Mijn trainings schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn trainings schema

Hallo ik wil graag mijn trainings schema laten zien zodat jullie mogelijke fouten voor mij kunnen corigeren tijdens mijn training.
    Ik heb 2x buik per week aangezien ik vind dat me buik niet strak genoeg is vergeleke de rest. (Doel is redelijk goed zichtbare blokjes)

Hier is mijn schema:

Ma: Buik/30 min. cardio
    Di: Benen/(20 min cardio, hardlopen op loopband,spinning trainer)
    Wo: Borst/Triceps
    Do: Buik/Schouders
    Vrij: Biceps/Rug

Rug:
    T-Bar Row
    Seated Cable Rows
    One-Arm Dumbbell Row
    Wide-Grip Pulldowns Behind The Neck
    Biceps
    Alternate Incline Dumbbell Curl
    Barbell Curl
    Concentration Curls
    Dumbbell Alternate Bicep Curl
    Standing Bicep Cable Curl
    Buik:
    Ab Crunch Machine
    Crunches
    Flat Bench Leg Pull-In
    Flat Bench Lying Leg Raise
    Hanging Leg Raise
    Benen
    Smith Machine Squat
    Dumbbell Lunges
    Leg Extensions
    Leg Press
    Seated Leg Curl
    Standing Calf Raises
    Triceps
    Dips - Triceps Version
    Lying Dumbbell Tricep Extension
    Standing Low-Pulley One-Arm Triceps Extension
    Triceps Pushdown - Rope Attachment
    Triceps Pushdown - V-Bar Attachment
    Borst
    Barbell Bench Press - Medium Grip
    Cable Crossover
    Dips - Chest Version
    Dumbbell Flyes
    Machine Bench Press
    Smith Machine Incline Bench Press
    Schouders
    Front Dumbbell Raise
    Machine Shoulder (Military) Press
    Seated Dumbbell Press
    Side Lateral Raise
    Smith Machine Behind The Neck Press

Vrijwel het meeste is 4*10

Same story, diffrent person Hoe kun je evenveel oefeningen doen voor je biceps dan voor heel je onderlichaam?

Je doet voor sommige spiergroepen veel te veel, lees de stickies toch maar eens.

Dan benen en cardio op dezelfde dag? Als je benen goed doet moet je naar buiten kruipen, cardio zou dus niet mogelijk mogen zijn

En de blokjes krijg je niet door veel buikspieroefeningen te doen, maar door een laag vet%

Kort gezegd, schema trekt op niet te veel.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Zal even wat duidelijker maken, over benen in ieder geval begin eerst met 10 min fietsen en daarna pak ik me oefeningen. Wanneer ik daarmee klaar ben doe ik op loopband 1 min lopen, 4 min hardlopen, 1 min lopen, 3 min hardlopen, 1 min lopen.

4*10 moest 3*10 zijn sorry was type foutje.

Lage BF word uiteraard ook aan gewerkt, gelijk een vraag ivm 2x buik trainen per week.. is het mischien niet beter om dan 1x buik te doen en bijvoorbeeld donderdag Cardio + schouders te doen dan?

Comment

Originally posted by breakitdown2 View Post
        Zal even wat duidelijker maken, over benen in ieder geval begin eerst met 10 min fietsen en daarna pak ik me oefeningen. Wanneer ik daarmee klaar ben doe ik op loopband 1 min lopen, 4 min hardlopen, 1 min lopen, 3 min hardlopen, 1 min lopen.
        Yep dat is HIIT training, maar als je benen echt zwaar pakt zou dit niet meer mogelijk mogen zijn

4*10 moest 3*10 zijn sorry was type foutje.
        4x10 kan zeker ook, maar het gaat niet over de hoeveelheid reps/sets maar over de hoeveelheid oefeningen

Lage BF word uiteraard ook aan gewerkt, gelijk een vraag ivm 2x buik trainen per week.. is het mischien niet beter om dan 1x buik te doen en bijvoorbeeld donderdag Cardio + schouders te doen dan?
        Buik kan je 2 keer doen
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Oke bedankt! zal eens proberen om meer 4*10 te doen en minder oefeningen per spiergroep.

Comment

Als je mij mening wil.

Het allerbelangrijkste is dat je je eigen lichaam leert aanvoelen en er achter komt wat voor jou persoonlijk het beste werkt. In principe neemt dit jaren. Er zijn zeker wel wat basis regels maar wat voor de een heel goed werkt hoeft voor jou niet hetzelfde te betekenen. Ik zou als ik jou was je verdiepen in de basis en daarin je eigen invulling geven en doen waar je je op dit moment het beste bij voelt. Probeer dat voor 4-6 weken en kijk wat voor resultaten je daarmee behaald. Nieuwe trainingsmethode zoals bijv Max-stim in je workout proberen kan ook leuk zijn en wie weet werkt het heel goed voor jou.

-Stel jezelf een doel op
            -Verdiep je in de basis training hiervoor
            -Stel hiermee een schema op dat jou leuk lijkt
            -Leer van elke training en oefening die je doet.
            -Hou het simpel.

Het mentale speelt overigens ook een grote rol. Niet opgeven en geduld hebben met wat je doet en daarbij geloven dat je iets kan bereiken en je komt er echt wel.
            Impossible is nothing.

Comment

Ga binnenkort BF meter bestellen en voor afhankelijk van me BF % een doel maken, samen met nieuw voedings schema om de cut in te gaan. Hoop dat ik met alles nu weer een tijdje opweg kan.
              Mochten er nog opmerkingen zijn is het altijd welkom.

Comment

Waar ik vooral zou opletten zijn de oefeningen voor de schouders ... Way to much Je belast 3 maal je voorste schouderkoppen en 2 maal je laterale, voor de achterste kop geen enkele oefening. 1 oefening per schouderkop volstaat dus bvb Front dumb raise - voorste kop / Lateral raise - laterale uiteraard / En lying Dumbell row - achterste => Zorg dat je op een bankje ligt dat hoog genoeg is en mooi je armen in hoek van 90° houden tov je lichaam, anders ga je weer meer de rug gaan pakken ... Je schouders zijn alles in het fitnessen, draag er veel zorg voor dus pak ze zeker niet TE keihard aan, een HEEEEEL veel gemaakte fout vooral in het begin. Met geduld, aangepast gewicht en doorzetting zullen ze zowiezo groeien Verder voor borst volstaan 3 oef (eventueel 4 hangt af van voorkeur) Rug 5 oef waarvan 1 van die 5 ook een onderrugoef moet zijn. En armen Max 3 oef, 2 volstaan omdat deze toch vrij veel belast worden, zeker als je compounds gaat doen. Benen 5 oef en buik als je voldoende rust tss laat kan je heel gerust 2 maal weeks doen, ikzelf pak deze 3 maal per week vrij hard aan en nog nooit problemen mee ondervonden. PS: bij de benen ook rekening houden dat de achterkant niet achterloopt op de voorkant, dus oef voor hamstrings en Quadriceps moeten ongeveer gelijk liggen of eventueel ook compounds die dan beide pakken, squat is er een heel goedje voor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X