kracht/explosieve training voor BJJ.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kracht/explosieve training voor BJJ.

Ik zou graag 2 tot 3x p/w een fullbodyschema willen maken om mij aan kracht en explosieviteit te helpen om zodoende mijn BJJ te verbeteren.

BJJ staat voor Braziliaans Jiu Jitsu en is een sport beoefend met een GI aan of te wel een judopak.
    BJJ gaat verder waar judo stopt, namelijk op de grond met klemmen en verwurgingen, het grootste gedeelte word ook op de grond uitgeknokt.
    BJJ is voor vele de basis geweest van het MMA of wel oneerbiedig gezegd het Freefight.

Nu had ik de volgende oefeningen in gedachten, ik zou alleen graag willen weten wat jullie van deze oefeningen vinden en hoe ik het beste de set/reps verhouding kan indelen.

Borst: Bench Press of Dumbell Press
    Biceps: Arm Curl
    Schouders: staande shoulder press met dumbells
    Rug: Chin ups en Cable row
    Triceps: Cable pusdown (1 been voor/1 been achter)
    Bovenbenen: Squats en lunges
    Kuiten: Rotary Calf

Graag jullie reacties.

wat is rotary calf? klinkt voor mij als pijnlijke kniebeweging:P
    Voor de rest zou ik zelf gewoon fullbodyschema's op bodynet vergelijken en kijken wat jou het meeste trekt.
    Ik zou zoiezo de basisoefeningen erin houden, heb zelf weinig ervaring voor de rest met de vechtsporten e.d. misschien genjuro
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Dit is rotary calf

http://www.vital-force.hu/webshop/co...af89213953.jpg
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by angel78 View Post
        Ik zou graag 2 tot 3x p/w een fullbodyschema willen maken om mij aan kracht en explosieviteit te helpen om zodoende mijn BJJ te verbeteren.

BJJ staat voor Braziliaans Jiu Jitsu en is een sport beoefend met een GI aan of te wel een judopak.
        BJJ gaat verder waar judo stopt, namelijk op de grond met klemmen en verwurgingen, het grootste gedeelte word ook op de grond uitgeknokt.
        BJJ is voor vele de basis geweest van het MMA of wel oneerbiedig gezegd het Freefight.

Nu had ik de volgende oefeningen in gedachten, ik zou alleen graag willen weten wat jullie van deze oefeningen vinden en hoe ik het beste de set/reps verhouding kan indelen.

Borst: Bench Press of Dumbell Press
        Biceps: Arm Curl
        Schouders: staande shoulder press met dumbells
        Rug: Chin ups en Cable row
        Triceps: Cable pusdown (1 been voor/1 been achter)
        Bovenbenen: Squats en lunges
        Kuiten: Rotary Calf

Graag jullie reacties.
        Wat is je zwakke punt in BJJ? Hoe zit het met je conditie? Hoeveel keer train je per week BJJ?
        the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
          Wat is je zwakke punt in BJJ? Hoe zit het met je conditie? Hoeveel keer train je per week BJJ?
          Ik werk in ploegendienst maar als het kan train ik 5x p/w (ma t/m vrijdagavond) het gemiddelde komt uit op 3x p/w.

Conditie is goed, buiten het trainen ook vaak competitie met meerdere partijen vlak achter elkaar.

Zwakke punt is onder de side control van een tegenstander uitkomen (plat op je rug met de tegenstander die kruislings over je heen ligt en je op de grond gepind houd).

Comment

Nu gaan we wat leren mensen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Nu gaan we wat leren mensen.
              hoe bedoel je?

Comment

Als Genjuro begint is ie niet meer te stoppen :P

*pakt popcorn*

Comment

Ik werk in ploegendienst maar als het kan train ik 5x p/w (ma t/m vrijdagavond) het gemiddelde komt uit op 3x p/w.

Conditie is goed, buiten het trainen ook vaak competitie met meerdere partijen vlak achter elkaar.

Zwakke punt is onder de side control van een tegenstander uitkomen (plat op je rug met de tegenstander die kruislings over je heen ligt en je op de grond gepind houd).
                  Mja dat is eerder technisch. Zou ik zeer hard op werken op de mat, vooral met witte banden(ik moet eigelijk niet spreken want ik heb technisch gezien ook nog lang niet blauw) je te laten sidemounten. Die confidence boost die ze dan krijgen zorgt er echt voor dat ze harder gaan werken.

Als je competitie doet, wil je een gewichtsklasse hoger of wil je dat niet? Kan je nog vet kwijt? Ms kan je trainer je begeleiden in krachttraining?

Comment

Mja dat is eerder technisch. Zou ik zeer hard op werken op de mat, vooral met witte banden(ik moet eigelijk niet spreken want ik heb technisch gezien ook nog lang niet blauw) je te laten sidemounten. Die confidence boost die ze dan krijgen zorgt er echt voor dat ze harder gaan werken.

Als je competitie doet, wil je een gewichtsklasse hoger of wil je dat niet? Kan je nog vet kwijt? Ms kan je trainer je begeleiden in krachttraining?
                    Weeg nu gemiddeld op de competitieweegschaal 77kg/78kg.
                    Ik wil wel graag in de -79kg poule blijven.
                    Hoewel ik geen overmatig vet heb zou er iets vanaf kunnen om echt over droog te spreken (heb nog nooit een vetmeting gedaan) maar ik wil geen hardcore voedingspatroon volgen.

Zou wel graag willen weten hoe ik het beste de set/reps verhouding kan houden om explosieviteit en kracht te trainen.

p.s. waar train je? , bij EXIT?

Comment

hoe bedoel je?
                      Originally posted by Falstyr View Post
                      Als Genjuro begint is ie niet meer te stoppen :P

*pakt popcorn*
                      Precies. Als Genjuro zich echt uitslooft leer ik altijd wat bij. En zeker bij vechtsporten weet hij wel waar hij het over heeft, dus vandaar.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Precies. Als Genjuro zich echt uitslooft leer ik altijd wat bij. En zeker bij vechtsporten weet hij wel waar hij het over heeft, dus vandaar.
                        oke, ben zelf ook bijna aan blauw toe dus misschien hebben we weleens op een competitie tegenover elkaar gestaan.

Hij mag zich wat mij betreft goed uitsloven des te meer leer ik er ook bij LOL.

Comment

oke, ben zelf ook bijna aan blauw toe dus misschien hebben we weleens op een competitie tegenover elkaar gestaan.

Hij mag zich wat mij betreft goed uitsloven des te meer leer ik er ook bij LOL.
                          Ik heb maar zeer kort pure BJJ gedaan en altijd no-gi, daarvoor had ik mma gedaan en daarna ben ik ook terug naar mma overgestapt.

Competitie heb ik alleen in boksen en muay thai gedaan, nog niet in mma.

Comment

Weeg nu gemiddeld op de competitieweegschaal 77kg/78kg.
                            Ik wil wel graag in de -79kg poule blijven.
                            Hoewel ik geen overmatig vet heb zou er iets vanaf kunnen om echt over droog te spreken (heb nog nooit een vetmeting gedaan) maar ik wil geen hardcore voedingspatroon volgen.

Zou wel graag willen weten hoe ik het beste de set/reps verhouding kan houden om explosieviteit en kracht te trainen.

p.s. waar train je? , bij EXIT?
                            Wil je in de -79kg blijven wordt het wel moeilijk als je niet op je voeding wilt letten. Je kan proberen je eiwitten omhoog te halen, en op koolhydraten en vetten te bezuinigen, maar niet in die mate dat je conditie ervan afziet. Vooral die eerste weken ga je bijkomen, vocht binnen de spieren, en dan ga je direct boven die 79 kg uitkomen als je dieet er niet naar is aangepast.

Op zich vind ik een 5x5 systeem een goede basis voor vechtsporten. Rippetoe is ms iets voor jou, maar de schema's op sherdog kunnen je ook enorm helpen.

Vooral niet te moeilijk maken, het trainingsvolume laag houden, je aan de basislifts houden, niet tot faling gaan en zeker geen bjj-lessen missen voor krachttraining, tenzij je echt op kracht tekort komt in competitie.

S&P FAQ - Please Read - Sherdog Mixed Martial Arts Forums kun je eens doorlezen ivm sherdog-schema. Vooral

Two day split:

Day one:
                            Deadlift
                            Overhead press
                            Weighted pullup/chinup

Day two:
                            Squat
                            Benchpress
                            Bent over row

Dit schema, buiten dat ik bor zou vervangen door dumbell rows of machine rows.

Comment

Ik heb maar zeer kort pure BJJ gedaan en altijd no-gi, daarvoor had ik mma gedaan en daarna ben ik ook terug naar mma overgestapt.

Competitie heb ik alleen in boksen en muay thai gedaan, nog niet in mma.
                              Heb zelf een aantal jaren aan kickboksen gedaan, hierna grappling en MMA (3 MMA partijen gevochten) en van hieruit in het BJJ gerold.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X