Ben net begonnen, is mijn schema juist????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben net begonnen, is mijn schema juist????

Hallo allemaal, ik ben net (weer) begonnen met trainen.

Op dit moment houdt ik het volgende aan:

dag 1: Borst Triceps
    dag 2: Rug Biceps
    dag 3: Schouders Hardlopen
    dag 4: dag 1
    dag 5: dag 2
    dag 6: dag 3
    dag 7: rust

Is dit wat??
    Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Benen?
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

benen????

mijn bekken is ie**************** scheef, waardoor ik bang ben dat ik last krijg van mijn onderrug (in het verleden al eens eerder gehad met trainen)
      ga nu eerst beginnen met hardlopen en dan binnenkort maar eens naar de arts voor een klein steunzooltje

daardoor zou ik weer 100% recht moeten staan en dus ook met gewichten kunnen trainen

is mij angst overdreven of zijn er tips voor oefeningen voor de benen die wel degelijk mogelijk zijn bij een ie**************** scheve bekken??

Comment

Naast dat dit schema keiharde overkill is, MOET je wel echt benen trainen! Als je niet kan squatten, dan maar leg pressen etc. Train ze wel, anders wordt je afzichtelijk
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

mijn schema te heftig leo????

Het voelt niet alsof ik mezelf overbelast!!
          Mijn ervaring van een aantal jaren terug toen ik nog wel fanatiek bezig was is dat ik vrij snel herstel.

De mogelijkheden die ik heb om te trainen voor de benen zijn de leg extension en de cable adductor
          Verder puur lose gewichten. Is dat wat?????

Comment

Originally posted by ectomorph View Post
            mijn schema te heftig leo????

Het voelt niet alsof ik mezelf overbelast!!
            Mijn ervaring van een aantal jaren terug toen ik nog wel fanatiek bezig was is dat ik vrij snel herstel.

De mogelijkheden die ik heb om te trainen voor de benen zijn de leg extension en de cable adductor
            Verder puur lose gewichten. Is dat wat?????
            Het is OverKILL!! Helemaal als je zo ecto bent als jij denktte zijn! 4 Trainingsdagen is de max! Beter nog 3!

Post je huidige stats eens!

En je voedingsschema!
            Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Spank View Post
              Het is OverKILL!! Helemaal als je zo ecto bent als jij denktte zijn! 4 Trainingsdagen is de max! Beter nog 3!

Post je huidige stats eens!

En je voedingsschema!
              verkeerde ben uit bed gestapt?

Comment

Originally posted by MikeJung View Post
                verkeerde ben uit bed gestapt?
                Lols

@ TS

Heb je geen barbell ofzo voor deadlift eventueel op squat? das toch echt wel een must in een gym.

Verder vind je schema lichtelijk overkill, je mag snel herstellen maar met dit schema zou ik alleen doen als je vakantie hebt oid

Comment

@ectomorph: overkill merk je pas als het te laat is. verder heb je idd geen benentraining.
                  stickies over training doorlezen doet wonderen.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

heb idd geen barbell

train thuis met een soort van multistation en met dumbbells

mijn stats zijn 1.95 weeg 's morgens bij het opstaan 83 kilo

heb nog niet echt een voedingsschema

eet veel en gezond

probeer voor het trainen veel koolhydraten binnen te krijgen en direct na het trainen veel eiwit binnen te krijgen

heb de afgelopen tijd voordat ik begon erg veel gegeten waardoor ik toch een kleine vetreserve heb opgebouwd

hoef idd de komende weken niet te werken waardoor ik denk (en voel) mijn schema op het moment ckr aan te kunnen

de leg extension en de cable adductor kan ik dus thuis doen, zou ik die aan kunnen vullen met andere oefeingen die ik kan doen met dumbbells??

Comment

ik vind het zo duidelijk GEEN overkill we weten ook niet wat voor oefeningen jij doet, wat voor sets en reps. plaats dat maar eerst want hier weet ik ook geen raad mee zo

Comment

Als jij Denkt zoveel te eten.. wat eet je dan allemaal! Typ eerst eens een doorsnee dag..
                        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Wat ik eet

overigens geen voedingsschema, maar komt wel aardig overeen wat betreft het soort eten wat ik bij anderen tegenkom

ik begin 's morgens met brinta (geen idee hoeveel gram) met 600ml melk en de lepel blijft rechtop staan, meestal een banaantje erbij

+/- 11 uur 2 tot drie volkore boterhammen met rood vlees en/of een dikke laag pindakaas (en boter)

+/- 14 uur nog eens zes boterhammen met hetzelfde beleg of met kaas

+/- 16 uur 2 eieren

+/- 18:30 een vol bord met of groente met vlees en aardappels vlees past er niet naast maar erop
                          of pasta (met gehakt en groenten)
                          of een rijstgerecht met kipfilet
                          (dwarsdoorsnede bord 32 cm!!!)
                          ergens na 20 uur trainen
                          direct daarna 2 eieren en 500 gr kwark met een beetje suiker voor de smaak

+/- 23:30 een heel uienbrood (witbrood)

+ ergens op de dag vers geperst sinaasappelsap met een of twee bananen en een kiwi daardoor gemixed

vor de juiste namen van mij oefeningen zal ik ff zoeken en die zal ik later nog even plaatsen

Comment

Voor de borst is het op het moment
                            push ups
                            peck deck
                            Machine bench press

voor de triceps
                            One arm cable extension
                            One arm dumbell triceps extension

voor de rug
                            Front pulldown
                            Puldown behind the neck
                            Seated cable row

voor de biceps
                            concentration curl
                            hammer curl
                            dumbell alternate bicep curl

voor de schouders
                            arnold press
                            dumbell side raise
                            front raise

Benen deed ik tot op heden niet, maar op aangeven van velen ga ik die toch maar doen (toch wel zo netjes)

Omdat ik thuis train ben ik beperkt in de mogelijkheden, op de machine kan ik de leg extension en de cable adductor doen en ik ben erg benieuwd hoe ik dit aan kan vullen met dumbells

Alles wat ik doe doe ik tusen de 3*12 en de drie*15 met uitzondering van het opdrukken dat doe ik twee maal maximaal aantal reps

hoop dat je (freaky j) of anderen mij van commentaar willen voorzien en waar nodig bij willen sturen

heb overigens zelf inmiddels het idee dat grote spiergroepen meer verschillende oefeningen(drie of zo) nodig hebben dan de kleine (zal twee genoeg zijn?)

Comment

Originally posted by Freaky J View Post
                              hier weet ik ook geen raad mee zo
                              Je bent nieuw.

@ ecto:

Je eten zuigt. En nee, je eet niet veel.

Je trainingsschema klopt nu niet meer, zet een ander op, en zorg voor twee rustdagen en een goeie verdeling.
                              Oefeningen die je doet zijn aardig, niet spectaculair. Zoek op het forum of internet voor wat variatie en kijk nar schema's van anderen onder het topic logjes.
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X