Trainingschema 17 jarige

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema 17 jarige

Hallo mensen ik ben 17 jaar en zit nu een jaartje op fitness alleen ik wil nu beginnen met wat serieuzer te gaan fitnessen. Daarom heb ik een globaal schema gemaakt en ik heb daar een paar vragen voor. Opmerkingen over mijn aanpak zijn welkom daar leer ik alleen maar van.

Met mijn schema concentreer ik me op massa training:

Maandag: Borst en Buik
    Woensdag: Biceps en Triceps
    Vrijdag: Rug en Schouders

Herhalingen per oefening: 10-8-6-6 dus 4 keer

Mijn vragen: Is mijn 3daagse splitsing goed? of kan het beter?
    Zijn de herhalingen goed?
    Moet ik bijvoorbeeld spieren om en om trainen of achter elkaar? Dus ik bedoel hiermee bijvoorbeeld op woensdag eerst een biceps oefening en dan een triceps oefening en dan weer een andere biceps oefening etc. ? of gewoon alle biceps oefening achter elkaar en daarna alle triceps oefeningen.

Bedankt

Welkom. Ik zou zeggen; succes met lezen van de stickies. Daar zal je veel info vinden waar je wat aan hebt.

Comment

Benen?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Schema kan veel beter Zoals hierboven al gezegd; lees de stickies eens goed door en enig reden waarom je geen benen doet? (zeg nu niet dat dit niet moet omdat je voetbalt ofzo, anders knallen ze je af )
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Benen?
          Ja ik train niet echt speciaal benen meer met elke keer 10 min hardlopen en sporten zeg maar maar misschien moet ik die er ook bijzetten

Comment

Originally posted by pannekoek View Post
            Ja ik train niet echt speciaal benen meer met elke keer 10 min hardlopen en sporten zeg maar maar misschien moet ik die er ook bijzetten
            Laat die "misschien" maar weg. Met hardlopen train je je benen niet

En ja benen moeten er bij, kijk maar eens in de spiegel, ze nemen de helft van je lichaam in... Waarom zou je die helft dan verwaarlozen

Comment

Originally posted by Sancho View Post
              Laat die "misschien" maar weg. Met hardlopen train je je benen niet

En ja benen moeten er bij, kijk maar eens in de spiegel, ze nemen de helft van je lichaam in... Waarom zou je die helft dan verwaarlozen
              Ok zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken:P maar bij welke dag zal ik hem dan erbij zetten?

Comment

Woensdag, benen is goed met armen te combineren
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                  Woensdag, benen is goed met armen te combineren

ok dus dit is een goed schema:

Woensdag: Biceps en Triceps en Benen

Herhalingen per oefening: 10-8-6-6

Comment

Zou een goeie indeling kunnen zijn, al hangt de training wel nog af van de oefeningen die je gaat doen

Comment

Zou een goeie indeling kunnen zijn, al hangt de training wel nog af van de oefeningen die je gaat doen
                      Ok bedankt... De oefeningen moet ik nog even testen zeg maar wat het beste aanvoelt etc. maar ik heb er al wat in mijn hoofd. Alleen nog een vraag misschien een stomme vraag maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik nou spiergroepen om en om moet trainen of achter elkaar en dan als je klaar ben naar de volgende spiergroep?

Comment

Zeg toch maar eens de oefeningen die je per spiergroep wil doen

Je hebt waarschijnlijk al de stickies gelezen? Dus compounds eerst en daarna de isolates (als je niet weet wat compounds en isolates zijn, heb je ze nog niet gelezen en weeet je wat je onmiddellijk mag doen )

Ook eerst de grote spiergroepen en dan pas de kleine.

Comment

Zeg toch maar eens de oefeningen die je per spiergroep wil doen

Je hebt waarschijnlijk al de stickies gelezen? Dus compounds eerst en daarna de isolates (als je niet weet wat compounds en isolates zijn, heb je ze nog niet gelezen en weeet je wat je onmiddellijk mag doen )

Ook eerst de grote spiergroepen en dan pas de kleine.

Ok ik snap wat je bedoeld...Maar ik vraag me af en ik zal er een voorbeeld bij geven stel het is woensdag.. Dan train ik Biceps en Triceps.. Voor biceps doe ik dan 3 verschillende oefeningen: staande barbell curl met stang, alternate standing curls en met kabel curl....

Voor triceps 3 andere oefeningen. Zou ik dan bijvoorbeeld staande barbell curl doen voor biceps en dan een tricep oefening en dan weer een bicep oefening en dan weer een tricep oefening? Of is het beter om een compound te doen voor biceps en dan al die isolates te doen en als ik klaar ben beginnen met triceps compound en dan isolates doen?

Comment

Ok ik snap wat je bedoeld...Maar ik vraag me af en ik zal er een voorbeeld bij geven stel het is woensdag.. Dan train ik Biceps en Triceps.. Voor biceps doe ik dan 3 verschillende oefeningen: staande barbell curl met stang, alternate standing curls en met kabel curl....

Voor triceps 3 andere oefeningen. Zou ik dan bijvoorbeeld staande barbell curl doen voor biceps en dan een tricep oefening en dan weer een bicep oefening en dan weer een tricep oefening? Of is het beter om een compound te doen voor biceps en dan al die isolates te doen en als ik klaar ben beginnen met triceps compound en dan isolates doen?

Biceps en triceps op 1 dag?
                            hmm....

zou gewoon je biceps doen.. en daarna je triceps niet om en om..
                            De waarheid kan erg hard zijn

Comment

ok dus dit is een goed schema:

Woensdag: Biceps en Triceps en Benen

Herhalingen per oefening: 10-8-6-6

borst/buik triceps
                              rug schouders biceps
                              Benen

De waarheid kan erg hard zijn