uitvoeren.
                Close grip voor binnenkant en triceps, wide grip voor buitenkant borst etc.

Omdat ik geen 3 uur achter elkaar wil trainen in de gym (vanwege het stress hormoon) is het best moeilijk jezelf te richten op de verschillende spieren binnen een groep. There's just no way dat ik alles in een uur tot anderhalf uur kan uitvoeren.

Comment

Als je alleen op compounds richt kan dat makkelijk.

Comment

Originally posted by natox View Post
                    Close grip voor binnenkant en triceps, wide grip voor buitenkant borst etc.
                    hier hebben ik en medemensen twijfels over. een borstspier loopt schuin over je borst naar boven. van midden beneden naar de schouders zeg maar.
                    je hebt dus 1 spiergroep die zo loopt. die kan je niet aan de ene kant meer belasten dan de andere kant puur omrede dat de uiteinden niet halverwege nog eens vastzitten.

het verhaal wide grip en close grip heeft meer met de omliggende/ hulp spieren te maken. en zeker ook het gewicht wat je kan pakken. close is nu eenmaal zwaarder omdat je veel verder omhoog moet drukken. dit is ook de reden dat je schuin banken het best doet met wide grip ivm blessure gevoeligheid.
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Als je alleen op compounds richt kan dat makkelijk.
                      absoluut

Comment

Buitenkant borst ja?
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Buitenkant borst ja?
                          wel grappig dat zoveel mensen dit nog denken, en vooral ook ALLEEN maar bij borst schijnen "ze" dit soort dingen te verzinnen. Dingen als "bovenkant schouder" en "zijkant hamstrings" hoor je een stuk minder
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X